וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המודיעין הטורקי יבטל הסכם מעבר לסוכני המוסד"

עיתון טורקי המקורב לארדואן מדווח כי ראש ה-MIT האקאן פידאן צפוי להעביר בקרוב את ההמלצה לרה"מ. ההסכם נחתם בשנות ה-90 כדי לאפשר לסוכני מוסד להגיע לטורקיה ללא דרכון

המודיעין הטורקי צפוי להמליץ לראש הממשלה רג'פ טייפ ארדואן לבטל את הסכמי העבודה החשאיים עם ישראל - כך מדווח העיתון הטורקי "ייני שאפאק", יומון שמרני המקורב למפלגת השלטון בטורקיה.

עבדולכדיר סלבי, מבכירי הפובליציסטים בעיתון, פרסם מאמר תחת הכותרת "ההסכם הסודי עם ישראל יבוטל". לדבריו, מדובר בהסכמים שאפשרו לישראל לפעול בשטח טורקיה, וראש המודיעין הטורקי (MIT) האקאן פידאן צפוי להמליץ על ביטולם כבר היום או מחר (רביעי). חרף החשדנות בישראל והגדרתו על-ידי כמה גורמים כ"ראש שלוחת איראן" בטורקיה, בחודש יוני דווח כי הוא נפגש באנקרה עם ראש המוסד תמיר פרדו, כדי לדון עמו בתכנית הגרעין של איראן ובמלחמת האזרחים בסוריה.

סלבי פירט במאמרו את ההיסטוריה של שיתוף הפעולה הביטחוני בין טורקיה למוסד, שהחל לפני עלייתו לשלטון של ארדואן, וסלל בהמשך את הדרך לתמרונים משותפים בין הצבאות של שתי המדינות, ולהסכמים להשבחת מטוסי פאנטום, טנקים ולשיתוף פעולה טכנולוגי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
ראש המודיעין הטורקי, האקאן פידאן/מערכת וואלה, צילום מסך

לפי פרשנותו, פידאן צפוי לכל הפחות, לדרוש לשלול את ביטול ההסכמים במסגרתם סוכני המוסד נכנסים ויוצאים בנמלי התעופה של טורקיה, ללא צורך לחלוף בביקורת הדרכונים.

אמש דווח בטורקיה כי הקונגרס בוושינגטון ביטל את העברתם לטורקיה של עשרה מטוסים חמושים ללא טייס, בעקבות הפרסום לפיו ראש המודיעין הטורקי הסגיר לאיראן את זהותם של עשרה סוכנים איראנים שריגלו עבור ישראל. שר החוץ אחמט דאווטאולו דחה בשבוע שעבר את הטענות שהופנו נגד המודיעין הטורקי ונגד פידאן בפרט, וכינה אותן "תעמולה שחורה".

בעקבות הפרסום על ביטול עסקת המל"טים, אמר גורם ביטחוני בכיר בישראל כי "הנשיא אובמה שיכנע את נתניהו להתנצל בפני הטורקים כדי לסיים את המתיחות, אך ארדואן החליט לצפצף לא רק על ישראל - אלא גם על ארה"ב. הוא הביך את הנשיא, וכנראה שעכשיו הגיע העונש".

לקריאה נוספת
דיווח בטורקיה: ראש המוסד נועד עם מקבילו הטורקי
”הקונגרס האמריקני ביטל עסקת מל”טים עם טורקיה”
טורקיה העבירה לטהראן זהות איראניים שריגלו לישראל
טורקיה: ההאשמות נגד הביון שלנו - "תעמולה שחורה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully