וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק ירד ב-0.3% על רקע חולשה במניות המוליכים למחצה

גיא ימין

7.8.2001 / 23:40

קומברס הוסיפה 3.3%; אי.סי.איי עלתה ב-0.4% לקראת פרסום הדו"חות, לאחר שרשמה ירידות לאורך כל המסחר; צורן איבדה 4.6%, מטאלינק ירדה ב-5.9%

הססנות וחוסר החלטיות איפיינו את המסחר במניות הטכנולוגיה היום. בעוד שבתחילת היום עוד התרשמו השווקים ממספרים מעודדים שסיפקה הזירה המאקרו כלכלית, בהמשכו גבר החשש מפני תוצאותיה של סיסקו והמשך החולשה במניות השבבים, אך בשעת המסחר האחרונה התמתנו הירידות. את היום סיים הנאסד"ק בירידה של 0.3% לרמה של 2,028, בעוד מדד הדאו ג'ונס מצליח לסיים בעלייה של 0.6% לרמה של 10,458 נקודות.

על הדאו לא הכבידו תוצאות הרבעון השני של פרוקטור וגמבל (סימול PG), הרביעי הפיסקלי עבורה, בהן עקפה החברה את תחזיות האנליסטים בסנט אחד למניה. החברה, המנויה עם מניות הדאו, חזרה על הדרכתה לשנת 2002, לפיה היא מצפה לצמיחה של קרוב ל-10%.

אחרי המסחר, כאמור, תפרסם יצרנית תשתיות האינטרנט סיסקו את דו"חותיה הרבעוניים, והיא צפויה להציג רווח של 2 סנט למניה, לעומת רווח של 16 סנט למניה ברבעון המקביל. אין ספק כי בשווקים ממתינים בדריכות לתחזיות מעודכנות שתספק החברה לגבי המשך הדרך, וההערכות בוול סטריט הן כי יהיה על הנהלת החברה לחזות צמיחה שנתית של עשרות אחוזים וצפיות טובה, על מנת שמניית החברה תרשום התאוששות, ואת היום סיימה המניה בירידה של 1.6%.

העלייה בפריון-גדולה מהמצופה

לא סייעה למניות הטכנולוגיה הורדת ההמלצה מ"קנייה" ל"החזק" שביצע בית ההשקעות CSFB לרבות מהחברות במגזר המוליכים למחצה, שהובילה לירידות של 2.6% במדד המוליכים למחצה של הבורסה בפילדלפיה. לכך התווספה גם הורדת התחזיות של בית ההשקעות סלומון סמית ברני לרווחיה של אינטל ברבעון השלישי ולשנת 2001 כולה, והערכות אלה מסייעות להפוך את המומנטום החיובי שיצר הדו"ח לתעשיית השבבים של מריל לינץ' מהשבוע שעבר.

קרן האור של היום היתה נתון שפירסם משרד העבודה האמריקאי הצביע על עלייה של 2.5% בפריון העבודה ברבעון השני ביחס לרבעון המקביל, גבוה מעלייה צפויה של 1.6% בלבד. עלייה בפריון היתה אחד המנועים החזקים ביותר לצמיחה בכלכלה האמריקאית בעשור האחרון, וייתכן שיש בתוצאות אלה בכדי לסייע למדדים להתרומם עתה.

ממתינים לאי.סי.איי

המניות הישראליות נסחרו במגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים, ופרט לבודדות הן אופיינו במחזורים דלילים. בין העולות ניתן היה למצוא את מניית אי.סי.איי , שתפרסם את דו"חותיה לרבעון השני היום לאחר המסחר. המניה נתנה "פיניש" בשעת המסחר האחרונה, וסיימה את היום בעלייה של 0.4% למחיר של 5 דולרים, לאחר שבתחילתו ירדה ביותר מ-5%, ולאחר שרשמה עלייה מצטברת של כ-42% בשמונת ימי המסחר האחרונים.

אי.סי.איי הציגה הפסד נקי אסטרונומי של 256.4 מיליון דולר ברבעון הראשון, שהיתרגם להפסד של 45 סנט למניה, וההערכה היא כי היא תדווח היום הפסד של 31 סנט למניה. החברה סיפקה תחזית הכנסות לפיה לא תחווה צמיחה ברבעון השני, דהיינו הכנסות של כ-252 מיליון דולר, וההערכה בקרב האנליסטים היא כי תציג הכנסות של 255-260 מיליון דולר.

עליות נאות רשמה מניית ביוטכנולוגיה כללית , שהוסיפה היום 9.4% למחיר של 9.9 דולרים. אתמול הודיעה החברה על התחלת ההפצה של תרופה חדשה בשם ארת'ריס (Arthrease) באירופה, לטיפול בשיגרון ניווני (אוסטאות'ריטיס). את האישור לשיווק התרופה באירופה קילה החברה כבר בנובמבר 2000 מה-MDC - גוף האישורים הרפואיים האירופי, אולם טרם החלה בשיווקה. שוק התרופות העולמי לטיפול בשיגרון ניווני מוערך בכ-400 מיליון דולר.

המלצה לאופנוויב ועליות בקומברס

בין המניות הכבדות בלטה קומברס בעלייה של 3.3% למחיר של 29.7 דולר, המשקף לחברה שווי של כ-5 מיליארד דולר. אתמול פירסם בית ההשקעות גודלמן סאקס תחילת כיסוי על מניית חברת אופנוייב (סימול OPWV) עם המלצת "תשואת יתר", אותה המלצה שהוא מספק גם לקומברס עצמה.

האנליסטים העריכו כי שתי החברות נלחמות ראש בראש בשוק המסרים המאוחדים, והוסיפו כי במגזר זה קומברס היא בעלת מאגר גדול של לקוחות, בהם רבים מספקי השירות הגדולים בעולם, מה שצפוי להקשות על אופנוויב את ההתמודדות.

מניות השבבים נחלו מכות כואבות היום, על רקע החולשה הכללית שהפגין המיגזר. צורן איבדה 4.6% למחיר של 37.3 דולר, לנאופטיקס רשמה ירידה של 6.7% למחיר של 7.2 דולרים, ומטאלינק ירדה ב-5.9% למחיר של 5.7 דולרים. טיוגה שצפויה לפרסם את תוצאותיה לרבעון השני מחר, דווקא הצליחה לרשום עלייה של 3.2% למחיר של 66 סנט בלבד.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully