וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר הבחירות ברוסיה: פוטין נלחם באדישות

25.3.2000 / 19:55

חושש כי פחות מ-50 אחוז מהבוחרים יגיעו לקלפיות, דבר שיגרום לפסילת התוצאות

108 מיליון בעלי זכות הבחירה ברוסיה הולכים כבר מהלילה ל-94 אלף הקלפיות בהם יצביעו לנשיאות המדינה הענקית. הנשיא בפועל, ולדימיר פוטין, צפוי לגבור ללא קושי על 10 יריביו.
פוטין מוביל ללא עוררין בסקרים, אולם קיים סיכוי כי הוא ייגרר לסיבוב בחירות שני. המתמודד היחידי שיכול לאלץ את פוטין להגיע למצב זה הוא מנהיג הקומוניסטים, גנאדי זיוגנוב, הזוכה ל-20-25 אחוזי תמיכה.
פוטין עצמו עשה מהלך אחרון בניסיון לגייס תמיכה, בטרם הסתיימה רשמית התעמולה - ביום שישי בערב. פוטין מעוניין לגייס 50 אחוזי תמיכה שיבטיחו לו ניצחון, אולם הוא נאבק בבעיה מסוג אחרת: האפאטיות של הבוחרים, שעלולה לגרום לפחות מ-50 אחוז מהם להגיע לקלפיות, מה שיגרום לפסילת תוצאות הבחירות.
"הצבעה בבחירות היא ציווי אזרחי", אמר פוטין בראיון בטלוויזיה. "אנו הולכים לבחור נשיא שיצטרך להחיות את הכלכלה, לשקם את יוקרתה של רוסיה ככוח מוביל בעולם ולספק לאזרחים מערכת ממשלתית ראויה ויציבות פוליטית". פוטין הבטיח גם להילחם בשחיתות במדינה.

הקומוניסטים טוענים לזיופים

זיוגנוב, מנגד, טען כי קיים חשש שהבחירות יזויפו לטובתו של פוטין, והודיע כי נציגי הקומוניסטים יהיו בכל אחת מעשרות אלפי הקלפיות. הוא ציין לדוגמה, כי מספר הבוחרים בצ'צ'ניה - שם הפיקוח בעייתי במיוחד בשל המלחמה - נופח באופן מלאכותי.
ולדימיר ז'ירינובסקי, נציג הימין הקיצוני החשוד באנטישמיות, זוכה לחמישה אחוזי תמיכה, לפי הסקרים. אזרחי רוסיה יכולים לבחור גם באפשרות להצביע נגד כל המועמדים - דבר שלפי הסקרים יעשו כארבעה אחוז מהבוחרים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully