וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז יפרסם את נימוקי ארבל

16.6.2004 / 14:02

ימסור לבג"ץ ולתקשורת גם את טיוטת כתב האישום שניסחה. ח"כים פועלים להדחתה מהעליון. בפרקליטות הופצו מכתבי מחאה נגד מזוז

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, יפרסם את חוות דעתה של פרקליטת המדינה לשעבר, עדנה ארבל, שהמליצה להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה, אריאל שרון, ובנו גלעד, בפרשת "האי היווני". בקול ישראל דווח כי מזוז יעביר את חוות הדעת ואת טיוטת כתב האישום שניסח הצוות בראשות ארבל לבג"ץ, במסגרת תשובתו לעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון נגד החלטתו. מזוז גם יפרסם את נימוקיה של ארבל בתקשורת.

"הארץ" דיווח כי התנועה לאיכות השלטון הגישה הבוקר עתירה לבג"ץ כנגד היועץ מזוז וכנגד ראש הממשלה שרון ובנו גלעד, בעקבות ההחלטה לסגור את תיק "האי היווני". בעתירה טוענת התנועה כי "היועץ המשפטי לממשלה חרג מסמכותו והפך עצמו למעשה לבית משפט, תוך שהוא מפעיל מבחן מפלה כלפי ראש הממשלה באזרח מן השורה".

בעתירה טוענים באי כוח התנועה כי היועץ הציב רף גבוה יותר כתנאי להגשת כתב אישום שמשמעותו התניית כתב אישום בסבירות קרובה לוודאית להרשעה. "בהתנהלותו זו חרג היועץ מסמכותו, חרג מעקרון השיוויון בפני החוק, פגע בערך יסוד ובאמון הציבור ברשויות אכיפת החוק". התנועה דורשת מבג"ץ לקיים דיון דחוף בעתירה.

חבר הכנסת יוסי שריד (מרצ ויחד) מתכוון גם הוא לעתור בימים הקרובים לבג"ץ נגד החלטת מזוז. שריד שיגר למזוז הבוקר מכתב ציני שבו הוא קורא להעמיד לדין את הפרקליטות שהיו שותפות להמלצת ארבל. "אם התחלת, אין ברירה אלא לתבוע ממך לגמור את מלאכת ניקוי האורוות במשרד המשפטים, ואין מנוס איפוא מלשקול את פיטוריהם המידיים של הפרקליטות", כתב שריד.

"הארץ" מדווח כי ועדת חוק, חוקה ומשפט של הכנסת תדון ביום שני בהשלכות של סגירת תיק החקירה נגד שרון. בדיון ישתתפו שר המשפטים, יוסף לפיד, היועץ מזוז וממלאת מקום פרקליטת המדינה.

יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל איתן, שיבח את מזוז על אומץ ליבו בהחלטתו לסגור את תיק "האי היווני". בקול ישראל דווח כי מיכאל הוסיף, עם זאת, שאין למהר לשמוח. לדבריו, מי שקורא בעיון את דו"ח היועץ לא יכול להתעלם מעובדה שבנו של שרון, גלעד, הועסק במשך שנה כיועץ בעניני שיווק ופירסום בשכר של 400 אלף דולר, ובמקביל קיבל גם מיליון שקל בעבור ייעוץ בנושאי לוגיסטיקה ואבטחה בפרויקט שנמשך שלושה חודשים. איתן תמה האם גלעד הוא גאון רב תחומי.

הפרקליטות: החלטת היועץ רצופת סתירות

הכרזתו אתמול של מזוז על זיכויו של ראש הממשלה, היתה יריית הפתיחה להסתערות פוליטיקאים על עדנה ארבל. בגלי צה"ל דווח כי חבר הוועדה למינוי שופטים, ח"כ שאול יהלום, דורש לדון מחדש במינויה לשופטת בבית המשפט העליון.

ח"כ יהלום, שכחבר הוועדה למינוי שופטים הצביע לפני כחודש בעד המינוי, שלח היום מכתב לשר לפיד ולנשיא בית המשפט העליון, אהרון ברק, בו הוא דורש לכנס מיד את הוועדה ולבחון מחדש את המינוי. ב"הארץ" דווח כי יהלום כתב ללפיד ש"אין להעלות על הדעת כי שופט שיושרו והתנהגותו האישית הציבורית הוטלו בספק על ידי היועץ המשפטי לממשלה יוסיף לשבת על כס בית המשפט העליון. המשך כהונתה של ארבל בעליון מערער את אמון הציבור ביושרם ומוסריותם של שופטיו". לפיד, ברק וגם ארבל טרם הגיבו לדברים הקשים.

ח"כ יהלום אינו היחיד שהחל לפעול היום לביטול מינוי ארבל. גם ח"כ גלעד ארדן (ליכוד) שלח מכתב ליו"ר הוועדה למינוי שופטים, השר לפיד, בדרישה לפעול לביטול מינוי ארבל לעליון. ארדן החתים עד כה עשרה חברי כנסת בדרישה להדיח את ארבל.

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר היום בגלי צה"ל כי "כל הפעילות של הפרקליטות או חלק מהגורמים בפרקליטות בהנהגת עדנה ארבל מעוררת הרבה סימני שאלה. היא ניסתה לגרום להפיכה שלטונית במדינת ישראל באמצעות כתב אישום לא מבוסס".

מנגד, הופצו במשרדי הפרקליטות מספר נוסחים של מכתבי מחאה נגד מזוז, שעליהם מתבקשים הפרקליטים לחתום. בקול ישראל דווח כי באחד מהמכתבים תובעים בפרקליטות ממזוז להתנצל על דבריו נגד הפרקליטות ולפרסם במלואם את נימוקי החלטתה של ארבל בפרשת ה"אי היווני". אם תהיה היענות רבה מצד הפרקליטים, המכתב יישלח למזוז. תוכן המכתב חריף ויוצא דופן בתקיפותו. על המכתב חתומה אחת מעוזרותיה הבכירות של ארבל בתקופה ששימשה כפרקליטת המדינה, אולם להחלטה לכתוב אותו היו שותפים כמה פרקליטים.

כתב "הארץ" יובל יועז מוסיף:

גורמים בפרקליטות הביעו כעס ותדהמה בעקבות התקפתו חסרת התקדים של מזוז על ארבל, אותה כינו "טראומה". לטענת הגורמים, החלטתו של מזוז "רצופה סתירות עובדתיות, שאינן מתיישבות עם הנתונים שהופיעו בכתב האישום נגד דוד אפל". הגורמים הצביעו על כך שהצוות בראשותה של ארבל, שהמליץ על הגשת כתב האישום נגד שרון, מנוסה הרבה יותר במשפט פלילי מהצוות שהקים מזוז. הם אף ציינו שהיועץ המשפטי עצמו חסר ניסיון ממשי בניהול תיק פלילי ובהערכת ראיות.

שרון עדיין חשוד בשוחד

נגד ראש הממשלה עדיין עומדים חשדות פליליים בפרשת סיריל קרן, שחקירתה ממשיכה להתנהל במשטרה בליווי פרקליטות מחוז תל אביב. בפרשה זו חשודים גם שני בניו של שרון, עמרי וגלעד. נגד גלעד מתנהל הליך ביקורת שיפוטית על מילוי צו למסירת מסמכים. שופטת בית משפט השלום בתל אביב, דניאלה שירזלי, אמורה לקבל בקרוב החלטה בשאלה אם ביזה גלעד שרון את בית המשפט בכך שלא מסר את המסמכים שנדרש להציג.

המשטרה חושדת שבפרשת קרן, שמקורה בחקירת חברות הקש שסייעו למימון הפריימריס של שרון ב-1999, קיבל ראש הממשלה שוחד - באמצעות גלעד - מאנשי עסקים בעולם. זאת, בתמורה סיוע לאינטרסים שלהם. לפי החשד הועברו הכספים באמצעות חברות שפתח גלעד באיים הקריביים יחד עם המיליונר הדרום-אפריקאי סיריל קרן, שמיודד עם משפחת שרון זה שנים. הכסף הועבר דרך חשבון בנק באוסטריה, ובמשטרה סבורים כי מקורם של 3 מיליון הדולרים שהועברו לגלעד בבתי הקזינו של מרטין שלאף, חברו של שרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully