וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צילומי לוויין חושפים: נזק נגרם לסוללת ההגנה האווירית במתקן הגרעיני באיראן

עודכן לאחרונה: 20.4.2024 / 14:18

סוללת הגנה אווירית מסוג S-300, תוצרת רוסיה, נפגעה בתקיפה המיוחסת לישראל בבסיס צבאי דרומית לטהראן. נזק נגרם למתקן "בפגיעה מדויקת". לפי דיווחים, במקום נמצאים 4 מתקני מחקר גרעיני וכן אתר להעשרת האורניום

בווידאו:פיצוצים בשמי אספאן, איראן, 19 באפריל 2024/ץיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

לפי צילומי לווין שפורסמו היום (שבת), נגרם נזק לסוללת ההגנה האווירית במתקן הגרעיני באיראן. לפי התמונות, הצד התוקף השמיד מכ"ם של מערכת S-300 רוסית ובדיווחים בכלי התקשורת הזרים הפגיעה כונתה "מדויקת". איספהאן, העיר בה התרחשה התקיפה, ידועה בתור המרכז לייצור טילים, מחקר ופיתוח עבור איראן. לפי דיווחים, משם גם יצאו הכטב"מים לתקיפה האיראנית בישראל בערב שבת.

גורמים זרים מערביים אמרו שמטרת התקיפה נועדה להעביר מסר לאיראן כי ישראל מסוגלת לעקוף את מערכות ההגנה האווירית של איראן, ולשתק אותן. הגורמים האיראנים אישרו את צילומי הלוויין שפורסמו ובהם הנזק שנגרם - סוללת S-300 הרוסית שנפגעה בבסיס חיל אוויר שבמחוז איספהאן. עוד דווח כי במקום נמצאים ארבעה מתקני מחקר גרעיני שהוקמו ונתמכו על ידי סין לפני שנים רבות. בנוסף, בעיירה נתנז שבמחוז נמצא אתר להעשרת אורניום, עליהם אמורה להגן הסוללה הרוסית.

על פי דיווח בניו יורק טיימס, גורמים רשמיים אמריקניים אמרו כי התקיפה באיראן בוצעה על ידי מל"טים קטנים מתפוצצים, טקטיקה בה ישראל השתמשה בעבר על מטרות צבאיות איראניות. למל"טים קוראים "Quadcopter drones" (מל"טי קוודקופטר), על שם "ארבעה החוגות" (רוטרים) מהם בנוי המל"ט. עוד נכתב כי הם בעלי טווח טיסה קצר ויש להם את האפשרות להתפוצץ בעת הפגיעה - דבר המחזק את הדיווחים כי הם שוגרו משטח איראן.

בניו יורק טיימס דווח על עוד פעמיים בו שומש ה"קוודקופטר" לתקיפות באיראן. בפברואר 2022, שישה
קוואדקופטרים התפוצצו במפעל בעיר כרמאנשאה, בו היה הייצור והאחסון העיקרי של איראן לרחפנים צבאיים. בחודש מאי באותה השנה, כוונה תקיפה נוספת בבסיס הצבאי "פרצ'ין" שנחשב רגיש ביותר ונמצא סמוך לטהרן - ובו איראן מפתחת טכנולוגיית טילים, גרעין ומזל"טים. כמה מל"טים מסוג קוודקופטר התפוצצו לתוך בניין, הרגו מהנדס ופצעו אדם נוסף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
קוודקופטר של חברת DJI מסדרת "phantom" הכולל מצלמה. ויקיפדיה, אתר רשמי
בעל טווח טיסה קצר ויכול להתפוצץ בעת הפגיעה. קוודקופטר אזרחי של חברת DJI הכולל מצלמה/אתר רשמי, ויקיפדיה

במהלך הלילה בין חמישי לשישי, כלי התקשורת הרשמיים באיראן דיווחו על פיצוצים באיספהאן ועל הפעלת מערכות ההגנה האווירית. הטלוויזיה הממלכתית טענה כי הופלו שלושה כטב"מים קטנים שזוהו בשמי המחוז מבלי שנגרם נזק בשטח, מה שכעת מסתמן כדיווח שווא.

בזמן התקיפה באיראן, התקשורת הממלכתית בסוריה טענה כי ישראל תקפה אתרי ההגנה האווירית במדינה. איראן פינתה בימים האחרונים כוחות צבאיים מאתרים בסוריה, שבהם יש נוכחות גדולה של משמרות המהפכה האיסלאמיים שלה. בדיווח שפורסם בוול סטריט ג'ורנל, ישראל אמרה לבעלות בריתה ערביות שהיא עשויה להגביל את התקפותיה למתקנים הקשורים לאיראן בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully