וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה צפויה לאשר היום סל הטבות לחיילי המילואים

29.4.2001 / 6:39

בין השאר כולל הסל: הטבות כלכליות, שיפור תנאי שירות, הקלות לסטודנטים ואכיפת החוק האוסר פיטורין בשל שירות; פורום המג"דים והמח"טים: בצעדים אין בשורה חדשה

ראש הממשלה, אריאל שרון, מתכוון להביא היום לאישור הממשלה סל הטבות לחיילי מילואים, הכולל שיפור התגמול הכלכלי עבור השירות במילואים, שיפור תנאי השירות, הקלות לסטודנטים ואכיפת החוק האוסר על פיטוריו של איש מילואים בשל שירותו. הממשלה צפויה לאשר את ההמלצות.

בשבוע שעבר הודיעה לשכת שרון על שורה של צעדים להקלה על חיילי המילואים, לאחר שהושגה הסכמה באשר לאופיים בין ראש הממשלה לשר האוצר, סילבן שלום, ושר הביטחון, בנימין בן אליעזר.

ההקלות יכללו שמונה סעיפים:

תשלום עבור שירות מילואים חד-יומי ודו-יומי, החל מהיום הראשון לשירות בשנה.
תגמול כספי מיוחד למשרתים מעל 32 ימי מילואים בשנה.
הסדרה בחוק של ביטוח החיים של חיילי המילואים.
תשלום עבור נסיעות ברכב פרטי.
הקצאת תקציבים לרווחת חיילי המילואים בזמן שירותם.
הקמת פורום קבוע שיטפל בבעיותיהם של חיילי המילואים.
החמרת העונשים בחוק על פיטורי חיילי מילואים בשל שירותם.
הקלות לסטודנטים המשרתים במילואים: מועדי ג' מיוחדים, קורסי קיץ והקמת גוף כלל אוניברסיטאי לטיפול בבעיות חיילי המילואים.

"הארץ" מדווח כי לקראת אישור הצעדים מחריף המאבק בין התנועות והארגונים המייצגים חיילי מילואים צעירים "התעוררות", "בלט/תם", "מיל'כוד 2001" והתאחדות הסטודנטים - ובין פורום המג"דים המח"טים. בפורום הקצינים מתלוננים על כך שלמעט הסעיף העוסק בהסדרת ביטוח החיים, אין למעשה בשורת ההקלות כל בשורה חדשה. גם בקרב הצעירים נמתחת ביקורת קשה על "תאוות התקשורת" של אנשי תנועת "התעוררות" והתאחדות הסטודנטים, שניהלו את המגעים עם הממשלה לקראת פרסום סל ההטבות.

בשבועות האחרונים נעשו מאמצים להביא לשיתוף פעולה בין פורום המג"דים והמח"טים ובין תנועת "התעוררות". הניסיונות עלו בתוהו בין השאר בשל הסתייגותו של פורום הקצינים מאיומיהם של אנשי "התעוררות" בסרבנות הגיוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully