וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מטבח כימי חסר-תקדים בסוריה: "הרחובות מלאים בגופות"

21.8.2013 / 13:20

בריטניה בודקת את הדיווחים על רצח מאות אזרחים בדמשק בנשק כימי, וקראה לפקחי האו"ם להגיע לכפרים שהופגזו. רופא מקומי: "האזרחים נפגעו מסארין, אין לנו ציוד מתאים"

מערכת וואלה!

לונדון מביעה חשש חמור נוכח הדיווחים על שימוש בנשק כימי בסוריה. בתגובה ראשונה של המערב לטענות המורדים הסורים, שדיווחו על מאות הרוגים במתקפה לפנות בוקר (רביעי) בפרברי דמשק, אמר שר החוץ הבריטי וויליאם הייג כי הוא "מודאג מאוד מהדיווחים על מותם של מאות בני אדם, בהם ילדים, במתקפה אווירית ובירי נשק כימי ליד דמשק".

הייג אמר כי בריטניה עדיין מנסה לאמת את הדיווחים של המורדים הסורים. "אם יתברר שיש אמת בטענות, הדבר יסמל הסלמה קיצונית בשימוש בנשק כימי בסוריה". לדבריו, לונדון תנסה להעמיד לדין את כל מי שישתמש בנשק כימי. שר החוץ הבריטי אמר כי לונדון תעלה את הנושא בפני מוצעת הביטחון של האו"ם, ותדרוש מסוריה לאפשר לפקחי הארגון לבקר באתר שבו דווח על המתקפה.

גם נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, דרש מהאו"ם לבקר באזורים בדמשק, בהם אירעה לכאורה המתקפה הכימית. בפתח ישיבת הממשלה בפריז אמר הולנד כי "יש לבדוק ולוודא את הטענות" שהעלתה האופוזיציה הסורית.

מזכיר הליגה הערבית, נביל אל-ערבי, קרא גם הוא לפקחי האו"ם לבחון את התקרית, שבה דווח על מותם של כ-200 בני אדם. "אני מופתע שהפשע הנפשע הזה מתרחש דווקא בזמן ביקורם של הפקחים, שממילא הגיעו לחקור את השימוש בנשק כימי", מסר אל-ערבי.

פעילי אופוזיציה דיווחו כי לפנות בוקר צבא סוריה ביצע מתקפה עזה נגד מתנגדי אסד. בסרטונים שהועלו לרשת הוצגו עשרות גופות של גברים, נשים וילדים ונהרגו לכאורה בשכונות ובכפרים במזרח דמשק ובדרומה. בין היתר נטען כי "נורו טילים רעילים" לעבר הכפר גוטה ולעבר השכונות זמלכא, עין תרמא ודומא.

באופוזיציה מסרו דיווחים שונים על מניין ההרוגים, הנעים בין 200 ל-635. דובר "צבא סוריה החופשי", הזרוע המזוינת של האופוזיציה, הרחיק ואמר כי במתקפה נהרגו 1188 בני אדם. ג'ורג' סברה, בכיר באופוזיציה הגולה בטורקיה, אמר כי מספר ההרוגים נאמד ב-1,300.

המשטר בדמשק הכחיש את הדיווחים, והטלוויזיה הממלכתית הסורית הודיעה כי "אין כל בסיס לטענות שהופצו על-ידי הרשתות אל-ג'זירה, אל-ערביה וסקיי, ערוצים המעורבים בהקזת דמם של הסורים ובתמיכה בטרור". לדברי "מקור תקשורתי" בדמשק, מטרת הדיווחים היא להסיט את הדעת מביקורם של פקחי האו"ם שבאה לסוריה .

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"רחובות העיירה מלאים גופות ולא ניתן לפנותם"

רופא באחד מבתי החולים בפאתי דמשק העריך כי מספר ההרוגים העצום נובע מפגיעות האופייניות לחשיפה לגז סארין. בשיחה עם רשת אל-ערביה, אמר הרופא כי בית החולים סובל ממחסור בציוד רפואי ומתקשה להתמודד עם החולים שנפגעו מהנשק הכימי.

ראש הקואליציה הלאומית הסורית, אחמד אל-ג'רבא, אמר כי על הקהילה הבינלאומית לשאת באחריות לנוכח מה שהגדיר "טבח", וקרא לצוות האו"ם הנמצא בסוריה להגיע מיד למקום ההתקפה. פעיל אופוזיציה אחר אמר לאל-ערביה כי העיירה זמלכא עומדת על סף אסון הומניטרי. לדבריו, "רחובות העיירה מלאו גופות ולא ניתן לפנותם".

עוד במהדורה:

משרד החינוך מתגאה בעלייה בזכאות לבגרות. במשרד
החינוך מציגים היום עלייה של 1.7% בזכאות לבגרות. אהוד עזריאל מאיר, מורה לשעבר, מקלקל את החגיגה ושואל מתי הפכו הילדים למספרים?

דן חלוץ, הרמטכ"ל לשעבר, מונה ליו"ר איגוד הכדורסל. על פי ניסיון העבר, גם של קציני צבא ומשטרה לשעבר שקיבלו תפקידים בעולם הספורט, וגם הניסיון שלו, זה עשוי להסתיים לא טוב.

והפרידה המתוקשרת של יהודה ונינט: יממה אחרי רעידת האדמה, בדקנו את מימדי הפופלריות שלהם כזוג וגם אחרי הפרידה.

התחזית: ללא שינוי ניכר, בסוף השבוע צפוייה ירידה בטמפרטורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully