וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סניפים מדממים: היסטוריה של אלימות בבנקים

התקרית הקשה בבאר שבע, שגבתה את חייהם של ארבעה אזרחים תמימים, מצטרפת לשורת תקיפות מסוכנות בבנקים ברחבי הארץ. לפני כשנה וחצי נהרג מאבטח בשוד של "האופנובנק 2"

האירוע החמור מהצהריים, בו נהרגו לפחות ארבעה בני אדם במהלך שוד מזוין בבאר שבע, מצטרף לשורת מקרים מדממים בהם הותקפו חפים מפשע במעשי שוד של מוסדות פיננסיים ברחבי המדינה.

המקרה הזכור ביותר לשמצה הוא הרצח של מאבטח סניף בנק פועלים, יניב אנגלר, תושב ראשון לציון בן 31, שנורה למוות במהלך שוד בסניף שבבאר יעקב באוגוסט 2011. בחודש ינואר האחרון הואשם ברצח גבי קורסונסקי, מי שהוגדר בפי המשטרה "האופנובנק 2". נגד קורסונסקי עמדו פרט למקרה בו נהרג אנגלר - עוד עשרה מקרי שוד.

באר שבע הייתה היעד האחרון בו בוצע שוד עם נפגעים. בחודש שעבר נכנס גבר לסניף בנק הפועלים במרכז אורן שבבירת הנגב. האיש איים על עובדי הבנק באקדח - ונמלט. בדרכו החוצה פצע החשוד שני עובדים שניסו לחסום את דרכו באורח קל, אולם אחד העובדים במקום הזעיק את המשטרה במהלך מסירת הכסף לשודד. כוח משטרה שהוזעק למקום ביצע ירי הרתעתי באוויר ובתום מרדף קצר עצר את השודד, שנפצע קל. לאחר שנעצר, התגלה כי החזיק בידו אקדח דמה. צוות מגן דוד אדום העניק טיפול לפצועים, והמשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע.

בחודש דצמבר נפצע תושב אשדוד בן 65 נפצע באורח קל במהלך שוד אלים. מחקירה עלה כי החשוד נכנס לסניף בנק ברחוב האורגים בעיר במטרה לבצע שוד והגבר ניסה ככל הנראה למנוע ממנו את המעשה. הוא הוכה ונפגע מתרסיס גז שהחזיק החשוד בשוד בידיו. המשטרה פתחה במצוד אחרי השודד והפצוע פונה לטיפול רפואי בבית החולים קפלן.

"שני שודדים עם קסדות"

בינואר אשתקד נהרג עובר אורח כבן 40 במהלך שוד בסניף בנק הדואר בנצרת עילית. לפי המשטרה, החשוד בירי נכנס לסניף במטרה לבצע את השוד וכשהאיש ניסה עצור אותו, פתח השודד באש. החשוד הצליח להימלט מן הזירה. "נכנסתי לדואר כדי לשלוח מכתב רשום. לפתע השודד, שהיה חבוש בכובע גרב, דחף אותי בחוזקה. תוך שניות ספורות הוא החל לזעוק 'זה שוד! זה שוד! תביאו לי את הכסף'. הוא ירה שתי יריות, שאחת מהן פגעה במישהו. במקום היתה היסטריה מטורפת, לא הבנו מה קרה", סיפר אז אחד מעדי הראייה.

מקרה שבו היו מעורבים בו בני ערובה היה בשנת 2009 תוך ניסיון שוד בסניף בנק בינלאומי ברחוב הרצל בשכונת הדר הכרמל שבחיפה. שני שודדים חבושים בקסדות הגיעו למקום, דרשו כסף באיומי אקדח, שלאחר מכן התברר כאקדח מפלסטיק. שוטר שהוזעק למקום הבחין באחד השודדים מחוץ לבנק ושלף את אקדחו. השודד הזעיק את חברו וזה יצא מהבנק כשהוא אוחז באחד מעובדי הבנק כבן ערובה. השוטר ירה ירייה באוויר ושני השודדים נמלטו כשהם מותירים את בן הערובה ואת התיקים עם הכסף מאחור. השוטרים פתחו במרדף והצליחו לתפוס את אחד השודדים ברחוב הס בעיר.

  • עוד באותו נושא:
  • שוד בנק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully