וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: "אין לברק סיבה לחשוש ממני"

30.5.2000 / 13:05

יהדות התורה: "נתמוך בפרס"

המירוץ לנשיאות שנפתח רשמית אתמול, תופס היום תאוצה. המועמד המוביל, השר שמעון פרס משגר היום מסר מרגיע לעבר לשכת ראש הממשלה. בראיון ל"קול ישראל" אמר פרס כי "בלי חששות אי אפשר למכור עיתונים, אין לראש הממשלה כל סיבה לחשוש". פרס הדגיש שבתפקיד הנשיא יתרכז באיחוד העם, ואינו מתכוון לעסוק בפעילויות פוליטיות פנימיות: "אינני מתכוון להקים לשכת ראש ממשלה שנייה בבית הנשיא".

חברי הכנסת של יהדות התורה יתמכו בשמעון פרס לנשיאות - כך מפרסם הבוקר העיתון "ידיעות אחרונות". חברי הסיעה בכנסת קיבלו את ההוראה להצביע בעד פרס ממועצת גדולי התורה, דבר שיכול להשפיע גם על החלטת ש"ס. לפי ההערכות, ההחלטה תקל על הרב עובדיה יוסף לתת הוראה דומה לסיעתו כיוון שכך לא יתפס כמי שהעדיף מועמד חילוני. למרות זאת בש"ס עדין לא החליטו במי יתמכו.

מועמד הליכוד, ח"כ משה קצב, ירכז את מאמציו בימים הקרובים בכיוונו של הרב עובדיה יוסף תוך הדגשת מוצאו ומחויבותו לדת.

בתוך כך, נמשכים הנסיונות בכנסת להציג מועמד שלישי ולא פוליטי. סיעות שינוי, המפד"ל וישראל בעלייה נפגשו בנושא - אולם המועמד המוביל, נשיא בית המשפט העליון בדימוס, מאיר שמגר, יסכים ככל הנראה להצטרף למירוץ רק כשיובטח לו שהתפקיד שלו. אתמול לא הכחיש שמגר כי יסכים לקבל את התפקיד וכל מה שהסכים לומר היה: "לא אדון בעניין בתקשורת".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully