וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מיליארדר יהיר כמו טראמפ": בלומברג הגיע לעימות ראשון, והותקף מכל כיוון

20.2.2020 / 7:59

יומיים לפני הבחירות המקדימות בנבאדה, כל המועמדים התייצבו כנגד ראש עיריית ניו יורק לשעבר והאשימו כי הוא קונה את דרכו לנשיאות. וורן תקפה: "רצים נגד מי שמכנה נשים מופקרות". בלומברג התגונן: "אני מוציא את כספי כדי להיפטר מטראמפ, הנשיא הגרוע ביותר שהיה"

עימות דמוקרטי/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

מייקל בלומברג, שמתמודד בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית על המועמדות לנשיאות ארצות הברית, עמד תחת מתקפה הלילה (חמישי) בעימות הראשון שבו השתתף, כשיריביו למרוץ ניסו להציג אותו כשכפול מיליארדרי של הנשיא דונלד טראמפ שיוביל את המפלגה לתבוסה בבחירות בנובמבר. זאת יומיים לפני המשך הפריימריז, בנבאדה.

העימות הסוער שנערך בלאס וגאס, נבאדה, היה עבור מצביעים רבים ההזדמנות להתרשם מקרוב מאיל המדיה וראש העיר ניו יורק לשעבר, שהשקיע עד כה מאות מיליוני דולרים בפרסומות בטלוויזיה ובחר בזהירות את הופעתיו. בלומברג, בן 78, ניצב במקום השני בתמיכה מאוחרי סנדרס בסקר ארצי של רויטרס שפורסם השבוע, אך הוא נראה עצבני ומהוסס.

ברני סנדרס, אליזבת וורן, איימי קלובשר, ג'ו ביידן ופיט בוטיג'ג' התייצבו כאחד נגד בלומברג, והאשימו אותו בניסיון לקנות את דרכו לבית הלבן וביקרו את הרקורד שלו בתחומים של גזע והערות סקסיסטיות ומיזוגניות.

מייקל בלומברג בעימות של המפלגה הדמוקרטית, לאס וגאס, נוואדה, ארצות הברית, 19 בפברואר 2020. רויטרס
הותקף מכל עבר. בלומברג, הלילה/רויטרס

"אנחנו רצים כנגד מיליארדר שמכנה נשים מופקרות שמנות ולסביות עם פני סוס", אמרה וורן, הסנאטורית ממסצ'וסטס, "ולא, אני לא מדברת על דונלד טראמפ. אני מדבר על ראש העיר בלומברג". לדבריה, הדמוקרטים יקחו "סיכון עצום" אם הם "יחליפו מיליארדר יהיר אחד באחר". בלומברג לא הגיב על ההערות האלו, שנלקחו מספר שניתן בעבר לבלומברג ולכאורה ריכז אמירות שלו לאורך השנים.

בלומברג, שהצטרף למרוץ בנובמבר האחרון וויתר על ארבע המדינות הראשונות בכוונה להתמקד בהצבעות שיתקיימו בהמשך המרוץ, במיוחד ב"סופר טיוזדיי" בחודש הבא, אמר כי הוא לא ירש את כספו, אלא הרוויח אותו כאיש עסקים. "אני מוציא את הכסף הזה כדי להיפטר מדונלד טראמפ - הנשיא הגרוע ביותר שאי פעם היה לנו. ואם אני יכול לסיים את המשימה, זאת תהיה תרומה גדולה לאמריקה ולילדים שלי", אמר.

וורן וביידן, שרשמו תוצאות מאכזבות בשתי המדינות הראשונות, ביקשו מבלומברג לשחרר את הסכמי השתיקה שעליהם חתם עם כמה נשים. בלומברג סירב, ואמר כי הם נעשו "בהסכמה" בציפייה שיישארו פרטיים. לדבריו, מדובר ב"מעט מאוד" הסכמים כאלו. "אף אחת מהן לא האשימה אותי בשום דבר, ייתכן שהן לא אהבו את הבדיחות שסיפרתי", אמר.

מייקל בלומברג, ברני סנדרס, איימי קלובשר, ג'ו ביידן, אליזבת וורן ופיט בוטיג'ג' בעימות של המפלגה הדמוקרטית, לאס וגאס, נוואדה, ארצות הברית, 19 בפברואר 2020. רויטרס
הקרב מתחמם. המועמדים הדמוקרטים, הלילה/רויטרס

סנדרס ביקר את התמיכה של בלומברג במדיניות המשטרתית של "עצור וחפש" כששימש כראש עיר - עמדה שבלומברג התנצל עליה - שלדברי סנדרס "התמקדה באפרו-אמריקנים והיספאנים באופן מקומם. זאת לא דרך שאיתה תצליח להגדיל את אחוזי ההצבעה".

ביידן, סגן הנשיא הקודם, אמר מצדו כי בלומברג לא ניהל את ניו יורק היטב לאורך שלוש הקדנציות שלו כראש עיר וכי המדיניות המשטרתית באותה העת הצמידה "קרוב לחמישה מיליון שחורים צעירים אל מול הקיר".

בלומברג אמר כי הוא היה "מודאג ומובך" מתמיכתו במדיניות הזו. "אם היינו מוציאים מהבמה הזו כל מי ששגה, כל אחד ששגה ביחס לצדק הפלילי במהלך הקריירה שלו, אף אחד לא היה נשאר כאן", התגונן המיליארדר היהודי, שהונו הוא בין הגדולים ביותר בעולם.

עם זאת, יריביו לא הרפו ממנו. "זה לא משנה אם התנצלת או לא, זאת המדיניות, המדיניות הייתה מזעזעת, וזו הייתה למעשה הפרה של זכויותיהם של כולם", תקף ביידן.

העימות הגיע בזמן מכריע מבחינת הבחירות המקדימות שיתקיימו בשבת בנבאדה - המדינה השלישית לבחור במרוץ שיקבע מי יתמודד מול הנשיא המכהן בנובמבר. היא המדינה הראשונה שאוכלוסייתה מגוונת יותר, אחרי שתי המדינות הראשונות - אייווה וניו המפשייר - בעלות הרוב הלבן. הבחירות בשתי המדינות האלו הסתיימו ללא הכרעה של ממש, כשבוטיג'ג' ניצח בפער זעום את סנדרס באייווה, ואילו האחרון גבר עליו באופן דומה בניו המפשייר.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בכנס בחירות בפיניקס - 20 פברואר 2020. AP
נהנה מהמתקפות על בלומברג. טראמפ, הלילה/AP

טראמפ, שמרבה לתקוף את בלומברג ולכנות אותו "מיני מייק" בשל גובהו, לא הסתיר את שמחתו מהמתקפות על בלומברג בעת העימות. "שמעתי שהוא חוטף הלילה", אמר בעצרת תמיכה בעיר פיניקס, אריזונה.

סנדרס הואשם בקומוניזם

פרט לבלומברג, גם סנדרס חטף אש רבה, עם התחזקותו בסקרים. בלומברג התמקד בתכנית הכלכלית הרדיקלית שלו כשלדבריו, הצבתו בראשות המפלגה היא הדרך הקלה ביותר עבור טראמפ להיבחר מחדש. "זה מגוחך, אנחנו לא הולכים לבטל את הקפיטליזם, ניסינו זאת, מדינות אחרות ניסו זאת - קוראים לזה קומוניזם וזה פשוט לא עבד", אמר בלומברג. סנדרס אמר כי זו "מכה מתחת לחגורה", וכי הוא תומך בסוציאל-דמוקרטיה ולא בקומוניזם.

(עדכון ראשון: 5:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully