וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה: נביעות עולה ב-6.7% בפתיחה על רקע פרשת זיהום המים בגוש דן

גולן פרידנפלד

10.7.2001 / 10:03

המעו"ף עולה ב-1%; בנק הפועלים יורדת ב-1.5% ביום האקס דיווידנד ומרכזת את המחזור הגבוה בבורסה - 15 מ' ש'; שופרסל עולה ב-0.5%

לאחר העליות אמש בנאסד"ק בשיעור של 1.1% פותחת היום הבורסה התל אביבית את יום המסחר בעליות שערים של כ-1%. בתחום המדיני-בטחוני אין חדש, ונראה כי עד אשר לא נראה כיוון ברור של התהליך המדיני, לטוב או לרע, הבורסה המקומית לא תושפע ממנו.

מדד המעו"ף עולה ב-1.11% בפתיחה לרמה של 429 נקודות, ומדד ת"א 100 מוסיף כ-0.82% לערכו. מדד התל-טק עולה ב-1.4% בפתיחה.

בהיעדר השפעתו של הגורם הבטחוני משחקים הנאסד"ק ובורסות אירופה תפקיד מרכזי בהשפעה על המסחר בתל אביב. פעילים בשוק ההון מציינים את חוסנה של הבורסה המקומית, שלא מגיבה בהיסטריה לגל אזהרות הרווח שפוקד את החברות הנאסד"קיות.

אתמול, לאחר שנודע כי המים באזור גוש דן מזוהמים, התחילו תושבי האזור לנהור אל מרכזי הקניות על מנת להצטייד במים מינרליים, והביקוש, שלווה בהיסטריה, "חיסל" כמויות גדולות מאוד של מים. מניית מי עדן עולה על רקע האירועים ב-2.9% ומניית נביעות עולה ב-6.7%.

מניות קבוצת אי.די.בי ושופרסל מגיבות לפרסום ב"ידיעות אחרונות" כי משפחת רקנאטי שוקלת למכור את אחזקותיה (51%) בשופרסל ששוויין נאמד ב-400 מיליון שקל. מניית שופרסל עולה ב-0.5% ומניות קבוצת אי.די.בי עולות בכ-1% בממוצע.

מניית בנק הפועלים רושמת ירידות שערים של 1.5% בעקבות יום האקס דיווידנד שחל היום ומרכזת את המחזור הגבוה בבורסה - 15 מיליון שקל. אתמול היה היום הקובע לחלוקה והמניה ריכזה את המחזור הגבוה בבורסה בשל העברת פוזיציות בין הברוטואיסטים לנטואיסטים.

מניית בנק לאומי מוסיפה כ-0.5% לערכה, על רקע הנסיונות של בנק ההשקעות מריל לינץ' לקדם את תהליך הפרטתו של הבנק. ההערכה היא כי בכירים במריל לינץ' יפנו לראשי בנקים בינלאומיים שלהם פוטנציאל להתמודד במכרז להפרטת הבנק, וינסו לשכנעם להצטרף לתהליך ההפרטה.

מרבית המניות הדואליות נסחרות בעליות שערים. מניית מג'יק עולה ב-4.3%, טבע עולה ב-2%, אלביט מערכות מוסיפה כחצי אחוז לערכה ומניית נייס סוגרת את פער הארביטראז' שפתחה ועולה ב-3.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully