וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה את ההטבות למילואימניקים

29.4.2001 / 13:54

סגנית שר הביטחון, דליה רבין פילוסוף, תביא לאישור הממשלה גם כמה הצעות חוק לחיזוק מערך המילואים; בנוסף יוקם מטה מיוחד שיעסוק בעיניינם של החיילים

הממשלה אישרה פה אחד שורה של הטבות לחיילי המילואים, על פי סיכום שהושג בין משרדי האוצר והביטחון.

בין השאר נקבע שהחיילים יקבלו תשלום החל מהיום הראשון לשירות, הם יבוטחו בביטוח שארים בנוסף לביטוח אובדן כושר עבודה ויוקצו ארבעים מליוני שקלים לרווחתם. כמו כן, נקבע כי אדם שיפוטר מעבודתו כיוון שיצא לשירות מילואים יקבל פיצויים גבוהים פי חמישה ביחס לפיצויי פיטורין רגילים. באשר לחיילים הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה נקבע ששרת החינוך תפעל להקמת נציבות סטודנטים שתטפל בבעיותיהם. ינתן להם מועד בחינות מיוחד וקורסים חינם בתקופת הקיץ. ראש הממשלה אמר כי הוא מתנגד להארכת שירות המילואים אלא אם יוכח שכוח האדם הנוכחי מנוצל במלואו.

הממשלה החליטה עוד שסגנית שר הביטחון, דליה רבין פילוסוף, תביא לאישור הממשלה גם כמה הצעות חוק לחיזוק מערך המילואים.
כמו כן, יוקם במשרד הביטחון מטה מיוחד שיעסוק בעיניינם של החיילים.

אישור הצעדים מחריף את המאבק בין התנועות והארגונים המייצגים חיילי מילואים צעירים "התעוררות", "בלט/תם", "מיל'כוד 2001" והתאחדות הסטודנטים - ובין פורום המג"דים המח"טים. בפורום הקצינים מתלוננים על כך שלמעט הסעיף העוסק בהסדרת ביטוח החיים, אין למעשה בשורת ההקלות כל בשורה חדשה. גם בקרב הצעירים נמתחת ביקורת קשה על "תאוות התקשורת" של אנשי תנועת "התעוררות" והתאחדות הסטודנטים, שניהלו את המגעים עם הממשלה לקראת פרסום סל ההטבות.

בשבועות האחרונים נעשו מאמצים להביא לשיתוף פעולה בין פורום המג"דים והמח"טים ובין תנועת "התעוררות". הניסיונות עלו בתוהו בין השאר בשל הסתייגותו של פורום הקצינים מאיומיהם של אנשי "התעוררות" בסרבנות הגיוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully