וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק למנהיגי העולם: "הצילו אותי מחבל התלייה"

ניר יהב

28.1.2012 / 15:11

הנשיא לשעבר שלח מכתבים אישיים למנהיגים במדינות ערב, אירופה וארצות הברית, שעימם יש לו "קשרים הדוקים", וביקש שיתערבו באופן דחוף כדי להציל אותו, את בניו ואת רעייתו

ממשלת מצרים והמועצה הצבאית העליונה נתונות ללחצים אדירים מצד מספר מדינות שלא לגזור דין מוות על נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק ואף לשחררו ממעצר – כך אמר הבוקר (שבת) מקור צבאי לעיתון המצרי "רוז אל-יוסף". על פי הדיווח, מובארק עצמו ביקש מעבדאללה מלך ערב הסעודית "להצילו מחבל התלייה". בנוסף ביקש מארצות הברית ללחוץ על קהיר שתאפשר לרעייתו לטוס לטיפול רפואי בחו"ל.

לפי העיתון, מובארק העביר דרך רעייתו סוזן מכתבים אישיים לעורך דין בכיר על מנת שיעבירם לבכירי הממשל בארצות הברית, צרפת, בריטניה, גרמניה, ערב הסעודית, כווית, בחריין ולבנון. גורם המקורב למשפחת מובארק גילה כי הנשיא לשעבר ביקש במכתבים אלו מהמנהיגים "להתערב באופן דחוף כדי להציל את בניו ואת רעייתו מפני שליחתם לכלא". הגורם הסביר כי "למובארק יש קשרים הדוקים עם ראשי הממשלה במדינות אלו", ולכן פנה אליהם לעזרה.

מצרים בעידן שאחרי מובארק - כותרות אחרונות:
שנה אחרי: הצעירים במצרים מצטערים על המהפכה?
פרקליטו של מובארק: הוא עדיין נשיא מצרים
רשמית: רוב לאחים המוסלמים בפרלמנט המצרי
פרקליטי מובארק: "דרש להעלות את מחיר הגז לישראל"

נשיא מצרים המודח חוסני מובארק מוכנס לעוד דיון במשפטו, 5 בינואר 2012. רויטרס
הודה לכווית, ערב הסעודית ובחריין על כך שסייעו לו כלכלית בחודשים האחרונים. מובארק מובל למשפט/רויטרס

כמו כן, דווח בעיתון כי מובארק ביקש מארצות הברית שתלחץ על ההנהגה המצרית שלא להוציאו להורג, שכן לטענתו יריביו ההיסטוריים האחים המוסלמים, אשר שולטים כעת במצרים, לעולם לא ינקו אותו מאשמה וישחררו אותו. על פי העיתון, מובארק הודה בעיקר לכווית, ערב הסעודית ובחריין על כך שסייעו לו כלכלית ומשפטית בחודשים האחרונים.

מובארק, שהתביעה דורשת להוציאו להורג בתלייה, ממשיך במשפטו להכחיש בתוקף את האישומים נגדו, הכוללים הוראה לירות למוות במפגינים, ועבירות שחיתות שונות. שלב טיעוני ההגנה ננעל לפני כשבוע. פרקליטו של מובארק, פאריד א-דיב, טען בדיון האחרון כי יש לשפוט אותו בבית דין מיוחד, משום שמעולם לא חתם על כתב התפטרות, ולכן, טכנית הוא עדיין נשיא מצרים.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully