וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני המבצע ברפיח: ההכנות האחרונות, הלחץ על מצרים והביקורת על הסיוע ההומניטרי

עודכן לאחרונה: 24.4.2024 / 10:30

יחידות צבאיות רבות רק מחכות לאור הירוק לכניסה למעוז האחרון ברצועה. ברקע, מתקיים לחץ מדיני על מצרים לסגור את מעבר רפיח, כשעל פי ההערכות מנהרות תת קרקעיות המשמשות הברחת אישים למדינה. "הלחץ יביא להתקדמות במשא ומתן, מצרים יכולה לפעול הרבה יותר בנושא"

פעילות גדוד "דולב" במהלך הכשרתם/דובר צה"ל

ההכנות לתמרון הקרקעי לעבר רפיח בשיאן: מספר גדול של יחידות נמצאות בנוהל קרב ומחכות לאישור תוכניות ו"אור ירוק" ממפקד פיקוד הדרום להעלאת רמת המוכנות. בשלב הזה חלק מהכוחות מתחלפים במשימות, חלקם יוצא לריענון, אימונים והעלאת כשירות. "אין לנו ספק שהלחץ הצבאי הגדול ברפיח יביא לשינוי חיובי במו"מ לשחרור חטופים" - מסר היום (רביעי) גורם צבאי בכיר.

בתוך כך, גורמים במערכת הביטחון קוראים להפעיל לחץ מדיני על מצרים להביא לסגירה לאלתר של מעבר רפיח שבשליטת המדינה - חרף הרגישות במהלך. במערכת הביטחון לא פוסלים את האפשרות כי מתקיימות הברחות באמצעות מנהרות תת-קרקעיות מרפיח הפלסטינית לשטח המצרי. לדברי אותם גורמים, במעבר מתבצעות הברחות מסוגים שונים - בהן של אזרחים שמועוברים לסיני - ומשם נמלטים לעולם.

גורמי ביטחון ציינו כי מצרים יודעת שיש פעילי חמאס בכירים במצרים ולא עושה דבר כדי לגרשם בטענה כי מדובר בפעולה שנועדה לשרת את המשא ומתן לשחרור חטופים והיום שאחרי. הגורמים, הוסיפו כי הגיע העת לגרשם או להפעיל עליהם לחץ אגרסיבי כדי לקדם את שחרור החטופים. "מצרים יכולה לעשות הרבה יותר בכל מה שקשור למו"מ", אמר אחד הגורמים.

תיעוד מהמבצע הממוקד של אוגדה 162 במרכז רצועת עזה 18 באפריל 2024. דובר צה"ל
תיעוד מהמבצע הממוקד של אוגדה 162 במרכז רצועת עזה 18 באפריל 2024/דובר צה"ל

ביממה האחרונה הבהירו בכירי חמאס המתארחים בקטאר כי אין בכוונתם לעזוב את המדינה ולעבור לבסיס פעילות אחר. יחד עם זאת, הבהירו גורמי ביטחון כי להבנתם אין לקטאר בעיה שארה"ב תדרוש פומבית לגרש את בכירי חמאס - כפי שביקשו בשנת 2012 שיארחו אותם. עם זאת, לטענת אותם גורמים - נכון לדרוש מהם להפעיל לחץ גדול יותר על בכירי חמאס, שבשלב הזה מתבצרים במו"מ ומציבים תנאים בלתי הגיוניים מבחינת ישראל.

גורמים בצה"ל מותחים ביקורת חריפה על היקף הסיוע האזרחי לרצועת עזה שהפך לחסר פרופורציה, מסייע לחמאס לייצב את השטח - ומונע לחץ אזרחי מתון. אחד הגורמים אמר, "בירדן יש פחות אוכל מברצועת עזה".

במערכת הביטחון משבחים את המהלך שהובילו מפקד פיקוד הדרום האלוף ירון פינקלמן ומפקד אוגדה 162 תא"ל איציק כהן לפירוק בשלבים של תשתיות הטרור במחנה הפליטים נוציראת, אך טוענים כי נדרשים מהלכי תמרון עצימים נוספים במוקדים שבהם צה"ל תמרן בעבר וחמאס מנסה להרים בהם ראש ולשקם יכולות אך יש לעשות זאת אחרי תמרון קרקעי נרחב ברפיח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully