וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קים עושה הכנות גוברות לניסוי גרעיני רביעי"

22.4.2014 / 8:40

בקוריאה הדרומית טוענים כי הבחינו בפעילות גוברת באתר הניסויים של המדינה השכנה. בסוף השבוע יבקר אובמה בסיאול, וייתכן שהדיקטטור מהצפון ינסה להפגין את כוחו בירי טילים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

קוריאה הדרומית מתריעה כי קוריאה הצפונית עושה הכנות אפשריות לניסוי גרעיני רביעי. ההודעה מגיעה בזמן שהמדינה מתאבלת על טביעת מעבורת התלמידים. יותר מ-100 גופות אותרו עד כה, וההערכה היא שמניין הנספים הסופי יהיה יותר מ-450.

משרד ההגנה בסיאול הזהיר אמש (שלישי) כי הבחין בפעילות מוגברת באתר הניסויים המרכזי של השכנה מצפון, וציין כי אחת המנהרות במקום כוסתה ביריעות. דובר משרד ההגנה בקוריאה הדרומית, קים מין-סאון, אמר כי "הצבא גילה פעילות רבה באתר הניסויים פונגיי-רי ומסביבו". קים הביע חשש כי קוריאה הצפונית תעשה ניסוי גרעיני פתאומי, או "תעמיד פנים שהיא מבצעת ניסוי שכזה".

לדבריו, משרד ההגנה בסיאול הקים צוות משימה מיוחד לקראת האפשרות שהצפון יבצע ניסוי גרעיני תת-קרקעי, בדומה לזה שעשתה בשנה שעברה. קוריאה הדרומית ביצעה עד כה שלושה ניסוים גרעיניים: ב-2013, ב-2009 וב-2006, כולם באותו אתר.

חדשות נוספות מהעולם
אסד יתמודד לכהונה נוספת. האו"ם: זה פרודיה על דמוקרטיה
מיוחד: חרב הדמים האיסלאמית שמטילה אימה על הנוצרים
תיעוד: אלמוני מצית בית כנסת באוקראינה - ונמלט

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און – אפריל 2014. רויטרס
שליט קוריאה הצפונית, קים, בשבוע שעבר בפיונגיאנג/רויטרס

בסוף השבוע, נשיא ארה"ב ברק אובמה יבוא לסיאול וליפן. ייתכן שהמשטר הדיקטטורי במדינה השכנה ינסה להפגין את כוחו באמצעות ניסוי צבאי, כדי למחות על שיתוף הפעולה בין ארה"ב לקוריאה הדרומית.

בחודש שעבר איימה קוריאה הצפונית לבצע ניסוי גרעיני חדש, אחרי שמועצת הביטחון גינתה ירי טילים שביצעה לעבר הים. ירי הטילים בוצע בתגובה למרחק 650 קילומטרים, והוא התלווה לחילופי אש ללא נפגעים בין שתי הקוריאות.

כמה ימים קודם לכן, קוריאה הצפונית שיגרה עשרות טילים לעבר הים, בזמן פגישתם בהולנד של אובמה, נשיאת קוריאה הדרומית פארק וראש ממשלת יפן, אבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully