וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' מאיים: אם יוצא צו מעצר בינ"ל נגד חיילים - אפסיק העברת כספים לפלסטינים

עודכן לאחרונה: 25.4.2024 / 12:29

במכתב ששלח לנתניהו כתב שר האוצר כי יפסיק את העברת כלל כספי הסילוקין לרשות ויורה על ביטול השיפוי הניתן לבנקים הישראליים שמעבירים כספים לבנקים בשטחים. זאת, ברקע הצעדים של הרשות מול ביה"ד בהאג להוצאת צווי מעצר נגד בכירים ישראלים: "טבעת החנק מתהדקת סביבנו"

סמוטריץ' קורא לרוה"מ להודיע כי צעדים חד צדדיים יובילו לביטול הסכמי אוסלו ופירוק הרש"פ/ערוץ הכנסת

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' איים היום (רביעי) במכתה לראש הממשלה בנימין נתניהו כי אם יוצא צו מעצר בינ"ל נגד חיילים או אזרחים ישראלים, הוא יפסיק העברת כספים לפלסטינים. זאת, במסגרת התיק שמנהלת הרשות הפלסטינית נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג, או בעקבות החלטה חד צדדית בעצרת הכללית להכיר במדינה פלסטינית. לדבריו, הוא יפסיק חד צדדית ובאופן מיידי את העברת כלל כספי הסילוקין לרשות הפלסטינית ויורה על ביטול השיפוי הניתן לבנקים הישראליים המעבירים כספים לבנקים ביהודה ושומרון.

האיום של סמוטריץ' מבוסס לטענתו על כך כי בימים אלו הרשות הפלסטינית פועלת מול התובע בבית הדין הפלילי בהאג להוצאת צווי מעצר נגד בכירים ישראליים, לדבריו, צעד מסוכן ותקדימי שיהווה חציית קו אדום. לדבריו, הרשות הפלסטינית שואבת עידוד ולגיטימציה לפעולותיה מהפניית העורף של ממשל ביידן לישראל בהקשרים המשפטיים באמצעות הטלת הסנקציות על המתיישבים וככל הנראה גם על צה"ל וכן מהטונים הצורמים של מנהיגי מדינות אירופה נגד ישראל בהקשרי המלחמה בעזה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ בישיבת הממשלה לאישור תקציב המדינה לשנת 2024.. חיים צח/ לע״מ, עיבוד תמונה
סמוטריץ' ונתניהו בישיבת ממשלה, מוקדם יותר השנה/עיבוד תמונה, חיים צח/ לע״מ

סמוטריץ' כתב לנתניהו במכתבו: "כזכור לך, עוד לפני המלחמה וכבר לפני כשנה ביקשתי במסגרת דיוני הקבינט לקיים דיון אסטרטגי שבמסגרתו נערוך מאזן רווח והפסד מקיומה של הרש"פ ונבחן את המשך הקשר שלנו איתה. טענתי כי בהינתן ההשלכות האסטרטגיות המסוכנות של ההליכים המשפטיים שמנהלת הרש"פ נגד ישראל הרי שנזקה עולה על התועלות הטקטיות שיוצאות לנו מהתאום הביטחוני איתה ביו"ש ומפעולות הסיכול שלה. אם עד כה ניתן היה לדחות את הדיון הזה ולחשוב שניתן יהיה להתמודד עם ההליכים שהרש"פ מקדמת ולמנוע את הגעתם לנקודה מסוכנת עבורנו, הרי שכעת נראה כי טבעת החנק מתהדקת סביבנו בשורת מהלכים שמקדמת הרש"פ בחסות המלחמה בעזה, טבעת חנק שתכליתה להפוך את ישראל למצורעת בעולם, לפגוע בצה"ל ובכלכלה ולכפות חד צדדית על ישראל את הקמתה של מדינת טרור ביהודה ושומרון ובעזה".

סמוטריץ' מציין במכתב שורה של פעולות שהרשות הפלסטינית מקדמת בתקופה האחרונה, בהן, הקמת מדינה פלסטינית ועוד, ומבהיר כי "במצב העניינים הנוכחי אני משוכנע שהרשות הפלסטינית מהווה סכנה מיידית למדינת ישראל ועלינו להביא להפלתה. הנ"ל מצטרף לעובדה שעד היום כלל בכירי הרש"פ נמנעו מלגנות את הטבח שביצע חמאס באזרחי ישראל ויש מהם שאף גיבו אותו, לשיחת הניחומים שביצע אבו-מאזן לבכיר חמאס הניה על חיסול בניו המחבלים, ועוד.

עוד הוסיף: "אני סבור, כפי שאמרתי לך בפגישתנו בערב החג, כי עליך להודיע באופן גלוי וחד משמעי כי ככל והמהלכים החד צדדיים הללו יקודמו ישראל תנתק את כל קשריה עם הרש"פ ותביא לנפילתה המיידית ותחיל את ריבונותה באופן מיידי וחד צדדי על כלל שטחי יהודה ושומרון. צעדים חד צדדיים יענו בצעדים חד צדדיים. לצערי עד כה לא עשית זאת. לא אפקיר את לוחמי צה"ל ומפקדיו ולא אתן את ידי להמשך קיומה של רשות עויינת שמסכנת אותם ואת קיומה של ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully