וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצח באלפים: דו"ח שדלף קבע שהרוכב נורה ראשון

הדו"ח של המשטרה הצרפתית, שפורסם בעיתון "לה פריזיאן", עשוי לחזק את אחד מכיווני החקירה, לפיו הרוכב סילביאן מולייר היה היעד לחיסול. עם זאת, אין בו רמז לזהות הרוצח

חקירת הטבח המזעזע באלפים הצרפתים בחודש שעבר ממשיכה להתפתל. העיתון הצרפתי "לה פריזיאן" דיווח אתמול (שישי) כי רוכב האופניים, סילביאן מולייר, נורה לפני בני משפחת אל-הילי, אשר ישבו במכוניתם. המסקנה שנכתבה בדו"ח של המשטרה הצרפתית אשר דלף לעיתון "לה פריזיאן" עשויה לחזק את אחד מכיווני החקירה, לפיו הרוכב היה מטרת הרצח.

בני משפחה בריטית נרצחו בהרים האלפים בצרפת, ספטמבר 2012. רויטרס
מי היה היעד לחיסול? החוקרים בזירת הרצח בחודש שעבר/רויטרס

בתחילה תואר רוכב האופניים כעובר אורח שפשוט "היה במקום הלא נכון בזמן הלא נכון", כפי שהגדיר אותו התובע בתיק, אריק מלו. במקביל, עלו השערות רבות לפיהן משפחת אל-הילי הייתה היעד, בהן השערה אחת לפיה החיסול בוצע על רקע סכסוך משפחתי. אולם לאחר כשבועיים התברר כי משטרת צרפת בודקת אפשרות אחרת, ולפיה דווקא מולייר היה היעד המקורי לחיסול.

בדו"ח נטען כי מבדיקת הממצאים בזירה, עולה שאבי המשפחה, סעד אל-הילי, היה מחוץ למכונית כשהחל הירי וניסה להימלט עם משפחתו לפני שנורה. בדו"ח עולה השערה לפיה הילי, שהגיב בפאניקה, נסע אחורנית אל תלולית אדמה, שם נלכד הפגוש האחורי של המכונית ולכן לא הצליחה המשפחה להימלט. בתו של אל-הילי, זאינב בת ה-8, הייתה כל אותה עת מחוץ למכונית. היא נורתה בכתפה והוכתה בקת הנשק.

ביתם של בני משפחת הילי מדרום ללונדון. ספטמבר 2012. GettyImages
שוטרים מחוץ לבית משפחת אל-הילי בלונדון/GettyImages

לאחר מכן, על פי התסריט המוצג בדו"ח, חזר הרוצח אל רוכב האופניים, שאותו פצע קודם לכן והוסיף לירות בו. המשטרה מעריכה כי לא מדובר במתנקש מקצועי, משום שלמרות אכזריותו הוא לא פעל באופן הגיוני, כהגדרתה. עם זאת, הדו"ח על מצביע על קצה חוט לקראת בירור זהותו או המניע של הרוצח. כמו כן, עדיין לא ידוע האם בני משפחת הילי, משפחה בריטית שמוצאה בעירק, בכלל היו המטרה של הרצח. לדברי הדו"ח, מי שרצח את ארבעת הקרבנות פעל לבדו.

הרצח התרחש בעיירה שבלי שבדרום-מזרח צרפת, מלבד רוכב האופניים מולייר, תושב האזור בן 40, וסעד אל-הילי, בן 50, נרצחו אשתו איקבאל אל-הילי בת ה-47 ואמו בת ה-77. שתי הבנות של הזוג אל-הילי נמצאו מאוחר יותר בזירה. זאינב אותרה כשראשה מרוצץ וכתפה ירויה. אחותה בת ה-4 זינה, הסתתרה מתחת לגופות אמה וסבתה ברכב במשך שעות ארוכות, עד שחולצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully