וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל למצרים: הזדמנות אחרונה לעסקת חטופים - או שנפלוש לרפיח

עודכן לאחרונה: 26.4.2024 / 17:15

משלחת של המודיעין המצרי ביקרה היום בישראל ונפגשה עם חברי צוות המו"מ הישראלי. בכיר ישראלי אמר שהמסר הישראלי היה שיש דד ליין ברור לכניסה לרפיח וישראל לא תסכים לעוד סבב שיחות חסר תכלית לצורך הונאה". הוא ציין שישראל נתנה למתווכים המצרים אור ירוק להתקדם לעסקה

משפחות חטופים זורקות רבעי פיתה צבועים בדם סמוך לקריה/מטה החטופים

ישראל הבהירה למצרים בשיחות עם משלחת המודיעין המצרי שביקרה היום בארץ כי ישראל מוכנה לתת הזדמנות אחרונה להגעה לעסקת חטופים, אולם אם לא תהיה התקדמות היא תצא למבצת ברפיח, כך אמר בכיר ישראלי.

למה זה חשוב:

  • בימים האחרונים המצרים הפכו לגורם הדומיננטי בתיווך לעסקת חטופים. מקור שמעורה בפרטים ציין כי האמון והקשר ההדוק בין ראש השב"כ רונן בר לראש המודיעין המצרי עבאס כאמל מאפשר לצדדים להתקדם ולגשר על מחלוקות בצורה עניינית ומהירה.
  • בכירים ישראלים מציינים כי המגעים עם מצרים חשובים להמשך הדרך בכל הנוגע גם לשיח על היום שאחרי בכל הנוגע למעבר רפיח, לגבול בין עזה למצרים ולשיקום ההומניטרי ברצועת עזה.
שר הביטחון, יואב גלנט קיים  הערכת מצב  עם הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי, ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר, ראש אמ"ן, אלוף אהרון חליוה, מפקד המאמץ המודיעיני לנושא השו״ן אלוף (מיל׳) ניצן אלון, רח"ט מחקר, תת אלוף עמית סער ויועץ שר הביטחון לנושא השו"ן אלוף משנה (מיל') ליאור לוטן, 29 בנובמבר 2023. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
בשיחות מעורבים שב"כ, מוסד וצה". ראשי מערכת הביטחון בהערכת מצב/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

במוקד החדשות

  • בראש המשלחת עמד הגנרל שאחראי על התיק הישראלי-פלסטיני במודיעין המצרי. מהצד הישראלי השתתפו בשיחות נציגי השב"כ, צה"ל והמוסד.
יחיא סינוואר. צילום: Abed Rahim Khatib/Shutterstock, עיבוד תמונה
לא מוכנים לתת לחמאס לגרור רגליים. יחיא סינוואר/עיבוד תמונה, צילום: Abed Rahim Khatib/Shutterstock

מאחורי הקלעים

  • הבכיר הישראלי ציין כי השיחות עם המצרים היו טובות. לדבריו, המצרים הבהירו כי הם מתכוונים ללחוץ על חמאס כדי להשיג עסקה לשחרור חטופים והבהירו שהם מבינים את תחושת דחיפות לגבי מבצע ברפיח.
  • "ישראל הבהירה למצרים שהיא רצינית בהכנות למבצע ברפיח ושלא תיתן לחמאס לגרור רגליים. המסר הישראלי היה כי יש דד ליין ברור לכניסה לרפיח וישראל לא תסכים לעוד סבב שיחות חסר תכלית לצורך הונאה", אמר הבכיר הישראלי.
  • הבכיר הישראלי ציין כי ישראל התגמשה מאוד בכל הפרמטרים של עסקת החטופים ונתנה למתווכים המצרים אור ירוק להתקדם. לדבריו, ישראל מעוניינת בשחרור של 33 חטופים שבראייתה נמצאים בקטגוריה ההומניטארית ומספר ימי הפסקת האש יהיו בהתאם למספר החטופים שישתחררו.
  • "אם חמאס כן ירצה עסקה הומניטארית ישראל לא תהיה המחסום", אמר הבכיר הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully