וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק צונח ב-4% בפתיחה בעקבות מבול החדשות הרעות

3.3.2001 / 18:53

אזהרות הרווח של הענקיות נורטל, HP, דל וקורנינג יחד עם נתוני אינפלציה גבוהים שהתפרסמו היום גוררים את המדדים לירידות; צ'ק פוינט פותחת בירידה של 5%; קומברס יורדת 4.6%


ltpgt
גל של חדשות רעות שוטף היום את וול סטריט וסוחף את המדדים המובילים לירידות חדות כבר בפתיחה. מדד הנאסד"ק נסחר בירידה של 4%, אל מתחת לקו 2,500 הנקודות, בעקבות מגזר האופטיקה ששינה את מגמתו החיובית מאמש, ונסחף היום מטה יחד עם ענקית התקשורת נורטל (סימול:NT), שקורסת ב-35%. מדד הדאו ג'ונס לא עומד בפרץ ומצטרף למגמה הכללית בירידה של 0.7%.
lt/pgt

ltpgt
נורטל הודיעה אתמול לאחר המסחר כי היא מקצצת את תחזיות הצמיחה שלה לשנת 2001 ב-50%, על רקע ההאטה הצפויה בכלכלת ארה"ב. בנוסף, הודיעה החברה כי היא לא מעריכה שהשוק בו היא פועלת יוכל להתאושש לפני הרבעון הרביעי. התחזית פסימית למדי, שכן החברה דיברה מוקדם יותר על התאוששות השוק כבר במחצית השנייה של 2001.
lt/pgt

ltpgt
נורטל גם צופה כעת כי הפסדיה לרבעון הראשון של 2001 יהיו 4 סנט למניה, וכי היא תדווח על הכנסות של 6.3 מיליארד דולר, זאת, בעוד התחזית הממוצעת בוול סטריט עמדה על רווח של 16 סנט למניה ועל הכנסות של 8.1 מיליארד דולר. החברה אף הודיעה על פיטורים של 10,000 עובדים.
lt/pgt

ltpgt
בשורות רעות נשמעו אתמול גם מצד ענקיות טכנולוגיה נוספות - DELL (דל) 10003723-MRQ והיולט פאקרד , לאחר שדל החטיאה את התחזיות והזהירה מפני האטה בצמיחה בהמשך השנה, ו-HP הודיעה כי לא תחזור בקרוב לצמיחה דו ספרתית.
lt/pgt

ltpgt
היום הצטרפה למפגן החולשה גם יצרנית האופטיקה הגדולה קורנינג (סימול GLW), שהודיעה שהיא שוקלת קיצוצים בכוח אדם בפרט ובהוצאותיה בכלל, על רקע ביטול הזמנות מצד לקוחה מרכזית. לפי ההערכות בוול סטריט, הלקוחה היא לא אחרת מאשר נורטל.
ltbrgt
lt/bgtאינפלציה גבוהה בחודש ינוארltbgt
אך בכך לא תמו החדשות הרעות להיום. מדד המחירים ליצרן (PPI) שהתפרסם היום, רשם בחודש ינואר עלייה של 1.1%, התוצאה הגבוהה ביותר מזה כעשור. שיעור העלייה הגבוה מכה את התחזיות בוול סטריט שעמדו על 0.2%, ועומד לכאורה בניגוד למגמת המיתון שנרשמה בחודשים האחרונים. בחודש דצמבר למשל עלה המדד ב-0.2% בלבד. מדד הליבה, בניכוי מרכיבי האנרגיה והמזון התנודתיים, עלה החודש ב-0.7%, לאחר עלייה של 0.1% בדצמבר.
lt/pgt

ltpgt
נתוני האינפלציה המפתיעים מעיבים אף הם על המסחר היום בוול סטריט, בהעמידם בספק את מדיניות הריבית שנקט הבנק המרכזי השנה. לאחר שבנאומו ביום שלישי האחרון ציין הנגיד גרינספאן שהורדת הריבית באחוז בינואר התאפשרה בזכות שיעורי האינפלציה הנמוכים בעת האחרונה, באות התוצאות הקיצוניות של חודש ינואר ומאיימות לשים קץ למדיניות הנוכחית, שהיא אחת ממפיחות החיים הבודדות בשוק בעת האחרונה.
lt/pgt

ltpgt
ואחרונה, אך לא במיוחד חביבה, גם נטייתם של משקיעים להיפטר ממניות לקראת סופי שבוע בני שלושה ימי השבתת מסחר לוחצת היום על השוק, בואכה "יום הנשיא" האמריקאי החל ביום שני. מקורה של הנטייה בחוסר היכולת להגיב להתרחשויות כלכליות אפשריות בסוף השבוע הארוך, בזירה העולמית, עקב השבתת המסחר גם ביום שני.
ltbrgt
lt/bgtירידות חדות בישראליות הכבדותltbgt
גם המניות הישראליות לא מצליחות להתחמק היום מן הסנטימנט השלילי האופף את השוק. מניות הטכנולוגיה הכבדות אשר עלו יפה אתמול, רושמות בפתיחה היום ירידות חדות, וכך לאחר שזינקה אתמול ב-5.4%, מניית צ'ק פוינט 10003246-MRQ משילה 5% למחיר של 90.3 דולר כבר בפתיחה.
lt/pgt

ltpgt
מניית קומברס , שזינקה אתמול ב-8.7%, רושמת כעת ירידות של 4.6% למחיר של 103.5 דולר, ומניית מרקורי 10003222-MRQ יורדת כעת ב-5.5% למחיר של 79.7 דולר.
lt/pgt

ltpgt
עוד ירידות בולטות רושמות מניית בריזקום , שיורדת ב-8.2% למחיר של 12.5 דולר, ומניית אודיוקודס 10003155-MRQ שמשילה 7% למחיר של 19.3 דולר.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully