וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: מפקד מחוז ש"י היוצא לא יועמד לדין על עבירות מין

3.3.2015 / 15:15

במח"ש נוטים שלא להגיש נגד ניצב קובי כהן כתב אישום, על אף החשדות כי ניהל קשר אסור עם שוטרת בפייסבוק ובמסרונים בעלי אופי מיני - כפי שנחשף בוואלה חדשות. במשטרה מנמקים זאת בקלות היחסית של העבירות לעומת הניצבי הפורשים האחרים

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

(אתמול: המפכ"ל דנינו תוקף את חברות הכנסת בטקס החלפת מפקדי מחוז ש"י)

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה (מח"ש) ככל הנראה לא תגיש כתב אישום נגד מפקד מחוז ש"י היוצא, ניצב קובי כהן, שנחשד בעבירות מין - כך נודע לוואלה חדשות. זאת, משום שמחומר החקירה עולה כי מדובר בעבירות מינוריות יחסית - ובשל הרצון במח"ש להתמקד בניצבים האחרים שפרשו מהמשטרה, ובראשם הסמפכ"ל לשעבר ניסים מור.

בעוד ניצבים אחרים, כמו מור, נחשדים בעבירות של מעשים מגונים ובשיבוש הליכי חקירה - כהן נחשד בקיום יחסים אסורים עם שוטרת פקודה, הגובלת בעבירה של הפרת אמונים בלבד. כמו כן, מהחקירה עולה כי כהן לא קיים עמה מגע מיני.

טלטלה בצמרת המשטרה - סיקור מיוחד בוואלה חדשות:
המפכ"ל דנינו נגד ח"כים: "כמה פופוליזם כדי להיבחר"
חוקרי מח"ש גיבשו תשתית ראייתית לאישום נגד הסמפכ"ל לשעבר
זעם במשטרה: בשל פרשות המין - הוקפאו נופשונים עם לינות

בסוף ינואר נחשף בוואלה חדשות כי כהן התכתב עם השוטרת וניהל קשר אסור עימה באמצעות הפייסבוק ומסרוני וואטסאפ בעלי אופי מיני, בהם נכתב בין היתר: "אם תיצמדי אליי, יהיה לך טוב". עם זאת, העבירה עצמה, על פי החשד, הסתכמה בכך שכהן קידם את השתלבותה של השוטרת במשלחת לפולין בניגוד לדעת מפקדיה.

מפקד מחוז ש"י, ניצב קובי כהן. דוברות משטרת ישראל,
קובי כהן/דוברות משטרת ישראל

על אף שכאמור, ההחלטה במח"ש טרם התקבלה באופן סופי בקשר לכהן, כבר בשלב זה במח"ש נוטים שלא להחמיר עמו, בעיקר כיוון שלא קיים קשר מתמשך עם השוטרת. יתרה מכך, כיוון שכהן הגיש את התפטרותו למפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו, והאחרון קיבל אותה, גם ההיבט המשמעתי הפך ללא רלוונטי עבור כהן.

המפכ"ל דנינו נגד ח"כים: "כמה פופוליזם כדי להיבחר"

אתמול מונה ניצב שלומי מיכאל למפקדו של מחוז ש"י במקומו של כהן, לאחר שהתפקיד לא היה מאויש במשך חודשים ארוכים. בטקס החלפת המפקדים תקף המפכ"ל דנינו את דבריהן של כמה חברות כנסת שהתראיינו לאתר דה-מרקר, וטענו כי המשטרה גילתה אוזלת יד בטיפול בתקיפות המיניות בקרב כחולי המדים. בין היתר אמרה בכתבה חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) כי בעקבות שרשרת המקרים שבהם היו מעורבים בכירים במשטרה, "המפכ"ל הבא לא יכול לבוא מתוך המשטרה, צריך לנקות את האורוות".

"כמה ציני אתה יכול להיות כדי להיבחר לכנסת? כמה פופוליסט אתה יכול להיות", האשים דנינו, שזכה למחיאות כפיים מהנוכחים בטקס. "כל הגופים שמטיפים למשטרה, מכל הכיוונים, מישהו הלך למראה? הבעיה היא רק במשטרה? הטרדות מיניות המציאו במשטרת ישראל?"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לטענת דנינו, שאמור לסיים את תפקידו בחודש מאי, "משטרת ישראל, שלא כמו הגופים האחרים, שמה באומץ את העניין הזה (מיגור ההטרדות המיניות, ש"ב) במרכז העשייה שלה". עוד אמר: "אנחנו הולכים לטפל בזה, אנחנו הולכים לשנות את הנורמה, אנחנו נעשה משטרה נקייה יותר, נורמטיבית יותר, ערכית יותר, שתהיה דוגמה ומופת לכל המגזר הציבורי במדינת ישראל. זאת משטרת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully