וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן חתם על חבילת הסיוע: "תבטיח שאיראן לא תוכל לפגוע בישראל"

עודכן לאחרונה: 24.4.2024 / 18:57

נשיא ארה"ב חתם על החוק שמאשר את חבילת הסיוע גם לאוקראינה וטיוואן. "תסייע לישראל לחדש את מלאי מערכות ההגנה מטילים שלה". בנוסף אמר כי היא מגדילה את הסיוע ההומניטארי האמריקני לתושבי עזה: "ישראל חייבת להבטיח שהסיוע מגיע בהקדם לתושבי הרצועה"

לאחר רצף אימונים - חטיבות המילואים 2 ו-679 ממשיכות למשימות ברצועת עזה/דובר צה"ל

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן חתם היום (רביעי) על החוק שמאשר את חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטיוואן. ביידן אמר כי צריך להתחיל ליישם את העברת הסיוע במהירות במיוחד לאוקראינה כדי שתוכל להגן על עצמה מרוסיה וכדי להרתיע את פוטין מהתקפה על מדינות נאט"ו שעליה ארה"ב תצטרך להגיב.

ביידן אמר כי רק לפני עשרה ימים איראן תקפה את ישראל ונכשלה. "המחוייבות שלי לביטחון ישראל יצוקה בברזל", אמר ביידן. "החבילה הזו תסייע לישראל לחדש את מלאי מערכות ההגנה מטילים שלה כדי להבטיח שאיראן לא תוכל לפגוע בה".

ביידן אמר כי חבילת הסיוע מגדילה את הסיוע ההומניטארי האמריקני לתושבי עזה שסובלים מהמלחמה אותה התחיל חמאס. "יש מיליארד דולר בחבילה לסיוע הומניטארי לעזה", אמר ביידן. "ישראל חייבת להבטיח שהסיוע מגיע בהקדם לתושבי עזה ללא עיכוב. אנחנו פועלים להשיג הפסקת אש שתכלול שחרור חטופים".

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נואם במדיסון, ויסקונסין, 8 באפריל 2024. רויטרס
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן/רויטרס

החבילה שאושרה זהה כמעט לחלוטין לזו שאושרה בסנאט לפני כחודשיים. היא כוללת 60.8 מיליארד דולר סיוע לאוקראינה, 26.4 מיליארד דולר סיוע לישראל וסיוע הומניטרי לאזרחים באזורי סכסוך, כולל עזה, ו-8.1 מיליארד דולר לאזור הודו והפסיפיק.

בנוסף לכך, הוכנסו אליה כמה תוספות כדי לרכך את התנגדותם של השמרנים, כולל סנקציות נוספות על רוסיה ואיראן, בית הנבחרים הכניס גם סעיפים המורים לנשיא לבקש החזרים ממשלת אוקראינה על עשרה מיליארד דולר שיינתנו לה כסיוע כלכלי. היה זה ניסיון לרצות את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ שקרא להפוך כל סיוע נוסף לאוקראינה להלוואה. עם זאת, החוק מאפשר גם לנשיא למחוק את ההלוואות הללו החל מ-2026.

בסנאט, תשעה רפובליקנים שהתנגדו לחבילת הסיוע בפברואר תמכו בה הפעם. אחד מהם הוא הסנאטור מארקוויין מאלין מאוקלהומה, שהסביר את תמיכתו: "75% מהחוק, מסך כל המימון, נותר בארצות הברית. הרבה אנשים לא מבינים זאת. זה הולך לתעשיית ההגנה שלנו. זה הולך לחדש את המלאים שלנו".

15 סנאטורים רפובליקנים מהאגף הימני-קיצוני של המפלגה הצביעו נגד. הסנאטור טומי טוברוויל מאלבמה, שהתנגד לחבילת הסיוע אך היה אחד משלושה רפובליקנים שלא הצביעו בקריאה האחרונה, טען כי הקונגרס "ממהר לממן עוד יותר את המלחמה שיש לה אפס סיכוי להסתיים בתוצאה חיובית".

"שפיכת כסף נוסף לאוקראינה רק תאריך את הסכסוך ותוביל לאובדן חיים נוסף", טען טורבוויל. "אף אחד בבית הלבן, בפנטגון או במשרד החוץ יכול להסביר כיצד נראה ניצחון במלחמה הזאת. הם לא יכלו כששלחנו את חבילת הסיוע הראשונה לפני יותר משנתיים. אנחנו צריכים לעבוד יחד עם אוקראינה ורוסיה כדי לשאת ולתת על סיום הטירוף הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully