וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התארגנות מילואימניקים חדשה: "גאים להיות פראיירים"

17.4.2001 / 9:59

חברי התנועה טוענים כי אמירותיהם של חברי "התעוררות" אינן פטריוטיות; תמיכה מקיר לקיר בכנסת בתביעות המילואמיניקים; יו"ר התעוררות: זו מלחמה ערכית, לא מאבק תקציבי

התארגנות חדשה של מילואימניקים קמה כנגד תנועת "התעוררות" בטענה שאמירות אנשיה, "אנטי פטריוטיות". אמש החלו חברי התנועה החדשה להחתים סטודנטים באוניברסיטת בר אילן ובאוניברסיטה העברית בירושלים.

בראש התנועה עומד מיכה גודמן, סטודנט בן 27 הממלא תפקיד של מפקד מחלקת סיור במילואים. "אנו רוצים לאזן את השדר של 'התעוררות' בשדר פטריוטי. היינו מצפים כי בעיתוי הזה יהיה יותר שיח של הקרבה, שנבוא למילואים ולא משנה מה", אמר גודמן.

"מעריב" מוסר כי העצומה, שעליה חתמו מאות סטודנטים, תישלח לרמטכ"ל ובה כותבים חברי התנועה: "אם נקרא לדגל נבוא בלי לשאול שאלות, אנו גאים להיות הפראיירים של המדינה ".

הכנסת קיימה אתמול יום דיונים מיוחד בבעיית המילואימיניקים והצורך בהטבות למשרתים בשירות מילואים פעיל. הועלו הצעות חוק שונות שיאפשרו הקלות לסטודנטים המשרתים במילואים, כגון הצעה להעניק שתי נקודות אקדמיות לסטודנט שישרת מעל 15 ימי מילואים בשנה. ההצעות השונות זכו לתמיכה רחבה בקרב חברי הכנסת, כולל בקרב התנועות החרדיות ש"ס ויהדות התורה.

במפגש חדרו של יו"ר הכנסת, בהשתתפות ראשי הקואליציה ונציגי תנועות המחאה השונות בעניין המילואים, סוכם כי ייעשה מאמץ לרכז את כל הצעות החוק להצעת חוק אחת שתונח על שולחן הכנסת, עם פתיחת מושב הקיץ בתחילת מאי.

יו"ר תנועת "התעוררות", בועז נול, הביע את שביעות רצונו מיום הדיונים בכנסת. אך הדגיש כי מדובר במלחמה ערכית לחלוקה צודקת של הנטל, ולא רק בחלוקת תקציבים לטובת רווחתם של אנשי המילואים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully