וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ברשות: בקרוב נחשוף את האחראים למות ערפאת

ראש המודיעין הכללי לשעבר חוקר את מותו של יאסר ערפאת ב-2004: "אלה 15 הדקות האחרונות של החקירה". בנובמבר מצאה מעבדה בשוויץ רעל אקזוטי בגופתו, וישראל סומנה כחשודה

צילום: יוטיוב, עריכה: יותם בן-דוד

שר הדתות הפלסטיני: היהודים הרעילו את ערפאת

תאופיק טיראווי, לשעבר ראש המודיעין הכללי ברשות הפלסטינית, ויועץ ביטחוני לאבו מאזן, אמר היום (שלישי) כי ינקוב בקרוב בשמות האנשים שאחראים לטענתו למותו של ראש הרשות בעבר, יאסר ערפאת. טיראווי חוקר את מותו הפתאומי של ערפאת בשנת 2004, שאירע בזמן מצור ישראלי שהוטל על לשכתו ברמאללה. ערפאת הורשה אז לטוס לבית חולים צבאי בצרפת שם נאבקו הרופאים על חייו במשך מספר שבועות, ולבסוף מת. פלסטינים רבים מאמינים כי ישראל הייתה מעורבת במוות, אך בירושלים הכחישו זאת בתוקף.

"אני מבטיח שמסיבת העיתונאים באה תהיה גם האחרונה, ותשפוך אור על כל המעורבים בקנוניה" אמר טיראווי, שעומד בראש צוות החקירה, לתקשורת הפלסטינית. "אנחנו בעיצומן של 15 הדקות האחרונות של החקירה".

עוד על חקירת מותו של ערפאת

"רמות חריגות של רעל רדיואקטיבי בגופתו של ערפאת"
שר פלסטיני: היהודים הרעילו את ערפאת - כמו את מוחמד
הפלסטינים דורשים חקירה בינלאומית ל"רצח" ערפאת
ערפאת הורעל? בישראל דוחים: "אולי קרוביו עשו זאת"

יאסר ערפאת, נובמבר 2013. רויטרס
ערפאת בימין האחרונים/רויטרס

דגימות מגופתו של ערפאת הוצאו מקברו ונשלחו לבדיקת מעבדה בשוויץ. נציגי המעבדה אמרו כי עצמותיו של ערפאת הכילו כמות לא טבעית וגבוהה של פולוניום, איזוטופ רדיואקטיבי קטלני. במעבדה נטען כי יש בכך "תמיכה מסוימת" לטענה לפיה ערפאת הורעל.

אלמנתו של ערפאת, סוהא, תבעה מאש"ף לפתוח בחקירה בנושא. היא לא הטילה על ישראל את האחריות למותו של בעלה, אך אמרה כי רק מדינות שפיתחו יכולת גרעינית מסוגלות להשיג פולוניום. "איני יכולה להאשים אף אחד, אך מדובר בפשע ברור", אמרה. "כעת הכדור נמצא אצל הרשות הפלסטינית. רק להם יש הכלים המשפטיים כדי להפנות את הפרשה לבתי הדין הבינלאומיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully