וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוסחים על המנהג: הפוליטיקאים שיוותרו השנה על חגיגות המימונה - ואלה שלא

עודכן לאחרונה: 28.4.2024 / 10:45

ברקע המלחמה, האבל הכבד והחשש לחיי 133 החטופים שעדיין מוחזקים בעזה, רה"מ נתניהו, הנשיא הרצוג יו"ר הכנסת ויו"ר האופוזיציה מסרו שלא ישתתפו בחגיגות המסורתיות השנה. כך גם רוב ראשי המפלגות והשרים הבכירים. אז מי בכל זאת מתכנן לקחת חלק במנהג? | בדיקת וואלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס בשעה זו את הקבינט לניהול המלחמה, בקריה בתל אביב/לשכת העיתונות הממשלתית

מחר, במוצאי חג שני של פסח, יתקיימו חגיגות המימונה המסורתיות, המוכרות גם כחגיגות המופלטות של הפוליטיקאים. בצל המלחמה, האבל על החללים והנרצחים ב-7 באוקטובר והחשש לגורלם של 133 החטופים בעזה, חלק גדול מאירועי המימונה הגדולים והמרכזיים בוטלו, וגם המסורת הפוליטית - של התייצבות באירועי מימונה משפחתיים ופרטיים - צפויה להיות צנועה מהרגיל.

מבדיקת וואלה עולה כי צמרת המדינה - ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה יצחק הרצוג, שר הביטחון יואב גלנט ושר החוץ ישראל כ"ץ - שבאופן מסורתי מתארחים כאורחי כבוד בחגיגות של פעילים ותומכים ברחבי הארץ - לא צפויים להשתתף בהן השנה. כך גם יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, שבשנה שעברה אף ערך לראשונה אירוע מימונה פתוח במשכן הכנסת, והשנה לא מתכוון לחגוג פומבית.

גם ראש האופוזיציה יאיר לפיד, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אינם צפויים לחגוג מימונה השנה, כך נמסר מלשכתם. "מה יש לחגוג בימים האלה", הייתה התגובה השגורה לרוב הפניות.

ראש הממשלה נתניהו לצד רעייתו שרה בחגיגות המימונה. חדרה, הערב. 12 באפריל 2023. יואב איתיאל
רה"מ נתניהו לצד רעייתו שרה בחגיגות המימונה בחדרה בשנה שעברה/יואב איתיאל

יו"ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שנוהג בדרך כלל לחגוג באירועי מימונה של נציגים מוניציפליים במפלגה, מסר כי "לא יהיו חגיגות גדולות השנה" ו"לא בטוח" שהשר ישתתף באחד האירועים. אצל יו"ר עוצמה יהודית השר בן איתמר בן גביר לא ידעו לומר האם הוא צפוי להשתתף בחגיגות המימונה השנה בעקבות אשפוזו בבית החולים לאחר התאונה שעבר ובלשכת השר וסרלאוף מהמפלגה מסרו כי "לא מתוכנן אירוע". גם השרים של ש"ס, שר הרווחה יעקב מרגי והשר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי מסרו כי הם לא ישתתפו באירועים המוניים.

עם זאת, חלק מהשרים והח"כים בקואליציה כן מתכוונים לבקר באירועי מימונה שונים של פעילים ומשפחות ברחבי הארץ. כך למשל בליכוד הופצה לחברי הכנסת רשימה של 7 מימונות של פעילים מרכזיים ברחבי הארץ, בין השאר של ראש עיריית אריאל והמימונות של משפחת איטח מיבנה ושל משפחת סבח באשקלון, הידועה כחגיגה ליכודית בולטת, אך לא ברור מי אכן יתייצב. יו"ר הקואליציה אופיר כץ, ח"כ בועז ביסמוט וח"כ אלי דלל, למשל, הודיעו מראש כי לא ישתתפו השנה בחגיגות.

השר אופיר סופר מהציונות הדתית מסר כי ייתכן שיגיע לאירוע מימונה של ראש עיריית אריאל, השרה אורית סטרוק מסרה כי תשתתף באירועי מימונה באזור דרום הארץ מתוך מטרה לחזק את התושבים וכך גם חברי הכנסת צבי סוכות ואוהד טל.

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית
בני גנץ בהלווית נעמי פולני, כנרת, 16 באפריל 2024. מיכאל גלעדי, פלאש 90
גם הוא לא יקח חלק בחגיגות. השר בני גנץ/פלאש 90, מיכאל גלעדי
יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, 15 באפריל 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד/פלאש 90, חיים גולדברג

נשיא הפדרציה העולמית של יהדות מרוקו, סם בן שטרית, הפיץ בחודש שעבר מכתב לראשי הערים והמועצות ברחבי הארץ בקריאה לבטל את אירועי המימונה המרכזיים השנה. "השנה בגלל המלחמה ובשל האבל על החיילים שנפלו ואלה שנרצחו ב-7 באוקטובר, ובעיקר על החטופים והחטופות הנמקים בשבי של חמאס, נכון יהיה לבטל את האירוע המרכזי ולהשאיר את המנהג של אירוח שכנים, אך לא לעשות מזה אירוע חגיגי במיוחד", כתב במכתב.

למרות הפניה, ישנם ראשי ערים שמקיימים חגיגת מימונה מרכזית כמו ראש עיריית אריאל יאיר שטבון שעורך אירוע בהיכל התרבות בעיר, "בסימן אחדות ובתפילה להשבת החטופים וניצחון חיילי צהל", ראש עיריית קרית גת כפיר סויסה שעושה אירוע מימונה גדול באמפיתאטרון בעיר, וגם בערד תתקיים אירוע מרכזי המוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully