וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: קיבלנו את התשובה הישראלית לעמדתנו בנושא עסקת חטופים, נלמד אותה ונשיב

עודכן לאחרונה: 27.4.2024 / 4:58

חמאס מסר את דברים עם סיום הביקור של משלחת המודיעין המצרית בישראל. בטרם עזבה, בכירים ישראלים הבהירו למשלחת כי ישראל מוכנה לתת הזדמנות אחרונה להגעה לעסקת חטופים, אולם אם לא תהיה התקדמות היא תצא למבצע ברפיח

משפחות חטופים זורקות רבעי פיתה צבועים בדם סמוך לקריה/מטה החטופים

אחרי סיום ביקור המשלחת המצרית בישראל מוקדם יותר אתמול (שישי), חמאס מסר כי: "קיבלנו את התשובה הישראלית הרשמית לעמדה שלנו בנושא המו"מ על הפסקת האש שאותה העברנו למתווכים המצרים והקטארים ב-13 באפריל. נלמד את התשובה הישראלית ונגיב עליה".

בטרם עזבה משלחת המודיעין המצרית את ישראל, בכירים ישראלים הבהירה לנציגים המצרים כי ישראל מוכנה לתת הזדמנות אחרונה להגעה לעסקת חטופים, אולם אם לא תהיה התקדמות היא תצא למבצע ברפיח, כך בכיר ישראלי.

מייצג 200 ימים לחטיפה בכיכר הבימה, תל אביב. 23 באפריל 2024. הדר אייל, אתר רשמי
ישראל מוכנה לתת הזדמנות אחרונה לעסקת חטופים לפני שתצא למבצע ברפיח, כך הובהר למשלחת המצרית שביקרה בישראל. מייצג 200 ימים לחטיפה בכיכר הבימה, תל אביב./אתר רשמי, הדר אייל

אותו בכיר ציין כי השיחות עם המצרים היו טובות. לדבריו, המצרים הבהירו כי הם מתכוונים ללחוץ על חמאס כדי להשיג עסקה לשחרור חטופים והבהירו שהם מבינים את תחושת דחיפות לגבי מבצע ברפיח. "ישראל הבהירה למצרים שהיא רצינית בהכנות למבצע ברפיח ושלא תיתן לחמאס לגרור רגליים. המסר הישראלי היה כי יש דד ליין ברור לכניסה לרפיח וישראל לא תסכים לעוד סבב שיחות חסר תכלית לצורך הונאה", אמר.

הבכיר הישראלי ציין כי ישראל התגמשה מאוד בכל הפרמטרים של עסקת החטופים ונתנה למתווכים המצרים אור ירוק להתקדם. לדבריו, ישראל מעוניינת בשחרור של 33 חטופים שבראייתה נמצאים בקטגוריה ההומניטארית ומספר ימי הפסקת האש יהיו בהתאם למספר החטופים שישתחררו. "אם חמאס כן ירצה עסקה הומניטארית ישראל לא תהיה המחסום", אמר הבכיר הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully