וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה הבטיח לאנשי המילואים: אקדם את העניין בעצמי

לירון מרוז

19.4.2001 / 18:37

המילואימניקים הבהירו כי הם רואים בשרון את האחראי הבלעדי לפתרון הבעיה; האוניברסיטאות יעניקו הטבות למשרתים במילואים; רובינשטיין אינו ממהר להגן בבג"ץ על הארכת הפטור לחרדים

ראש הממשלה, אריאל שרון, נפגש אחר הצהרים עם חברי תנועת "התעוררות" ועם נציגי הסטודנטים, ודן איתם בנושא ההטבות וההקלות לחיילי המילואים. נציגי התנועות הגישו לראש הממשלה עצומה הקוראת לחזק את מעמדם של חיילי המילואים, עליה חתמו כ-20 אלף בני אדם.

בתום הישיבה אמר בועז נול, יו"ר תנועת התעוררות, ל"וואלה! חדשות" כי הוא וחבריו יצאו מהפגישה מעודדים. לדבריו אמרו לראש הממשלה שמבחינתם הוא, ורק הוא, הכתובת לפתרון הבעיה, וכי ראש הממשלה קיבל את דבריהם. שרון התחייב, לדברי נול, שכל הנושאים שאינם דורשים חקיקה, כמו הקלות מסוימות לסטודנטים והקמת רשות ציבורית שתאכוף את החוק שאוסר לפטר אדם בשל שירות מילואים, ידונו בישיבת הממשלה הקרובה. בישיבה יעלה גם נושא התשלום למילואים חד יומיים. לגבי הנושאים המחייבים חקיקה, שרון התחייב כי הם יעלו כהצעת חוק ממשלתית מיד עם תחילת מושב הכנסת.

בתחילת הפגישה אמר שרון כי הוא מודע למעמסה הרבה המוטלת על כתפי החיילים המשרתים במילואים. בפגישה השתתף גם שר המדע התרבות והספורט, מתן וילנאי.

לפני הפגישה אמר שרון כי יש לתת הקלות לחיילי המילואים באוניברסיטאות, במקומות העבודה ובתחום ביטוח המשפחות.

הקלות, אך לא נקודות זיכוי

ועד ראשי האוניברסיטאות הודיע היום על שורת הקלות שיוענקו לסטודנטים המשרתים במילואים. בין ההקלות:

- מועדי בחינות מיוחדים
- הדרכה אישית של המרצים
- מינוי נציב לקבילות סטודנטים בנושא מילואים.

ההחלטה על ההטבות התקבלה בסיום פגישה בין יו"ר הוועד, הפרופסור איתמר רבינוביץ', לבין שרת החינוך לימור לבנת. בינתיים הוחלט שלא להעניק שתי נקודות זיכוי אקדמיות לכל סטודנט המשרת במילואים.

היועץ המשפטי: לדחות את הדיון בארבעה חודשים

היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, הודיע אתמול לבג"ץ כי הוא תומך בהוצאת צו על תנאי, שיחייב את הכנסת לנמק מדוע לא תבטל את הוראת השעה המעגנת בחוק את הפטור משירות צבאי לתלמידי הישיבות. ערב הקמת הממשלה, לפני כחודש, אישרה הכנסת את דחיית הגיוס בשנתיים נוספות. רובינשטיין ביקש מבג"ץ להעניק לכנסת ארבעה חודשים לצורך מענה.

כבר בשלב הדיון בהוראת השעה הבהירו היועצים המשפטיים כי הארכת הפטור לתקופה של שנתיים, ולא מספר חודשים בלבד. מהווה פגיעה חמורה בשוויון.

ש"ס קיבלה את הודעת היועץ בתמיהה ותרעומת. לדבריהם, ש"ס רואה בכך "סרבנות שמקבלת אופי סדרתי". לדברי מקורות בש"ס, היועץ המשפטי אינו ממלא שליחותו כראוי, והם דורשים להצטרף כמשיבים לבג"ץ בכדי להגן, לדבריהם, על החוק באמצעות עורכי דין חיצוניים.

לעומת זאת יו"ר סיעת שינוי, יוסף לפיד, אמר כי הודעתו של רובינשטיין היא תזכורת שהמצב הנוכחי אינו רק בלתי מוסרי, אלא גם בלתי חוקי. סיעת שינוי היתה אחד הגורמים שהגישו את העתירות לבג"ץ נגד הוראת השעה להארכת הפטור מגיוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully