וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר בעזרת נייר חדרה: זינוק של 50% ברווח ל-13.8 מיליון שקל

אמיר טייג

13.11.2003 / 10:30

הכנסות החברה הסתכמו בכ-119 מיליון שקל, עלייה של 5.6% בעקבות שיפור במחירי הנייר. רשמה הכנסות מימון של 330 אלף שקל, לעומת הוצאה של 2.1 מיליון שקל ברבעון המקביל

יצרנית ויבאונית הנייר הגדולה בישראל, מנאי - נייר חדרה , מדווחת היום על רווח של 13.8 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2003, וזאת לעומת 9.2 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של 50%. עם זאת, לעומת הרבעון השני של השנה רושמת מנאי ירידה ברווח הנקי של 23%. יש לציין כי ברבעון המקביל ספגה החברה הוצאה חד פעמית של כ-3 מיליון שקל, אך גם בנטרול הוצאה זו רושמת החברה שיפור בתוצאותיה.

בשורה העליונה מדווחת החברה על שיפור חד פחות. הכנסות מנאי הסתכמו ברבעון השלישי ב-119 מיליון שקל, וזאת לעומת 112.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. בניגוד לשורת הרווח, רושמת מנאי ברבעון השלישי שיפור בהכנסות גם בהשוואה לרבעון הקודם, בו רשמה הכנסות של 113.2 מיליון שקל. החברה מסבירה כי הגידול במכירות נובע בעיקרו מגידול המכירות של חטיבת ניירות האריזה והמחזור שנבע בין השאר משיפור מסוים במחיר המכירה. יש לציין כי שורת המכירות של החברה מושפעת מהותית משני גורמים עיקריים: מחיר הנייר העולמי ושינויים בשער השקל מול מטבעות העולם.

בשורת הרווח הגולמי רושמת החברה שיפור מסוים ברבעון שלישי, אך תוך שמירה על שולי רווח גולמי יציבים. הרווח הגולמי של חברת הנייר הסתכם בכ-26.5 מיליון שקל, המהווים כ-22% מהמכירות, בדומה לרבעון המקביל. גם ברווחיות התפעולית שומרת החברה על יציבות. הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-12.1 מיליון שקל, אשר מהווים כ-10.2% מהמכירות, בדומה לרבעון המקביל.

ברבעון השלישי רשמה מנאי הכנסות מימון של 330 אלף שקל, לעומת הוצאות מימון של 2.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. המעבר מהוצאות מימון להכנסות מימון נבע בעיקר מהפיחות בשקל שנרשם במהלך הרבעון השלישי. יש לציין כי מתחילת השנה רשמה מנאי הוצאות מימון ש11.9 מיליון שקל, לעומת הכנסות מימון של מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. החברה מסבירה כי הדבר נובע מתיסוף בשקל בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, לעומת פיחות בתקופה המקבילה. החברה מציינים כי לחברה עודף נכסים בשקלים ולפיכך חשופה להשפעות של פיחות מאחר שמדווחת על בסיס דולרי.

חלקי החברה ברווחי חברות הכלולות הגיע בשלושת הרבעונים האחרונים לרמה של 28 מיליון שקל, וזאת לעומת רמה של 13. מיליון שקליםפ בתקופה המקבילה. מנאי מחזיקה ב-49% מחוגלה ומאחדת את דוחות חוגלה על חברה כלולה. חלקה של חוגלה ברווחי החברה גדל בתקופה זו ב-13.4 מיליון שקל בשלושת הרבעונים ראשונים של השנה לעומת התקופה המקבילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully