וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: הפרקליטות הגישה כתבי אישום נגד שני מפגינים נגד נתניהו

הפעיל עו"ד גונן בן יצחק והמפגינה בר בנימין מואשמים בין היתר בהתקהלות אסורה במהלך הפגנות נגד רה"מ בירושלים. על פי כתב האישום, בן יצחק הפריע לשוטר במילוי תפקידו ובנימין תקפה שוטר בנסיבות מחמירות. עד כה הוגשו כתבי אישום נגד מפגינים רק על ידי המשטרה

בווידאו: נכדו של בן גוריון קורא להפגין נגד נתניהו באזכרה/צילום: "הדגלים השחורים" ויניר יגנה

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (שלישי) לראשונה כתבי אישום נגד מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. כתב אישום אחד הוגש נגד הפעיל עו"ד גונן בן יצחק בגין הפרעה לשוטר במילוי תפקידו והתקהלות אסורה. כתב אישום נוסף הוגש נגד המפגינה בר בנימין בגין תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות והתקהלות אסורה. עד כה הוגשו כתבי אישום על ידי המשטרה בלבד, ולא בגין עבירה של התקהלות אסורה.

על פי כתב האישום נגד בן יצחק, באחת ההפגנות שנערכה ביולי ליד כיכר פריז בירושלים הוא לא נענה לקריאות של המשטרה להתפזר מהמקום. כאשר התכוונו במשטרה להשתמש במכת"זית, הוא נשכב מתחתיה, "וזאת בכוונה למנוע את המשך התקדמותה ולסכל את השימוש בה".

גונן בן יצחק בהפגנה מול מעון ראש הממשלה נתניהו, בלפור ירושלים, 18 ביולי 2002. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
לא נענה לקריאות המשטרה להתפנות ממוקד ההפגנה. בן יצחק/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

לפי כתב האישום, בן יצחק סירב לקריאות להתפנות מהמקום ובמעשיו "התקהל הנאשם עם שלושה אנשים לפחות לשם עבירה, או לשם מטרה משותפת, תוך שהם התנהגו באופן הנותן לאנשים שבסביבה יסוד סביר לחשוש שהמתקהלים יעשו מעשה שיפר את השלום, או שבעצם התקהלותם יעורר אנשים אחרים, ללא צורך וללא עילה מספקת, להפר את השלום וכן עשה הנאשם מעשה בכוונה להפריע לשוטר כשהוא ממלא תפקידו כחוק או להכשילו בכך".

בן יצחק טען כי הגשת כתב האישום הייתה צפויה, וכי במשטרה לחצו על הפרקליטות על מנת להגיש אותו. בשבוע שעבר הוא זומן פעם נוספת לחקירה על המקרה שאירע ביולי וכבר נחקר עליו. "אמרתי שאני התכוונתי להפריע לשוטר במילוי תפקידו. ההנחיה להפעיל מכת"זית על אנשים בכביש במרחק קצר לא חוקית ובניגוד לנהלים, וגורמת לפגיעות קשות. בעיני מתנופף דגל שחור על ההנחיה להפעיל את המכת"זית. ניסיתי לשכנע ולא הקשיבו ולכן הדרך היחידה להגן על המפגינים היא להישכב", אמר.

עוד הוסיף כי כעת הוא מקווה שהדבר יאפשר להציף את הסוגייה של אופן השימוש במכת"זית באותן הפגנות, על אף שלאחר מכן השימוש בהן הפסיק.

חסימת רחוב ז'בוטינסקי ירושלים, 24 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
שוטרים מול מפגינים נגד נתניהו בירושלים, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

על פי כתב האישום נגד בנימין, באחת ההפגנות בספטמבר היא התבקשה לפנות את הכביש וסירבה, ולכן אחד השוטרים החל לפנות אותה בכוח. בתגובה, נכתב בכתב האישום כי היא ריססה על פניו של השוטר גז פלפל וניסתה לברוח.

בהודעת הפרקליטות נכתב כי "ההחלטה על הגשת כתבי האישום התקבלה בהתאם למדיניות הפרקליטות בבואה לטפל בעבירות המבוצעות במסגרת הפגנות, כפי שבאה לידי ביטוי בהנחיית המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים). מדיניות זו נקבעה במטרה לאזן באופן ראוי בין זכות היסוד של כל אזרח בישראל להשתתף בהפגנות ולהתבטא באופן חופשי, ובין האינטרס הציבורי שבשמירה על ביטחון הציבור ורכושו, שלטון החוק והסדר הציבורי".

הדגלים השחורים: "רדיפה פוליטית"

בתנועת הדגלים השחורים מחו על הגשת כתב האישום נגד עורך דינה, בן יצחק. "דגל שחור מתנוסס מעל המעשים של משטרת נתניהו. ממשלת ישראל רודפת באמצעות דורון ידיד את מובילי המחאה נגד השחיתות. משטרת ישראל הופכת להיות זרוע ביצועית בארגון הפשע והרשע של בנימין נתניהו. גנץ, אשכנזי וניסנקורן צריכים להתבייש בכך שהם משתפים פעולה עם הרדיפה הפוליטית הזאת", נמסר.

גם בקריים מיניסטר מתחו ביקורת חריפה על הגשת כתב האישום. בתנועה מסרו כי "משטרת בלפור החלה את מסע הציד של ראשי המחאה. בחסות הפודל של אוחנה, דורון ידיד, אין קו אדום שהמשטרה לא חוצה בניסיון לדכא את המחאה. תחת נתניהו מתרחשים בישראל תהליכים מסוכנים הלקוחים ממשטרים אפלים. נמשיך למחות ולא נירתע עד שנציל את ישראל מידי המושחת".

ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "מחזק את ידיו של חברי עו"ד גונן בן יצחק. כתב האישום נגדו הוא כתב אישום מושחת ופוליטי, שכן זוהי זכותם של המפגינים להתגונן מפני מכתזיות המסכנות את חייהם. המשטרה מטייחת עשרות מקרי תקיפה נגד מפגינים אך רודפת ומתנכלת למפגינים בלתי אלימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully