וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא צחוק: צעיר שאף גז קצפות - פרכס ואושפז

עודכן לאחרונה: 24.4.2024 / 16:19

תושב תל אביב כבן 30 הובהל למרכז הרפואי צפון פוריה, כשמבדיקה שנעשה בקרב הצוות הרפואי בתוספת מידע שעלה מקרוביו עלה כי השתמש בגז קצפות, המכונה גם גז צחוק. "חשדתי בגלל הסימפטומים - זה הציל אותו", סיפר הרופא. "אם לא הייתי חושד, ייתכן מאוד שלא היה שורד"

בווידאו: המשטרה עצרה חשוד במכירת נייס גאי שגרם למותו של בן 31/צילום: דוברות משטרת ישראל

"חשדתי בשל הסימפטומים - זה הציל אותו": תושב תל אביב כבן 30 הגיע הבוקר (רביעי) למרכז הרפואי צפון פוריה לאחר שהחל לחוות פרכוסים. מבדיקה שנעשתה בקרב הצוות הרפואי ובתוספת מידע שהגיע מבני המשפחה זוהה החומר שהוביל את הצעיר למצבו, גז קצפות, המכונה גם גז צחוק.

"חשדתי בגז הקצפות בגלל הסימפטומים - וזה מה שהציל אותו", סיפר מנהל המלר"ד במרכז רפואי צפון, ד"ר מוסא מערוף. "קרוב משפחה הביא המיכל החריג בגודלו, 2.75 קילו. בעקבות זיהוי החומר, יכולנו לטפל בו טוב. אם לא הייתי חושד בגז קצפות ולא הייתי שואל עליו ספציפית, ייתכן מאוד שלא היה שורד", הוסיף.

לפי החשד, הצעיר שאף גז קצפות ממיכל תעשייתי המיועד לצרכים רפואיים בגודל של 2.2 ליטר ובמשקל של 2.75 קילוגרמים. בשנים האחרונות, מספר המשתמשים בגז קצפות, הידוע גם בשם "גז צחוק" עולה במיוחד בקרב צעירים ומתבגרים, בעוד שרבים מהם אינם מודעים לנזקים הקשים שיכולים להיגרם מהשימוש בגז - שלאורך זמן עלול להוביל לנזק נוירולוגי בלתי הפיך ואף למוות.

מנהל המלר"ד (מחלקה לרפואה דחופה) ד"ר מוסא מערוף. מרכז רפואי צפון (פוריה), אתר רשמי
"אם לא הייתי חושד בגז קצפות, ייתכן מאוד שלא היה שורד". ד"ר מוסא מערוף/אתר רשמי, מרכז רפואי צפון (פוריה)

ד"ר מערוף הוסיף כי המטופל הגיע הבוקר למיון כשהוא סובל מפגיעות נוירולוגיות המתבטאות בפרכוסים, ככל הנראה בשל שימוש בגז לאורך תקופה ממושכת. "גם צריכה חד פעמית של הגז יכולה להביא לנזקים, כולל פגיעה בהכרה, איבוד קואורדינציה, טשטוש ראייה, סחרחורת, אובדן שיווי משקל, איבוד זיכרון, וצפצופים באוזניים. במצב של צריכה משמעותית החומר רעיל מאוד למערכת העצבים ולמערכת החיסונית, ובשימוש תכוף עלול לגרום לנזק מוחי, פרכוסים, קושי בעשיית צרכים, התמכרות ומחלות פסיכוטיות כרוניות".

ד"ר משה מתן מנהל טיפול נמרץ כללי שקלט את המטופל הוסיף כי כרגע המטופל ממוקדם ומונשם, והצוות הרפואי מקווה להתאוששותו המהירה, אולם הוסיף כי "מוקדם להגיד אם יהיו נזקים בלתי הפיכים בעקבות השימוש בגז. אני מקווה שישמעו על המקרה ויתייחסו לגז הקצפות כפי שהוא - סכנה גדולה".

  • עוד באותו נושא:
  • גז
  • גז צחוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully