וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיורי האבטחה של המתנחלים יעוגנו בחוק

3.3.2000 / 20:00

בצה"ל שוקלים להסדיר רשמית את סיורי המתנחלים, לאחר שלא הצליחו להפסיקם; "אין סיבה לחשוש מהפיכת הסיורים למיליציה", אומרים בצבא; אזרחית ישראלית נפצעה אתמול קשה בעטרות

לאחר שסיורי האבטחה של המתנחלים הפכו כבר לעובדה מוגמרת, נשקלת בצה"ל האפשרות לעגן אותם בחוק. עיתון "הארץ", המפרסם הבוקר את הסיפור, מוסר כי מקורות צבאיים גורסים שמוטב שהסיורים יתקיימו בתיאום ובשיתוף עם צה"ל, מכיוון שאין לצבא אפשרות למנוע אותם.

תופעת סיורי האבטחה נפוצה בעיקר באזור כביש המנהרות, צפון ירושלים ושכם, שם מתרחשים כמעט מדי יום אירועי ירי על המתנחלים. חלק מהמאבטחים מאורגנים ומצוידים בכלי נשק. במקרים אחרים מדובר ביוזמות פרטיות של מתנחלים. המאבטחים נוהגים לעצור תנועת פלסטינים בצירי תנועה ראשיים ולא פעם לירות באוויר.

בראשית ימי אינתיפאדת אל-אקצה הסתייג צה"ל מסיורי המתנחלים וחשש מפרובוקציות, אולם כעת הדעה הרווחת בצבא היא כי "אין סיבה לחשוש שסיורים אלה יהפכו למיליציה. האנשים האלה פועלים מתוך הגנה עצמית, הרי ממילא הנשק שלהם מגיע מצה"ל ורבים מהם משרתים בצבא", מסר אחד מגורמי הצבא והוסיף כי בכל מקרה צה"ל אינו יכול לענות על כל צרכי האבטחה של המתנחלים וכי עד כה הפגינו המתנחלים איפוק.

הפלסטינים: גבר נהרג מפגיעת פגז של טנק

גם אתמול היה פיגוע ירי קשה בכביש עטרות. בשעות אחר הצהריים, נפתחה אש לעבר רכב ישראלי, שנסע בין עטרות למחנה עופר, סמוך לגבעת זאב בירושלים. שושנה גוטליב, תושבת ירושלים בת 48, נפגעה באורח בינוני עד קשה מירי בחזה, והיא הועברה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. שני פצועים נוספים נפגעו באורח קל עד בינוני והועברו לטיפול בבית החולים הדסה הר הצופים.

הרכב המסחרי הוביל כשמונה עובדים מאחד המפעלים בעטרות. הירי בוצע ככל הנראה ממארב בצד הדרך על ידי שניים או שלושה מחבלים. ההערכה היא כי הפיגוע נעשה בתגובה למעצרו של הישאם ברגותי, אחיו של ראש הפתח בגדה, מרואן ברגותי, שנעצר אתמול בגשר אלנבי.

גבר פלסטיני, כבן 50, נהרג אמש במהלך חילופי אש ברמאללה, כך טוענים הפלסטינים. לטענתם, האיש נהרג מפגיעה ישירה של טנק בביתו.

באזור רמאללה, סמוך לכפר רפת, נפצעו לפנות ערב שני חיילי צה"ל באורח קל, כתוצאה מירי שבוצע לעברם. צה"ל הטיל עוצר על הכפר.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully