וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש לחיי המטיילים הישראלים בפרו: "אנחנו ממש מודאגים"

8.10.2014 / 11:05

לאחר חילוצם של שישה מהמטיילים, נמשכים החיפושים אחר שני הנעדרים הנוספים בעקבות תאונת הרפטינג בנהר האפורימק. חבר שטייל עם אחד מהם: "אנחנו לא יודעים מה שלום החברים שלנו"

אילוסטרציה. ShutterStock
"יצאנו באותו יום לרפטינג אבל התחלקנו לשתי קבוצות"/ShutterStock

יותר מיממה לאחר שנעלמו עקבותיהם של שני מטיילים ישראלים בעקבות תאונת רפטינג בפרו, גובר היום (רביעי) החשש לחייהם של השניים, תושבי המרכז בשנות ה-20 לחייהם. אמש חולצו שישה מטיילים נוספים שהיו על הסירה שהתהפכה בנהר האפורימק שבדרום המדינה. מאז נמשכים החיפושים אחר שני הנעדרים, והם הופסקו עם רדת החשכה (שעון פרו). עם עלות השחר, יחודשו החיפושים.

צעיר שטייל עם כמה מהישראלים שהיו על הסירה, שאחד מהם עדיין נעדר, סיפר כי שהה עמם באותו הוסטל בפרו, אליו הגיעו במוצאי השבת לקראת צאתם לרפטינג. "הדברים והחפצים שלהם עדיין מאוחסנים כאן בהוסטל", אמר. "כבר מהמאצ'ו פיצו אנחנו מטיילים יחד. יצאנו באותו יום לרפטינג, אבל דרך מפעילים שונים, ולכן התחלקנו לשתי קבוצות. הם לא היו איתנו".

עוד בוואלה! חדשות:
עימותים בהר הבית: שלושה שוטרים נפצעו קל
סער: אשאיר סוגיית פתיחת המרכולים בתל אביב בשבת ליורשי
קוריאה הצפונית מודה לראשונה: "מפעילים מחנות עבודה"

נהר אפורימק בפרו. AP
נהר האפורימק בדרום פרו/AP

לדבריו, רק לאחר שהוא וחבריו חזרו אתמול להוסטל, הם שמעו על התאונה. "ניסינו לברר עם משרד החוץ מה קרה, אך לא הצלחנו להשיג אף אחד", הוסיף. "אנחנו ממש מודאגים ולא יודעים מה שלום החברים שלנו, מי מהם חולץ ומי לא".

קונסול ישראל בלימה יחד עם צוות השגרירות והמחלקה לישראלים בחו"ל, נמצאים בקשר רצוף עם הרשויות המקומיות, גורמי החילוץ וחברת הביטוח "הראל" המבטחת את הנעדרים על המשך מאמצי החיפושים. צוות של חברת הביטוח יישלח לפרו עוד היום. זאת, במקביל למאמצים לשלב במשימת האיתור גם כוח של הקומנדו הימי הפרואני ומסוק חילוץ.

ששת המטיילים הנוספים שהיו על הסירה אותרו אמש על ידי צוותים של המשטרה, של חברת הצלה מקומית ושל חברת הביטוח שהגיעו לאזור המבודד שבו נתקעו. המחלצים התבססו על אות מיקום שהתקבל ממכשיר לווייני שהיה ברשותו של אחד המטיילים.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully