וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תובעת 2 מיליון שקלים לאחר שמנהלה נרצח לנגד עיניה

21.12.2014 / 19:03

שנתיים אחרי שראתה את מנהלה נורה בראשו על ידי עובד שפוטר מעבודתו, תובעת נטלי גבאי, עובדת לשעבר בבית המלון לאונרדו באילת, את המקום בגין מחדל אבטחה. "אני לא חזרתי לעצמי מאז האירוע. הם צריכים לתת את הדין"

תייר ירה למוות בעובד המלון וחוסל, אוקטובר 2012. רן שאולי
מלון "לאונרדו" ביום הרצח, אוקטובר 2012/רן שאולי

שנתיים אחרי שמנהלה בבית המלון "לאונרדו" באילת נרצח לנגד עיניה על ידי עובד שפוטר מעבודתו, תובעת העובדת לשעבר נטלי גבאי יותר משני מיליון שקלים מהמקום. לטענתה, בית המלון כשל באבטחת העובדים והיה יכול למנוע את האירוע שהביא להידרדרות משמעותית במצבה הנפשי. "אני סוחבת כבר שנתיים את הרגע הקשה הזה", היא אמרה בשיחה עם וואלה! חדשות. "אמא שלי מלווה אותי בכל דבר שאני עושה. את יודעת מה זה לראות חבר שלך לעבודה שנרצח לך מול העיניים? ירו בו ארבע פעמים".

גבאי, אם חד-הורית בת 42 המתגוררת באילת, לא הצליחה להתגבר על הטראומה שהסב לה אותו יום ארור ושהייתה יכול להימנע, לטענתה, לו הוצבה במקום אבטחה ראויה. "האבטחה במלון הייתה לקויה, רק לקב"ט אחד היה נשק", היא טענה. "המאבטחים ברחו כמו זבובים, איך הם יגנו עלי? מה אני אשמה בכל האירוע הזה? אני בכלל באתי לעבוד, לא חשבתי שירצחו אדם מול העיניים שלי ועוד ברשת כזאת גדולה כמו פתאל, שמארחת עשרות אלפי אנשים מדי שנה".

עוד בוואלה! חדשות:
תביעה: רופא ילדים תקף מינית תלמידה במסע לפולין
2 שוטרים נורו למוות בניו יורק; הערכה: נקמה על מות שחורים
"לכאב אין התיישנות": מאות בעצרת לצעירה שנאנסה והתאבדה

ב-5 באוקטובר 2012 חזרה גבאי מחופשת לידה בת שלושה חודשים היישר ליום שעתיד לשנות את חייה. בשעה 9:00 בבוקר נכנס לבית המלון ויליאם הרשקוביץ, יליד ארצות הברית בן 23 שפוטר מעבודתו, במטרה לנקום את פיטוריו. הרשקוביץ חטף את נשקו של אחד המאבטחים והחל לירות לכל עבר בלובי המלון. לאחר מכן נכנס למטבח וירה לנגד עיניה ארבעה כדורים בראשו של עוזר הטבח, ארמנדו עבד, שמת במקום. בתום חילופי אש עם לוחמי היחידה ללוחמה בטרור שהוזעקו למקום, הוא חוסל.

"קפאתי במקום, לא הבנתי מה קורה. חשבתי שנכנסתי לאיזה מצב פסיכוטי, או שאני מדמיינת. זה הכול היה עניין של שניות. ברגע שהוא סיים איתו, הוא כיוון את האקדח אליי", תיארה גבאי את הרגעים הקשים. "הוא משום מה ריחם עליי. הוא שם את האקדח בפנים שלי ופתאום התחרט ורץ לכיוון חדרו של השף".

לאחר מכן הוא ירה בו. "התכופפתי למטה לבדוק לארמנדו את הדופק, ראיתי שהוא כולו שותת דם והבנתי שאין כבר מה לעשות והמצב אבוד. דם ניתז לכל עבר", היא שיחזרה. גבאי הוסיפה וסיפרה כי היורה "נצמד אלינו ולא הפסיק לקלל באנגלית, הוא היה באמוק, אחוז תזזית. זה היה ביום שישי, ויצא שאנחנו היינו לבד במטבח. אני הייתי לבד חסרת אונים, לא היה מי שיעזור לי. אני היחידה שראתה את הרצח מהתחלה ועד הסוף".

"אני בדיוק חזרתי מחופשת לידה ולא ידעתי שיש בלגן עם העובד הזה. הוא היה באטרף, בשיגעון. יצאתי ורצתי החוצה לכיוון המשרדים וקראתי 'הצילו! הצילו!', לא הצלחתי להסביר מה קרה ואז הרוצח רץ אל הקונדיטוריה ותפס שם בת ערובה. לאחר מכן כוחות לוט"ר הגיעו למקום וחיסלו אותו".

תייר ירה למוות בעובד המלון וחוסל, אוקטובר 2012. רן שאולי
"אני היחידה שראתה את הרצח מהתחלה ועד הסוף". מלון לאונרדו/רן שאולי

לטענתה, מאז אותו רצח נורא חייה השתנו מן הקצה אל הקצה והיום הם נעים "בין פלאשבקים לחוסר שינה". לעבודתה כטבחית היא לא שבה, לא מבלי לנסות, אך "הכול חזר אליה", לדבריה, והיא "לא הצליחה לתפקד". לאחרונה אף אובחנה בפיברומיאלגיה, מחלת שרירים שאחד מהגורמים לה הוא מצב נפשי קשה.

גבאי טוענת שבית המלון התנער מכל אחריות לעובדיו "ואפילו לפסיכולוג, שזה הדבר הכי בסיסי, הם לא דאגו". היא חוזרת ומדגישה שהיה ניתן למנוע את התוצאות הקשות של האירוע וכי בית המלון הפקיר את ביטחונם של העובדים ושל האורחים. "ברגע שהוא תקף את הקב"ט, לא היה למאבטחים אחרים נשק כדי להתמודד מולו. אני לא חזרתי לעצמי אחרי אותו אירוע, לא נפשית ולא פיזית ועל זה הם צריכים לתת את הדין".

בא כוחה של גבאי, עו"ד כרמי בוסתנאי, טוען כי הכתובת הייתה על הקיר. "המלון התרשל בבחירת העובדים. הוא הכניס לתוך כתליו פצצה מתקתקת וזו הייתה רק שאלה של זמן מתי היא תתפוצץ". לדבריו, "מנהלי בית המלון התרשלו בבחירת העובד והתרשלו בכך שלא דאגו לאבטחה נאותה של מאבטחים מקצועיים, ובמקום זה שמו ש"ג שיעמוד שם לצורך הנראות". הוא ציין כי מאבטח מקצועי לא היה מאפשר את חטיפת האקדח והאירוע היה יכול להימנע.

בנוגע למצבה הנפשי המעורער של מרשתו אמר כי "היא נמצאת במצב של פוסט טראומה, היא הייתה באמצע קרב יריות, פסע מאובדן חייה שלה. אלו לא דברים של מה בכך, אנשים נכנסים להלם קרב מאירועים כאלה וזה מה שקרה לה. אנחנו דורשים פיצוי על מלוא הנזק שנגרם לה מהמלון וממנהלי הרשת שמחדליהם גרמו לאירוע להתקיים".

מרשת פתאל נמסר: "נטלי הועסקה במסגרת שיתוף הפעולה של המלון עם עמותת אנוש לנפגעי נפש ולאורך כל תקופת עבודה במלון, לפני ואחרי האירוע, לוותה על ידי אנשי המלון יד ביד עם אנשי העמותה. בחודש ספטמבר הגישה למלון מסמך מהמרכז לבריאות הנפש שבו הצהיר הרופא כי לנ"ל אין יכולת לחזור לעבודה והמלון כיבד את בקשתה. התנהלותו של בית המלון נבדקה על ידי המשטרה ונמצא כי הוא פעל על פי החוק ועל פי תקנות האבטחה הנדרשות".

מבית המלון "לאונרדו" לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully