המעבורת המסתורית של חיל האוויר האמריקני צפויה להמריא לחלל למשימתה השלישית. כלי התקשורת בארצות הברית עסוקים במאמצים לפענח את תפקידו של כלי הרכב, המכונה X-37B ומיוצר על ידי חברת בואינג. אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, המעבורת תשוגר בשעה 20:03 (שעון ישראל) מבסיס השיגור בכף קנוורל שבפלורידה, כשהיא נישאת על גבי משגר מסוג אטלס.
באופן רשמי, המעבורת - שגודלה כשל אוטובוס, ועלותה מיליארד דולרים - משמשת "מדגימת טכנולוגיות, לשימוש אמין וחוזר למשימות בחלל ולניסויים מדעיים". אך באופן עקבי, חיל האוויר האמריקני מסרב לחשוף מה טיבם של הניסויים שבוצעו - או שיבוצעו - בעזרת המעבורת, שזו משימתה השלישית מחוץ לכדור הארץ.
המעבורת, שאינה מאוישת, שבה לאחרונה לכדור הארץ בחודש יוני, אחרי שהעבירה 469 ימים בחלל, כמאתיים יום יותר משתוכנן. גם אז, בפנטגון ובחיל האוויר סירבו לומר מה הייתה משימתה של המעבורת, ועוררו שמועות כי רכב-החלל בחן טכנולוגיות שנועדו לריגול.
המסתורין גדול עוד יותר שהמעבורת אינה מופעלת על ידי נאס"א גוף תאב-פרסום שמתפאר בהישגיו ברשתות החברתיות אלא נשלח לחלל במסגרת "ניסוי" צבאי. חיל האוויר מפעיל את המעבורת כדגם משופר למעבורת שנאס"א זנחה בשנת 2004, וה-X-37 נראה למעשה כדגם ממוזער ולא-מאויש של מעבורות החלל ה"קלאסיות", שבשנה האחרונה פרשו והושבתו, והועברו למוזיאונים.
בעבר הועלתה השערה במגזין Spaceflight כי המעבורת שוגרה כדי לעקוב אחרי חלליות של סין. המאמר נסקר בהרחבה בבי-בי-סי, אך בשל תגובות שהציגו ממצאים סותרים, פרסם הבי-בי-סי תיקון והסתייג מהמאמר.
לפי כמה בדיחות שנפוצו ברשתות החברתיות בימים האחרונים, למעבורת המסתורית אין בכלל תפקיד, והיא לא נועדה אלא ליצור מסתורין ובלבול. ובכל זאת, ההשקעה הרבה במעבורת, המחייבת את הנחתתה לכדור הארץ, ככל הנראה שוללת את ההנחה הזו.