וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיראנים שברו את הכלים, כעת ישראל מחזירה את המלחמה למאחורי הקלעים

19.4.2024 / 9:30

בצה"ל חיפשו דרך להגיב על מתקפת הכטב"מים בלי להיגרר לעימות ישיר ומתמשך. הפעולה הלילה, שבוצעה כך שתשאיר למשטר האייתוללות מרחב הכחשה ולא תצית תגובה נוספת, משדרת לאיראן שישראל מסוגלת לפגוע בה גם בלי לשלוח מטוסי קרב למרחק אלפי ק"מ. כעת יש לנצל זאת

בווידאו:פיצוצים בשמי אספאן, איראן, 19 באפריל 2024/ץיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

האם ישראל מאותת שיש לה יכולת לפגוע באיראן גם ללא ביצוע פעולות מיוחדות נגד מתקנים צבאיים? האם תדע הממשלה הישראלית לנצל את השינוי המדיני-ביטחוני אזורי, והתחינות של ארה"ב ומדינות נוספות, ותצמצם את התגובה שלה לכדי סנקציות חריפות נגד איראן?

לפנות בוקר נפוצו פרסומים זרים באיראן, בארה"ב ובערוצי תקשורת נוספים על תקיפות באיראן, עיראק וסוריה. מהר מאוד התמקדו הדיווחים בשדה תעופה צבאי איראני באיספהאן, ממנו ככל הנראה המריאו כלי טיס לא מאוישים איראנים בדרך לתקיפה בישראל.

תיעוד מהתקיפה באיראן. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תיעוד מהתקיפה באיראן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לאורך השבוע האחרון עלה הצורך בישראל להגיב צבאית למתקפה האיראנית בין מוצ"ש לראשון. ברקע תהליכי החשיבה במערכת הביטחון ומול הדרג המדיני, היה ברור שתחת לחץ אמריקני ומדינות נוספות, ישראל תחפש "להעביר מסר", ולא תבצע פעולה רחבה, שתגרור את איראן לעימות ישיר ומתמשך מול ישראל.

לכן, בניתוח הפרסומים הזרים על הפעולה החשאית והשקטה יחסית, שכללה רחפנים כבדים שתקפו שדה תעופה צבאי איראני בתגובה לתקיפת שדה תעופה צבאי ישראלי בנגבֿ, נדמה כי מדובר במשוואה פשוטה של עין תחת עין. אך בפועל? פעולה ממוקדת ומצומצמת ישראלית נגד מטרות באיראן נועדה להותיר לאיראנים את מרחב ההכחשה ולא לגרור אחריה תגובה על תגובה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
באיראן מכחישים את התקיפה הישראלית, וטוענים כי "איספהאן כעת שלווה  לחלוטין". לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
איספהאן לאחר התקיפה, הבוקר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

סיבה נוספת לפעולה מוגבלת היא ריצוי ארה"ב, והמשך התמקדות ברצועת עזה כזירת מלחמה עיקרית. עוד פתיחה של זירת לחימה חדשה תשחק לרעת ישראל בעת הזו.

מקור הדאגה הישראלית הוא מעצם העובדה שקהילת המודיעין לא העריכה נכון את האגרסיביות האיראנית המשתנה ברקע החיבור ההולך ומתהדק עם רוסיה, שזו הגיבה לחיסול בכיר איראני בלב דמשק. היבט אחר בדאגה הישראלית כרוך בשינוי כללי המשחק: האיראנים החליטו להוציא אל האור את המלחמה שבין המדינות, ולהפוך אותה לעימות ישיר.

כעת, בכל פעולה קשה או מפתיעה נגד אינטרסים איראנים ברחבי המזרח התיכון, יידרשו במערכת הביטחון בישראל להביא בחשבון תגובה איראנית ישירה, ואת המשוואה החדשה הזו. בישראל יש להכניס שחקן חדש למשוואה כדי להרתיע את משטר האייתולות.

טיל בליסטי איראני עימאד. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ישראל מאותת שהיא יכולה לפגוע באיראן ללא פעולות מיוחדות? טיל בליסטי איראני/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

נוסף לשאלה הצבאית, נשלאת שאלה גדולה נוספת: כיצד ישראל תמנף את הלחץ הבינלאומי על ממשלת ישראל למנוע תקיפה רחבה באיראן, שתגרור את האזור להסלמה, לכדי קואליציה נגד איראן שתניב סנקציות כלכליות קשות והצרת צעדיה בפרויקט הגרעין, פרויקט הטילים וכו'. אם לא תגובש קואליציה כזו, ישראל ואיראן גולשות לעימות מסוג אחר ומסוכן מאוד.

בשורה התחתונה, לפי הפרסומים הזרים, הבהירה ישראל כי היא יודעת להסב נזק למתקנים ברחבי איראן ללא הכרח לשלח מטוסי קרב בנתיב טיסה של 1500 ק"מ. בכך היא משרטטת משוואה חדשה: על איראן לשלוח זרועות ארוכות כדי להגיע ולפגוע בשטח ישראל. לעומתה, ישראל יכולה לאפשר לעצמה לפגוע בה גם ללא פעולות מיוחדות, שיסייעו לה להגיב במצב העדין הזה.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully