וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון הורה ליועמ"שית: השיבי לעתירה נגד טיבי הדורשת לחקור אותו באזהרה

עודכן לאחרונה: 26.4.2024 / 10:52

בעתירה שהגיש ארגון לביא, ביקש הארגון לחקור את טיבי בחשד לעבירות בניגוד לחוק המאבק בטרור, הסתה לאלימות, הפרעה לשוטר וסיוע להימלטות ממעצר, במספר אירועים שפורסמו בתקשורת בשנים האחרונות. עו"ד המייצג את הארגון: "הגיעה העת שתיפסק כהונתו כח"כ בכנסת ישראל"

בווידאו: אחמד טיבי נואם באוניברסיטת ג'נין, בן גביר דורש להעמידו לדין/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שופט בית המשפט העליון, יוסף אלרון, הורה היום (שישי) ליועמ"שית להגיש תגובה לעתירה נגד ח"כ אחמד טיבי עד ל-30 במאי. בעתירה, שהגיש ארגון לביא, הוא דרש לחקור את טיבי תחת אזהרה בחשד לעבירות בניגוד לחוק המאבק בטרור, הסתה לאלימות ובניגוד לעבירות של הפרעה לשוטר וסיוע להימלטות ממעצר חוקי, במספר אירועים שונים לאורך השנים.

על פי כתב העתירה, ב-2022 שיבח טיבי בפומבי את המחבל כרים יונס, שחטף ורצח את החייל אברהם ברומברג ב-1980. עוד צוין כי בכתבה שפורסמה באתר ערוץ 14 נכתב כי טיבי ביקר את אמו של יונס, על כך סירב טיבי למסור תגובה.

אחמד טיבי וסמי אבו שחאדה בדיון הארכת מעצר לשוטר שירה ביעקוב טוחי, בימ"ש השלום תל אביב, 21 באפריל 2024. ניב אהרונסון
"הגיעה העת שתפסק כהונתו כח"כ בכנסת". טיבי/ניב אהרונסון

אירוע נוסף עליו הגיש הארגון עתירה הוא נאומו של טיבי באוניברסיטת ג'נין, בו אמר כי "הבנים שלנו וכל הפלסטינים, כאשר הם מצטיינים, מתנגדים ונאבקים כל אחד בדרכו שלו, הם יובילו את העם הזה לחופש". עוד ציטט הארגון אמירה אחרת מאותו נאום, בו פנה טיבי למסיימים את התמחותם ברפואת שיניים: "ביחד בואו נעקור את הכיבוש מהשורש, מהשורש, כי צריך לסיים את הכיבוש הזה".

באירוע נוסף תיאר הארגון תיעוד שפורסם בו טיבי נראה לכאורה מסייע לחשוד אותו ביקשה המשטרה לעצור, להימלט מן השוטרים.

עו"ד אביחי חג'בי, המייצג את הארגון, מסר בתגובה: "הגיעה העת שח"כ טיבי ייחקר באזהרה על מעשיו ואמירותיו, יתייצב בבית המשפט כנאשם, יורשע לאחר משפט, וייגזר דינו כך שתפסק כהונתו כח"כ בכנסת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully