וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משא ומתן בסתר: נתניהו ולפיד נועדו בחשאי בשבת

על רקע המגעים הקואליציוניים המדשדשים והשותפות המסתמנת בין הליכוד-ביתנו ליש עתיד והבית היהודי, מדווחים גורמים פוליטיים על הפגישה - שלא ברור לפי שעה מה בדיוק נדון בה

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

צפו בלפיד בישיבת סיעתו, היום בצהריים

המו"מ הקואליציוני האמיתי ממשיך להתנהל מאחורי הקלעים. ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד נועדו בחשאי בשבת, במסגרת המגעים על הקמת ממשלה. כך מסרו לוואלה! חדשות גורמים פוליטיים. הפגישה, שלא ברור בשלב זה מה, אם בכלל, סוכם בה, נערכה בימים שבהם הולך ומסתמן כי יש עתיד, לצד מפלגת הבית היהודי בראשות נפתלי בנט, יהיו שתי השותפות הבכירות של הליכוד-ביתנו בקואליציה המתהווה, על חשבון המפלגות החרדיות. אתמול קיים נתניהו פגישות גלויות עם בנט ועם ראשי ש"ס.

לפיד, שרקם ברית עם מפלגתו של בנט, התייחס מוקדם יותר היום בפתח ישיבת סיעתו בכנסת למגעים, ונשמע מסויג למדי. "המשא ומתן הקואליציוני רחוק מלהיות גמור, יש לא מעט סוגיות שצריך לפתור", אמר. "יחד עם זאת, אני מקווה שנצליח להקים יחד עם השותפים האחרים ממשלה שתעסוק במה שטוב למדינה ולא במה שטוב לפוליטיקאים. גם החרדים יגלו שלא רק שיש עתיד לא נגדם - אלא תדאג גם להם". עוד הוסיף: "חיכינו עד עכשיו, ונחכה עוד קצת. עוד קצת סבלנות ואז נדע אם אנו בקואליציה או באופוזיציה".

בנט, מצדו, נשמע היום מעט יותר אופטימי. "בשדה הפוליטי אנו עוברים מהחורף לאביב ויש הרבה מאוד רצון טוב להקים ממשלה", אמר בישיבת סיעתו. "אנו מפשילים שרוולים עכשיו. נעבוד מאוד קשה לעזור לנתניהו להקים ממשלה שתשרת את עם ישראל באופן המרבי, ולאורך הכי הרבה זמן. אנו עכשיו באים לשמש לו לעזר". מוקדם יותר, בשיחה עם וואלה! חדשות, אמר בנט: "אני מקווה שעם ישראל יזכה לממשלה בזמן הקרוב. ממשלה טובה ויציבה ובמהרה. אני מאחל לעם ישראל יום נהדר".

חבר צוות המשא ומתן הקואליציוני מטעם הליכוד-ביתנו, עו"ד דוד שמרון, אמר הערב בראיון לרדיו קול ברמה כי החבירה של יו"ר הבית היהודי בנט ללפיד "עלולה לפגוע במתיישבים ביהודה ושומרון". לדבריו, "זה מצער ולא רצוי. אני מקווה שבסופו של דבר ניצור מצב שבו ניתן יהיה לשמור על האינטרסים של כלל עם ישראל".

עוד מהמו"מ הקואליציוני:
בש"ס משוכנעים: תוך זמן קצר נחזור לקואליציה
בנט לוואלה! חדשות: "מקווה שתקום ממשלה בקרוב"
ש"ס: נתניהו הבהיר - אתם בחוץ בגלל בנט ולפיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully