וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ': "טוב שראש אמ"ן התפטר. הלוי לא יכול להיות זה שימצא לו מחליף"

עודכן לאחרונה: 24.4.2024 / 13:13

אחרי הודעת הפרישה של אלוף אהרן חליווה שר האוצר כתב בx: "צריך פיקוד חדש בצבא, אסור שהרמטכ"ל ואלו שכשלו יהיו אלה שממנים את המחליפים שיהיו בדמותם ובצלמם". חברו לקואליציה מתן כהנא תקף: "שינוי ותיקון אמיתי יהיה כאן רק לאחר שהדרג המדיני שכשל יקח אחריות ויתפטר"

עימות בין סמוטריץ' למשפחות העוטף: "הבן שלך לא בצבא ושלי משרת בעזה"/ועידת המחר של ישראל היום

על רקע התפטרות ראש אמ"ן אהרון חליוה - שר האוצר בצלאל סמוטריץ' קרא היום (רביעי) להחליף את הרמטכ"ל הרצי הלוי כחלק מ"פיקוד חדש", שנדרש לדבריו בצה"ל. "טוב שחליוה התפטר ולקח אחריות, זו הזדמנות לשינוי אמיתי ותיקון בבניית הפיקוד הבכיר בצה"ל", כתב השר ב-X. "לכן אסור שהרמטכ"ל ואלו שכשלו יהיו אלה שממנים את המחליפים שיהיו בדמותם ובצלמם. צריך פיקוד חדש מבין המפקדים שהוכיחו את עצמם תחת אש כדי להקים צבא גדול, התקפי וקטלני".


חבר הכנסת מתן כהנא, חברו לקואליציה של סמוטריץ', תקף אותו על דבריו - והדגיש את חלקם של חברי הממשלה במחדל ה-7 באוקטובר. " חבל שרק הדרג הצבאי מבין מה המשמעות של אחריות.
שינוי ותיקון אמיתי יהיה כאן רק לאחר שהדרג המדיני שכשל יקח אחריות, יתפטר ויחזיר את המנדט לעם.
טרגדיית השבעה באוקטובר קרתה באחריות הממשלה הגרועה ביותר בתולדות המדינה", כתב כהנא. "בעולם מתוקן אחריות לא צריך לקחת. אחריות היא מובנית מעצם טבעה. מדהים שראש הממשלה ושרי קואליציית ה-64 לא מבינים את זה".

בצלאל סמוטריץ'. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
בצלאל סמוטריץ'/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

גם במפלגת יש עתיד גינו את דבריו של סמוטריץ': "מי שבורח מאחריות כמו פחדן, אין לו זכות לשלוח חיילים לשדה הקרב וכל שיקול הופך לפוליטי. אם נתניהו וחבריו המנותקים בקבינט המדיני-ביטחוני לא יתפטרו, האסון הבא לאזרחי ישראל הוא רק עניין של זמן. אסור לחכות. חייבים בחירות עכשיו!".

לאחר שראש אמ"ן, אלוף אהרון חליוה, הודיע לרמטכ"ל על כוונתו להתפטר מתפקידו, גורמים בצה"ל אמרו לוואלה! כי אחרי החג - בכירים נוספים צפויים להודיע על פרישה. בדומה לחליוה, גל הפרישות צפוי להגיע על רקע תחקירי מחדל 7 באוקטובר, ועל מנת לאפשר סבב בחירות חדש במטה הכללי של צה"ל.

במכתב שכתב חליוה לרמטכ"ל, הוא פירט את הסיבות להתפטרותו, קיבל אחריות על אירועי 7 באוקטובר, והודיע שיסיים את תפקידו כראש אגף מודיעין בשבועות הקרובים. המועמד המוביל שיחליף אותו הוא תת אלוף שלומי בינדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully