וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת חריפה על אישור הביקורים לאסירי הנוחבה: "פשיטת רגל מוחלטת"

עודכן לאחרונה: 25.4.2024 / 23:10

בקואליציה ובאופוזיציה תקפו את החלטת קבינט המלחמה לאשר את ביקורם של משקיפים בריטים אצל המחבלים שביצעו את פשעי 7 באוקטובר: "פגיעה בריבונות הישראלית". ארגוני נפגעי טרור ומשפחות חטופים הביעו זעזוע מההחלטה: "המסר הוא שמדובר בלוחמים לגיטימיים שמעשיהם מקובלים"

אב שכול במחאה על אשפוז עציר ביטחוני שנטען כי הוא מחבל נוחבה: "הוא רוצח, תתביישו"/הרצל חג'אג'

פוליטיקאים וארגונים שונים מתחו היום (חמישי) ביקורת חריפה על החלטה קבינט המלחמה המורחב לאשר ביקורים לאסירי הנוחבה. ההצעה לאשר את הביקורים הועברה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובה תמכו רוב שרי הקבינט, לעומת השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' שהתנגדו לה.

בן גביר התייחס להחלטה: "הביקורים הללו פוגעים בהרתעה ובמו"מ מול החמאס, מעלים את המורל למחבלים, עלולים להוביל למהומות בכלא, ומעבר לכך זו פגיעה בריבונות הישראלית, ופתח להתערבות בינלאומית בנושאים נוספים בעתיד. שום מדינה שמכבדת את ריבונותה וביטחונה לא היתה מאפשרת לזה להתרחש".

סמוטריץ', שלא התייחס ישירות לאישור הביקורים, מתח ביקורת לאחר הדיון בקבינט על המוסד ושב"כ ואמר כי יש בישראל מי ש"משפילים שוב ושוב את ישראל ושוחקים את עמדותיה ורק גורמים לסינואר להקשיח עמדות ומרחיקים את הסיכוי להחזיר את החטופים. הגיע הזמן שהמוסד והשב"כ יחזרו לעסוק במה שהוכשרו לו - לחסל את ראשי החמאס בכל העולם ולא במו"מ שמנוהל בחוסר אחריות שפוגע בביטחון ישראל".

אסירים מחבלי חמאס שנתפסו במהלך טבח 7 באוקטובר, בחצר בית כלא בדרום, 14 בפברואר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
"פשיטת רגל מוחלטת". אסירי הנוחבה/פלאש 90, חיים גולדברג

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן כתב בחשבון X שלו: "במשך כל היום בכל מהדורות החדשות שמענו שהקבינט המדיני-ביטחוני התכנס על מנת לדון על עסקת החטופים. בסוף הישיבה הקבינט המדיני- ביטחוני החליט לאשר ביקורים אצל המחבלים של כוח נוחבה. ממש ממשלת 'ימין על מלא'".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר מתח גם הוא ביקורת על המהלך. "ההחלטה לאפשר ביקורים אצל מחבלי הנוחבה בזמן שהחטופים והחטופות שלנו נאנקים תחת שבי האויב ואינם מקבלים אף ביקור - הזויה ואינה מתקבלת על הדעת. ‏כל עוד חמאס מסרב לאפשר לצלב האדום לבקר את החטופים - אסור לאפשר ביקורים אצל המחבלים כלל וכלל".

ח"כ יפעת שאשא ביטון מתקווה חדשה, כתבה: "מדובר בפשיטת רגל מוחלטת. לאפשר ביקורים אצל מחבלי הנוחבה שטבחו, אנסו וחיללו זו רפיסות וחידלון של קבינט המלחמה וראש הממשלה. ‏במקום להיות נחושים, להקשיח עמדות ולהגביר את הלחץ הצבאי עד להשבת החטופים והכרעת המלחמה, ממשלת ישראל מחלקת 'בחינם'. ככה לא מנצחים מלחמה!".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
איתמר בן גביר. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
"שום מדינה שמכבדת את ריבונותה לא היתה מאפשרת לזה להתרחש". בן גביר/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

פורום תקווה המאגד משפחות חטופים הביע זעזוע מאישור ההחלטה. "מיטב ילדינו חטופים כבר 201 ימים במנהרות החמאס, אין מידע עליהם ואפילו תרופות החמאס לא איפשר להכניס", נמסר. "אנחנו דורשים מהקבינט לחזור בו מההחלטה המטורפת הזו ולהתנות את ביקורי המשקיפים הזרים רק לאחר ביקור החטופים שלנו שבעזה".

יו"ר ארגון נפגעי הטרור אלמגור, מאיר אינדור, וד"ר אריה בכרך, אב שכול ויתום מלחמה שיגרו בתגובה מכתב לראש הממשלה נתניהו: "המסר שיצא מצעד כזה הוא שמדובר בלוחמים לגיטימיים ומעשיהם איפה הם חלק מהנורמות המקובלות. אשר על כן אנו מבקשים שלא לאשר ביקור כזה / ביקורים כאלה כל עוד לא יתקיים דיון, וכל עוד לא שמעתם את קולנו".

גם בפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור הגיבו: "מדובר בהחלטה רעה ומסוכנת שמחמירה את מצב ההרתעה הישראלית מול הטרור. למחבלי חמאס שביצעו את פיגועי הטבח אין זכות לביקורים ובוודאי שלא במצב בו החטופים שלנו מוחזקים בידי חמאס". כמו כן דרשו "להחמיר את תנאי הכליאה של כלל המחבלים בבתי הכלא, ולשלול מהם את כל זכויות היתר שאינן מחויבות מתוקף האמנות שישראל מחויבת להם. אנו דורשים מהקבינט לעמוד בתוקף מול לחצים חיצוניים ולא לאפשר בשום אופן ביקורים למחבלי הנוח'בה".

בפורום הוסיפו: "מוטב לבריטניה להתעסק במעצר בכירי חמאס שנמצאים בתחומיה וממשיכים לפעול ממנה גם לאחר השבעה באוקטובר לשם גיוס כספים לחמאס, להסתה ולעידוד הטרור. ההתגייסות לטובת מחבלי חמאס היא תעודת עניות לבריטניה".

אסירים מחבלי חמאס שנתפסו במהלך טבח 7 באוקטובר, בחצר בית כלא בדרום, 14 בפברואר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
ההחלטה התקבלה בזעזוע בקרב ארגונים רבים המייצגים חטופים. אסירי הנוחבה/פלאש 90, חיים גולדברג

לפי הצעת ראש הממשלה שאושרה, יותר לשני משקיפים בריטים לבצע ביקור מדגמי אצל כמה מאסירי הנוחבה שכלואים בישראל. הביקורים יתקיימו בליווי שופט ישראלי וישראל תאשר מראש את זהות המשקיפים.

יחד עם זאת, בכיר ישראלי ציין כי ישראל לא מסכימה לאפשר ביקורים של הצלב האדום אצל אסירי הנוחבה כל עוד אין ביקורים דומים אצל החטופים שמוחזקים בעזה. כמו כן ציין הבכיר כי המהלך יתבצע לבקשת ממשלת בריטניה כדי להבהיר שישראל אינה מפרה את הדין הבינלאומי בכל הנוגע לכליאת אסירי הנוחבה. הבריטים ביקשו לקיים את הביקורים כחלק מהליך שנועד לקבוע האם יש הצדקה להטיל אמברגו נשק על ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully