וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן בתגובה לווטו האמריקני באו"ם: "נבחן מחדש את מערכת היחסים שלנו עם ארה"ב"

עודכן לאחרונה: 20.4.2024 / 16:20

יו"ר הרשות הפלסטינית הגיב היום לווטו שהטילה ארצות הברית בהצבעה על הכרה במדינה פלסטינית באו"ם. אבו מאזן טען כי בכך, הפרו האמריקנים את כל ההבטחות שלהם בנוגע לפיתרון שתי מדינות. "נגבש אסטרטגיה חדשה שתתבסס רק על האינטרסים הפלסטינים ולא האמריקנים", מסר

בווידאו: עבאס בעצרת האו"ם/צילום: רויטרס

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הגיב היום (שבת) לוטו שהטילה ארצות הברית בהצבעה על קבלת פלסטין כמדינה באו"ם. "נבחן מחדש את מערכת היחסים שלנו עם ארה"ב", הכריז אבו מאזן.

אבו מאזן התייחס להצבעה באו"ם, עליה ארצות הברית הטילה וטו, ומסר לסוכנות הידיעות הפלסטינית וואפא כי "ארה"ב אחראית להידרדרות המצב במזרח התיכון, כיוון שלא תהיה יציבות באזור ללא מדינה פלסטינית". עוד הוסיף כי הווטו האמריקני דורש מהרשות לבחון מחדש את מערכת היחיסם שלהם עם ארצות הברית.

נשיא ארהב ביידן נפגש עם יור הרשות הפלסטינית אבו מאזן 15 ביולי 2022. רויטרס
אבו מאזן וביידן במהלך ביקור הנשיא האמריקני בארץ./רויטרס

אבו מאזן הוסיף וציין כי בכך שהטילה וטו, הפרה ארצות הברית את כל ההבטחות שלה בנוגע לפתרון שתי המדינות."אנחנו בפתחו של שלב חדש וקשה ויש לנו אופציות רבות כדי לשמור על זכויותינו", מסר יו"ר הרשות, " נגבש אסטרטגיה חדשה שתתבסס רק על האינטרסים הפלסטינים ולא על מדיניות אמריקנית או אינטרסים של מדינות אחרות באזור", אמר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
דיון במועצת הביטחון בעקבות התקיפה האיראנית בישראל, 14 באפריל 2024. רויטרס
הרשות צריכה לעשות רפורמות כדי לקבל מעמד של מדינה", נציג ארה"ב באו"ם./רויטרס

בהצבעה, שהתקיימה אתמול בלילה, הצביעו 12 מדינות בעד קבלת פלסטין כמדינה חברה באו"ם, בהן סלובניה, סיירה לאון, רוסיה, דרום קוריאה, מוזמביק, מלטה, יפן, גוויאנה, צרפת, אקוודור, סין ואלג'יריה. כמו כן, בריטניה ושוויץ נמנעו מלהצביע.

לאחר הטלת הוטו, מסר הנציג האמריקני כי "ההצבעה שלנו אינה התנגדות למדינה פלסטינית אלא הדגשה כי היא תקרה רק כתוצאה ממשא ומתן ישיר בין הצדדים". עוד הוסיפה ארצות הברית וטענה כי "הרשות הפלסטינית צריכה לעשות רפורמות כדי להיערך לקבל מעמד של מדינה". בתום ההחלטה נאם השגריר הפלסטיני ריאד מנסור ונחנק פעמיים בבכי במהלך נאומו. "אנחנו לא ניעלם - תנו לנו את הזכויות שלנו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully