וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

עימותים בין משטרה למפגינים בהר הבית, צעיר פלסטיני נהרג מאש צה"ל, תינוק הוצא להורג בסוריה, אובמה בהתבטאות חריפה נגד אסד ועצירה מנהלית שובתת רעב. אלה כותרות השבת

בעקבות פרסומים על כוונת קבוצות של יהודים לעלות להר הבית לרגל כניסת חודש אדר, מאות מתפללים מוסלמים החלו בצהרי שישי ליידות אבנים באזור שער המוגרבים הסמוך לכותל המערבי. ממשטרת ירושלים נמסר כי כוחות פרצו למתחם הר הבית ופיזרו מאות מיידי אבנים. מהמשטרה נמסר עוד כי במסגרת פיזור המהומות, נעשה שימוש ברימוני הלם כדי לפזר את המפגינים, שחלקם התבצרו במסגד אל-אקצא. 11 שוטרים נפצעו וטופלו במקום.

העימותים גלשו למקומות אחרים בגדה, ובהמשך היום נהרג טלעת רמיה, צעיר פלסטיני בן 25, מאש כוחות צה"ל במהלך הפגנות מחאה סמוך למחסום קלנדיה. חמישה פלסטינים נוספים נפצעו מהירי. לדברי צה"ל, במהלך ההפגנה זיהו כוחות מגדוד תותחנים הנמצא במקום כי אחד הפלסטינים יורה אל עבר הכוח באמצעות אקדח זיקוקים, מטווח קצר של מטרים ספורים. בתגובה פתחו החיילים באש, ופגעו בכתפו של הפלסטיני. צוות רפואי פלסטיני הגיע למקום האירוע ופינה אותו לבית חולים ברמאללה, שם מת מפצעיו.

סוריה: ההרג והלחץ האמריקני

הקטל בסוריה נמשך גם בשישי, על רקע התכנסות ועידת "ידידי סוריה" בטוניסיה. 18 בני אדם הוצאו להורג על ידי כוחות הביטחון הסוריים, בכפר במרכז המדינה, בתוכם שבעה חברי אותה משפחה, כך עלה מדיווחים של פעילי אופוזיציה. הפעילים סיפרו כי הקרבנות היו ממשפחות של חקלאים: גברים, נשים וילדים, כולל תינוק בן עשרה חודשים וילד בן שבע מהכפר חלפיה שבמחוז חמה. פעיל אופוזיציה סורי סיפר כי "12 מהקרבנות שנהרגו נורו בראשם".

המצב בסוריה מגביר את הלחץ הבינלאומי נגד משטרו של הנשיא אסד. בהתבטאות הישירה ביותר שהשמיע עד כה נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בנושא, אמר בליל שישי כי "הגיעה העת לשים קץ לטבח האזרחים הסורים על ידי ממשלתו של אסד. כל אמצעי יהיה כשר למען מטרה זו". במהלך תדרוך לכתבים בבית הלבן הוסיף אובמה והדגיש כי על הקהילה הבינלאומית להתאגד ולהפעיל לחץ על נשיא סוריה, בשאר אסד, להתפטר. "כולנו רואים את התמונות הנוראיות מסוריה, בעיקר מהעיר חומס. עלינו להעביר מסר ברור לאסד כי הגיע הזמן לשינוי".

עצורה מנהלית נוספת שובתת רעב

הבוקר פורסם כי אסירה פלסטינית הלכה בדרכו של העציר חאדר עדנאן, אשר שבת רעב במשך 66 ימים במחאה על מעצרו המנהלי. הנא שלבי, תושבת ג'נין בת 28, שוחררה במסגרת עסקת שליט ונעצרה שוב לאחרונה, והיא שובתת רעב כבר עשרה ימים, במחאה על המעצר המנהלי. על פי שר ההאסירים בממשלת חמאס ברצועת עזה, עטאללה אבו סבח, מצבה הבריאותי של שלבי הולך ומידרדר, והוריה הודיעו כי ישבתו רעב אף הם, עד שיקבלו מידע אודות מצבה של בתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully