וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא פוטין צפוי לבוא לטהרן לראשונה מאז 2007

העיתון הרוסי קומרסנט דיווח בכותרתו הראשית כי פוטין יבוא לאיראן מיד לאחר השבעתו של רוחאני. במוקד הביקור - היכרות עם הנשיא החדש, ואולי גם סיוע בשיפוץ הכור בבושהר

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צפוי לבוא לאיראן לביקור ראשון זה יותר משש שנים- כך דיווח היומון הרוסי קומרסנט דיווח בכותרתו הראשית הבוקר (רביעי). לפי הדיווח, מפי מקורות בקרמלין ובמשרד החוץ בטהרן, הביקור ימשך יממה או שתיים ב-12 או ב-13 באוגוסט.

דמיטרי פסקוב, דובר לשכת הנשיאות במוסקבה, אמר כי אין באפשרותו לאשר את הדיווח, שצוטט בהרחבה בתקשורת הרוסית.

פוטין ביקר בטהרן ב-2007 במהלך כהונתו השנייה כנשיא, ונפגש בוועידה אזורית עם הנשיא מחמוד אחמדינג'אד ועם המנהיג העליון עלי חמינאי. היה זה הביקור הראשון של בכיר רוסי או סובייטי מאז מלחמת העולם השנייה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא איראן מחמוד אחמדינג'אד. מוסקבה, יולי 2013. רויטרס
אחמדינג'אד ופוטין במוסקבה בתחילת החודש/רויטרס

לפי דברי פרשנות המתלווים לדיווח הרוסי, פוטין מקווה לאתחל את היחסים עם טהרן ותולה תקוות ב"נשיא הרפומריסטי" (כך במקור) חסן רוחאני, שיושבע לתפקיד ב-3 באוגוסט. היחסים בין רוסיה ואיראן הידרדרו במהלך כהונתו של דמיטרי מדבדב כנשיא, בין היתר לאחר שהורה מדבדב לבטל עסקה לאספקת טילי S-300 לרפובליקה האיסלאמית. איראן תבעה את רוסיה בבית משפט בשוויץ, ובמקום הדגם המתקדם של מערכת הטילים, הציעה מוסקבה לאיראן לוותר על התביעה ולרכוש דגם פשוט יותר. ככל הידוע, העסקה החדשה טרם נחתמה.

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
כור גרעיני ליד העיר בושהר, אירן, נובמבר 2009. AP
הכור הגרעיני בבושהר. הושבת כמה פעמים בשל תקלות טכניות/AP

לא דווח במה יעסוק ביקורו של פוטין בטהרן. בתחילת החודש ביקר אחמדינג'אד למוסקבה במסגרת סבב ביקורי הפרידה שלו ממנהיגי העולם, וביקש מרוסיה עזרה טכנית בתפעול הכור בבושהר, המשמש למחקר גרעיני אזרחי וסובל מתקלות חוזרות שהביאו להשבתתו.

ככל הנראה, הנשיא האירני גם ביקש ממוסקבה לפעול להקלת הסנקציות הבינלאומיות המוטלות על ארצו. רוסיה מאותתת לאחרונה על נכונות להתנתק מהתמיכה הקבועה שהביעה באיראן ובסוריה בהחלטות שהתקבלו בפורומים בינלאומיים, ובפרט במועצת הביטחון של האו"ם.

לקריאה נוספת:
אחרי שמונה שנים: חמינאי נפרד לשלום מאחמדינג'אד
אחמדינג'אד מסכם כהונה: ההישג הגדול שלי - הכחשת השואה
בלבול בוושינגטון: הנשיא הנבחר רוחאני - קללה או ברכה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully