וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכאלי לקיש: "הענק לעמיר פרץ את פרס ישראל על תרומתו לביטחון המדינה"

עודכן לאחרונה: 25.4.2024 / 8:53

שר הביטחון לשעבר קיבל את ההחלטה לפתח את כיפת ברזל שמגינה מידי יום על העורף הישראלי. יו"ר מפלגת העבודה שלחה מכתב לשר החינוך שאחראי על הענקת הפרסים בדרישה שיעניק גם לו את הפרס. "ראוי שתהיה הכרה בתרומתו לעיצוב ההגנה האווירית - בדמותה של פרס ישראל", כתבה

בווידאו: טקס חילופי שררים במשרד הכלכלה והתעשייה/צילום: לע"מ

יו"ר מפלגת העבודה, חה"כ מרב מיכאלי, שיגרה אמש (רביעי) מכתב לשר החינוך, יואב קיש, בדבר בקשתה שידון בהענקת פרס ישראל לשר הביטחון לשעבר, עמיר פרץ, על תרומתו לחברה, למדינה, ולביטחון ישראל.

"אני קוראת לך לפעול להענקת פרס ישראל נוסף השנה, לעמיר פרץ, על תרומתו הייחודית למדינת
ישראל, ובאופן מיוחד על דוקטרינת ההגנה על העורף ותרומתו לפיתוח מערכת ההגנה האווירית,
'כיפת ברזל'", כתבה בפתח המכתב. "זה שנים ארוכות ש'כיפת ברזל' מגינה על אזרחיות ואזרחי ישראל בכלל ובדרום בפרט, וההחלטה על פיתוחה התקבלה על ידי פרץ, על אף התנגדותם של רבים", הוסיפה.

עמיר פרץ. דוברות התעשייה האווירית,
עמיר פרץ/דוברות התעשייה האווירית

"פרץ, שהיה הראשון לשים את ההגנה על העורף בראש מעייניו, אישר את פיתוחה ופעל לקידומה. החלטתו האמיצה, לא רק שהצילה חיים רבים, אלא גם עיצבה מחדש את מצבה האסטרטגי ויכולת ההגנה של מדינת ישראל אל מול אויבותיה, דורות קדימה". לדבריה, "פרץ, עשה זאת כנגד כל הסיכויים, ועל אף ביקורת רבה שספג בגין ההחלטה, מתוך חזון ומחויבות עמוקה למדינת ישראל ולביטחונה".

מיכאלי ציינה גם את עשייתו של פרץ מעבר לתרומתו הביטחונית למדינה ואמרה, "לפרץ היסטוריה ארוכה של עשייה ציבורית, הוא מגלם סיפור ישראלי יוצא דופן, כקצין מצטיין בחיל חימוש - שאף נפצע במהלך שירותו ועבר תקופת שיקום ארוכה - וכראש עיריית שדרות, יו"ר ההסתדרות, חבר כנסת ושר בממשלות ישראל".

עם זאת, כתבה גם שהבקשה שלה שהפרס יוענק לפרץ אינו נובע מיחסי חברות עימו. אולם, "בהסתכלות לאומית מפוכחת", ציינה, "ראוי שתהיה הכרה הולמת בתרומתו לעיצוב יכולות ההגנה האווירית של ישראל, ההגנה על העורף והביטחון - בדמותה של פרס ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully