וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד חוזר העיכוב: הממשלה תבקש ארכה נוספת להגשת תשובותיה על בג"ץ הגיוס

עודכן לאחרונה: 25.4.2024 / 18:38

לפי גורמים בממשלה, הבקשה תוגש בטענה שעבודת המטה סביב גיוס חרדים הופסקה בשל האירועים הביטחוניים ותקופת החגים. היועמ"שית לא מתנגדת - ולמעשה היא זו שהגישה את הבקשה. לפיד תקף: "שלא יפזרו סיסמאות של 'יחד ננצח' אם לא ביחד נתגייס". ליברמן: "ניסיון מריחה פוליטי"

במחאה נגד חוק הגיוס: מפגינים מהפלג הירושלמי חוסמים את כביש 4/מערכת וואלה!

הממשלה צפויה לבקש מבג"ץ ארכה נוספת של 20 ימים בהגשת תשובותיה לעתירות נגד אי גיוס חרדים ש"תורתם אומנותם" לצה"ל והמשך תקצוב תלמידי הישיבות. את התשובה הייתה אמורה להגיש עד סוף החודש הנוכחי וכעת היא תבקש להגיש את התשובות עד ל-20.5.

לפי גורמים בממשלה, הבקשה תוגש בטענה כי עבודת המטה סביב גיוס חרדים הופסקה בימים האחרונים בשל האירועים הביטחוניים וכן בשל תקופת החגים כמו פסח, ימי הזיכרון והעצמאות והעובדה כי טרם מונה עורך דין פרטי לייצג את הממשלה זאת לאחר שקיבלה אישור לכך מהיועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה.

היועצת המשפטית גלי בהרב-מיארה, גיוס חרדים. צילום: שיר תורם, אבשלום ששוני/ פלאש 90, דוברות משטרת ישראל, עיבוד תמונה
לא מתנגדת לבקשה. גלי ברהב מיארה/עיבוד תמונה, צילום: שיר תורם, אבשלום ששוני/ פלאש 90, דוברות משטרת ישראל

היועמ"שית לא מתנגדת לבקשת הממשלה לבקשת ארכה ולמעשה היא הגישה בשמם בקשה לבית המשפט ארכה למועד הגשת התצהיר שבו המדינה צריכה להסביר כיצד היא מקדמת את גיוס החרדים.

נזכיר, המועד המקורי שבו הממשלה הייתה צריכה להגיש את תצהיר התשובה לבג"ץ היה בסוף החודש הנוכחי ב-30 באפריל. כעת, מבקשת בהרב מיארה בשם הממשלה ארכה של כמעט חודש להגשת התצהיר עד ל-20 במאי. ובכל זאת, הממשלה לא תיוצג על ידי היועמשית בבג"ץ הגיוס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הפגנת החרדים נגד מתווה הגיוס, 11 באפריל 2024. רויטרס
"מצפה שנסיון המריחה מתוך שיקול פוליטי-קואליציוני, ידחה על ידי בית המשפט"/רויטרס

ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, הגיב להחלטת הממשלה לבקש דחייה נוספת בנושא חוק הגיוס: "עד מתי הממשלה המופקרת הזו תמשיך למרוח בתירוצים את מדינת ישראל? לצה"ל אין מספיק חיילים, וכולם צריכים להתגייס. שלא יפזרו סיסמאות של יחד ננצח אם לא ביחד נתגייס. ‏למען בטחון ישראל נתניהו צריך להתפטר והממשלה הזו צריכה לצאת מחיינו".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב גם כן: "במקום להפנים את המצב בו מדינת ישראל נמצאת, ואת חשיבות השירות בצה"ל, הממשלה הגישה בקשה נוספת לדחות את הדיון על חוק הגיוס. אני מצפה שנסיון המריחה הנוסף מתוך שיקול פוליטי-קואליציוני, ידחה על ידי בית המשפט העליון על הסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully