וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש להיזהר בהגבלת חופש ההפגנה": שופט בביהמ"ש בחדרה שיחרר מפגינה מראשי 'מחאת קיסריה'

עודכן לאחרונה: 8.5.2024 / 1:38

ד"ר יולנדה יבור שנעצרה בפעם התשיעית במסגרת המחאה שהיא מובילה נגד רה"מ נתניהו בקיסריה, נעצרה שוב בצומת כרכור לאחר שהורתה למפגינים לשבת על הכביש. המשטרה ייחסה לה הפרה של הסדר הציבורי, אך השופט יעקב גולדברג לא השתכנע: "יש מקום לתת משקל רב לרקע הדברים"

קוראת למפגינים לשבת על הכביש, ונעצרת. ד״ר יולנדה יבור/קרדיט יואב איתיאל

בית משפט השלום בחדרה שיחרר (שלישי) את ד"ר יולנדה יבור, ששוב נעצרה אמש, זו הפעם התשיעית, והפעם בהפגנה ספונטנית בהשתתפות כמה עשרות שהתקיימה בצומת כרכור, על כביש 65. המשטרה טענה כנגדה שהפרה את הסדר הציבורי תוך שהיא מסכנת את משתמשי הדרך וביקשה מאנשים לשכב על הרצפה. המשטרה ייחסה לה חשד לעבירות סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, והתנהגות העלולה להפר את שלום הציבור וכן הפרעה לשוטר במילוי תפקידו והשתתפות בהתקהלות אסורה.

"משטרה שמשרתת רודן שלא רוצה שהזעקה הלגיטימית תשמע, לא מבינה שיש אינטרס ציבורי וחובתה לאפשר אותו", טענה מנגד עורכת הדין אורית שלו ממערך עצורי המחאות שייצגה את ד"ר יבור והוסיפה כי "לכל הדברים האלו בעניין העמדה הבעייתית של המשטרה, מתווסף חוסר ידיעת החוק". היא טענה כי "המשטרה מנסה להדביק למחאה תדמית אלימה למרות שלא היו דברים מעולם, היא עובדת על זה, מפרסמת פרסומים כוזבים ועל בסיס זה הטילה השופטת תנאים דרקוניים ובלתי חוקיים".

ד"ר יולנדה יבור בהפגנה בקיסריה, 20 באפריל 2024. יואב איתיאל
ד"ר יולנדה יבור בהפגנה בקיסריה, 20 באפריל 2024/יואב איתיאל

לדבריה, "מדובר במחאה שעניינה דרישה להשבת החטופים המוחזקים בידי חמאס ברצועת עזה, היא עמדה על חשיבות המחאה והזעקה הציבורית בעניין מרכזי ביותר בסדר היום הציבורי במדינה". היא ייחסה למשטרה "ניסיון להשתיק את החשודה ואגב כך, להשתיק את המחאה הציבורית".

ואכן, השופט יעקב גולדברג ששחרר את יבור וציין כי "יש מקום לתת משקל רב לרקע הדברים ולהיזהר זהירות יתרה בהגבלה או מניעה של חופש ההפגנה, במיוחד במקרה הנוכחי שבו חופש הביטוי וחופש ההפגנה מקבלים צביון של 'חופש זעקה'".

הוא סייג כי "זאת, כמובן, מבלי להביע עמדה לגופה של הזעקה". הוא הורה כאמור על שחרורה של יבור "בכפוף לכך שלא תסכן חיי אדם בנתיב תחבורה למשך 30 ימים". המשטרה ביקשה לעכב את ביצוע השחרור לצורך הגשת ערר. השופט גולדברג לא נעתר. הוא שחרר את יבור לאלתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully