וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לבלינקן: דרישת חמאס לסיום המלחמה תכשיל עסקת חטופים ותוביל למבצע ברפיח

עודכן לאחרונה: 1.5.2024 / 15:16

בכירים ישראלים ואמריקנים טוענים כי לדברי ראש הממשלה, אם התעקשות חמאס תימשך - ישראל לא תסכים לעסקה. בכיר אמריקני ציין כי בלינקן אמר לנתניהו כי ארה"ב מתנגדת למבצע ברפיח ללא תכנית ברת יישום להגנה על האוכלוסיה האזרחית ולפינוי מסודר של אזרחים מהעיר

פגישת נתניהו-בלינקן/לע"מ

ראש הממשלה נתניהו אמר היום (רביעי) לשר החוץ של ארה"ב טוני בלינקן כי אם חמאס ימשיך לדרוש את סיום המלחמה לא תהיה עסקה לשחרור חטופים וישראל תצא למבצע ברפיח, כך לפי בכירים ישראלים ואמריקנים.

למה זה חשוב:

  • אחת הדרישות המרכזיות של חמאס היא שהשלב השני של העסקה לשחרור החטופים יכלול גם התחייבות ישראלית לסיום המלחמה. נתניהו אמר לבלינקן כי ישראל לא תסכים לכך.
  • ההצעה הישראלית כן כללה נכונות ישראלית לדון במהלך השלב השני של העסקה על "השבת השקט המתמשך" לרצועת עזה - נוסחה שלא כוללת התחייבות מפורשת לסיום המלחמה.
ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן נפגשים בלשכת רה"מ בירושלים.. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן נפגשים בלשכת רה"מ בירושלים./לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

הצד השני:

  • בכיר אמריקני ציין כי בלינקן אמר לנתניהו כי ארה"ב מתנגדת למבצע ברפיח ללא תכנית ברת יישום להגנה על האוכלוסיה האזרחית ולפינוי מסודר של אזרחים מהעיר.
  • הבכיר האמריקני ציין כי ארה"ב סבורה שיש דרכים טובות יותר להביס את ארבעת גדודי חמאס שנמצאים ברפיח, מאשר פלישה נרחבת של צה"ל לעיר.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "המבצע ברפיח אינו מותנה בכלום. ראש הממשלה נתניהו הבהיר זאת לבלינקן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully