וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על קרן הצבי

לי-אור אברבך

5.2.2006 / 1:42

עיתונאי רשות השידור החרימו ישיבה למינוי מנכ"ל קרן ההשתלמות שלהם, מחשש לאי מינוי עיתונאי לתפקיד. כעת קיים חשש שהקרן תבוטל

חשש להמשך פעילותה של קרן השתלמות עיתונאי רשות השידור. זאת לאחר שישיבה למינוי מנכ"ל לקרן לא התקיימה ביום רביעי, כשבאופן מופגן החרימו העיתונאים את הישיבה ולא השלימו "קוורום" (רוב הכרחי) שיאפשר את קיומה.

העיתונאים מוחים על הכוונה למנות מנכ"ל לקרן שאינו עיתונאי. בין המועמדים לתפקיד, נמצא גם עו"ד שלומי תוסיה כהן, יועצו של מנכ"ל הרשות לשעבר יוסף בראל, שנחשב למועמד מוביל. לטענת איגוד העיתונאים יש למנות נציג מטעמם שינהל את הקרן ללא שכר, כמתחייב בתקנון.

לדברי יו"ר איגוד העיתונאים, איש קול ישראל אריה שקד, בקרן שכל הוצאותיה מכספי העובדים אף אין צורך כלל במנכ"ל. גורמים ברשות השידור אמרו לוואלה! ברנז'ה, כי יש הכרח למנות מנכ"ל בשכר משום שמדובר בקרן כבדת משקל שאינה מאפשרת כהונה של מתנדב. כיו"ר הקרן מתפקד כיום יוסי משולם, נציג ההנהלה.

לדברי שקד, אין בכוונת העיתונאים להגיע לכל דיון שיתקיים בנושא עד אשר תסכים ההנהלה לתנאיהם. בכך קיים סיכון כי האוצר יבטל את הקרן הפעילה כבר קרוב ל-30 שנה. 10% מהעיתונאים החברים בקרן, על פי נתוני האיגוד, עזבו אותה לאחרונה לטובת קרנות אחרות.

"נציגי העיתונאים מוטרדים מהכוונה למנות מנכ"ל בשכר על חשבון החברים בקרן", אמר אתמול שקד לוואלה! ברנז'ה, "דבר שיקטין את כדאיות השקעת הכספים בקרן הקטנה. נציגי העיתונאים הציעו למנות נציג מטעמם לא בשכר אולם הצעה זו נדחתה. נעמוד על כך שנציג העיתונאים יעמוד בראש הקרן כמתחייב בתקנון".

מרשות השידור לא נתקבלה תגובה עד לפרסום הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully