וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובר לתצוגת קבע: גופת קים החנוטה מוצגת לראווה

כחודש לאחר מותו, הוצבה גופתו של "המנהיג היקר" של צפון קוריאה בארון שקוף בארמון בפיונגיאנג. המדינה מתירה מחדש לתיירים לבקר בה, לאחר שהביקוש עלה בעקבות מות הרודן

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

קצת פחות מחודש לאחר מותו, הודיעה היום (חמישי) רשת הטלוויזיה של המשטר בצפון קוריאה כי גופתו החנוטה של המנהיג המנוח, קים ז'ונג-איל, תוצג מעתה בקביעות בארמונו בבירה פיונגיאנג. "המנהיג היקר, החבר קים ז'ונג-איל,יוצג בארמון בקומסוסן, המקדש הקדוש של גו'צ'ה", הסבירה הקריינית, שהוסיפה כי "פסל של המנהיג היקר ייבנה לכבודו".

גופתו של "המנהיג היקר", שמת בגיל 69 מהתקף לב באמצע החודש שעבר, הועברה לארמון מספר ימים לפני הלווייתו, שנמשכה יומיים. כעת היא תוצג שם לצד גופת אביו, מייסד צפון קוריאה, קים איל-סונג. סוכנות הידיעות הממשלתית של המדינה הקומוניסטית המבודדת הודיעה כי מטרת המהלך הוא להיענות "לתשוקה הנלהבת של חברי המפלגה לשמור על כבודו הרם של מנהיגה הנצחי".

נוסף על הצגת הגופה והקמת פסלים ואנדרטאות לזכרו, הוכרז יום הולדתו של הרודן המת, ה-16 בפברואר, כיום "זריחת הכוכב" - ככל הנראה רמז לטילים שבנה צבא הצפון בתקופתו.

בתוך כך, דיווחה אתמול רשת CNN כי צפון קוריאה הודיעה שהיא מקבלת מחדש ביקורי תיירים במדינה, לאחר הפסקה של מספר חודשים. כל אחד יכול להשתתף בביקור, למעט דרום קוריאנים או עיתונאים. לפי הדיווח, סיור מאורגן בן ארבעה ימים במדינה, היוצא מבייג'ינג שבסין, עולה 1,600 דולרים. יש לציין כי בשנת 2011 כולה ביקרו בצפון קוריאה לא יותר מ-3,000 תיירים זרים - אם כי מספר הבקשות לבקר במדינה זינק מאז מותו של קים.

חילופי דורות בפיונגיאנג - כותרות אחרונות:
קוריאה הפקות: קים חגג יום הולדת ביבשה ובאוויר
נשיא דרום קוריאה: "נקודת מפנה ביחסים עם הצפון"
הכפיל של קים ז'ונג איל: "אני ריק, משהו בי מת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully