וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתהפכות של בן גביר: תאונה שחיכתה להתרחש

עודכן לאחרונה: 26.4.2024 / 19:48

המפכ"ל הבטיח לחקור את נסיבות התאונה של השר לביטחון פנים, ואת העדויות שנהגו חצה צומת באור אדום. אבל עד היום נמנעה מערכת האכיפה לחקור ברצינות אירוע קודם שבו פגע אחד מנהגיו ברכב לאחר שנסע באדום. לפי כאן 11, בן גביר עצמו הוא עבריין תנועה סידרתי, עם 78 הרשעות

תיעוד מהתאונה שבה היה מעורב בן גביר/מערכת וואלה

התמונה של מכונית הסקודה סופרב הממשלתית של השר איתמר בן גביר פורצת לצומת, נפגעת מג'יפון שהגיח מימין ומתהפכת מפחידה כל צופה. טוב היה לשמוע את הדיווח של מד"א שיושבי הרכב נפצעו רק באורח קל לפני שפונו לבדיקות נוספות.

עדי הראיה סיפרו כי המכונית נכנסה לצומת באור אדום לפני שגרמה לתאונה, עניין שלפי המפכ"ל נמצא כעת בחקירת משטרה. רק שהמשטרה לא הוכיחה עד כה להיטות לחקור חשד לעבירות תנועה קודמות של בן גביר ונהגו, אחרי שבאוגוסט בשנה שעברה היה מעורב בהתנגשות עם מכונית בצומת הגבעה הצרפתית בירושלים, בעת שהשר מיהר לראיון, וגם אז חצה באדום. בנוסף, גם כן בתקופת כהונתו כשר, הוא צולם כשהוא נוסע בלי חגורת בטיחות. המשטרה לא פעלה כלל בעניין זה.

רכבו של השר בן גביר בתאונה ברמלה, 26 באפריל 2024. רויטרס
רכבו של השר בן גביר בתאונה ברמלה, 26 באפריל 2024/רויטרס

מי ששמש כשר לביטחון לאומי וכאחראי מתוקף תפקידו על אגף התנועה במשטרה הוא עבריין תנועה סדרתי, שלפי חשיפת כאן 11 צבר ב-23 שנות נהיגה 78 דוחות, מהם בעבירות חמורות, חוזרות ונשנות לפני שמונה לשר. כך למשל 11 פעמים נתפס נוהג ומשוחח בנייד ללא דיבורית, פעמיים על חציית צומת באדום, אחת מהן יותר מחמש שניות אחרי שהאור התחלף, כלומר לא המקרה הקלאסי של נהג שלא העריך נכונה את מהירותו.

בן גביר צבר גם ארבעה דוחות על נהיגה במהירות מופרזת ופעם אחת חוצה קו עקיפה רצוף. במצטבר הוטלו על בן גביר, עורך דין בהשכלתו המשפטית, קנסות בסך של כמעט 29 אלף שקל. בתגובת לשכתו לכאן 11 לא נשמעה נימה של חרטה והפנמת חשיבות הנהיגה לפי החוק. "השר שילם 29 אלף שקל קנסות, אך קיבל רבע מיליון שקלים פיצויים מהמשטרה על מעצרי שווא, כך שהמשטרה והשר מקוזזים. ובכל מקרה מדובר בעבירות תנועה שהתיישנו לפני שנים רבות".

התגובה הזאת לא הפתיעה את מי שמלווה את בן גביר מאז מונה לשר לביטחון לאומי. מי שעסק רבות בתזונה ובפגיעה בתנאים של האסירים הביטחוניים ומחבלי הנוח'בה, לא מהיר להתבטא לגבי הקטל המזק בדרכים: ב-2023, שנת הקמת הממשלה, עלה מספר ההרוגים בתאונות דרכים ב-3% ל-361. ב-2024, אחרי פחות מארבעה חודשים, נרשמו 133 הרוגים, זינוק של 13%.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
השר בן גביר מעורב בתאונת דרכים ברמלה סמוך לזירת הפיגוע. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
השר בן גביר מעורב בתאונת דרכים ברמלה סמוך לזירת הפיגוע/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בן גביר הצטלם שוב ושוב בביקורים בבתי הסוהר, ביחידות מג"ב, אך לא מיהר לבלות משמרת עם שוטרי התנועה, שנאבקים בנהגים עבריינים שמסכנים אחרים. לצד משרד התחבורה שאחראי לתשתיות ולהסברה, יש למשרד לביטחון לאומי תפקיד קריטי באכיפה בכבישים. ותחת כהונתו של בן גביר לא זינק רק מספר ההרוגים בכביש, אלא צנח מספר הניידות בכבישי ישראל עד ל-60 בלבד במשמרת, כפי שהעיד בדיון בכנסת בכיר באגף התנועה. בן גביר שנמאבק על הגדלת מספר הרשיונות לנשיאת נשק ועל משכורות השוטרים, לא נלחם למען הגדלת תקציב אגף התנועה, ותוספת משאבים כדי להילחם במכת המדינה שהיום הוא הפך לחלק מהסטטיסטיקה שלה, למזלו ולמזלם של צוותו, בקטגוריה הקלה ביותר.

כך שתמונת מכוניתו המתהפכת היא הרבה יותר מעוד תאונה שגרם נהג חסר זהירות. יש כאן תאונה למדינה, שהציבה באחד התפקידים הקריטיים למאבק בתאונות הדרכים עבריין תנועה סידרתי, שהמשיך להפגין זלזול בחוקי התנועה גם אחרי שנבחר לכנסת ומונה לשר. אפשר רק לקוות שאחרי שחווה התהפכות בעצמו, ויברך הגומל בבית כנסת על פציעתו הקלה, יזכור בן גביר שגם אחרי מלחמת חרבות ברזל, מאז הקמת המדינה נהרגו יותר ישראלים בכבישים מאשר במלחמות ופיגועי טרור, ויוביל מאמץ אמיתי, מגובה בתקציבים ומעשים, להפחתת הקטל בדרכים ולמאבק בעברייני התנועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully