וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סייע לרוסיה לנסות להתנקש בזלנסקי: חשוד נעצר בפולין

עודכן לאחרונה: 19.4.2024 / 2:37

פולין עצרה גבר בחשד כי יצר קשר עם גורמים רוסיים המעורבים במלחמה, וסייע להם בתכנון רצח הנשיא האוקראיני. על פי החשד, הגבר העביר לרוסים מידע מפורט על שדה התעופה הפולני ז'שוב-יאסיון, במטרה לנסות ולהתנקש שם בחייו של זלנסקי

בווידאו: נשיא אוקראינה זלנסקי מקבל את פניהם של מנהיגים מערביים בקייב/טלגרם

משטרת פולין הודיעה הלילה (שישי) כי עצרה חשוד במעורבות בניסיון רוסי לרצוח את נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. החשוד ניסה ככל הנראה להעביר לרוסיה מידע על שדה התעופה בפולין, בכדי לסייע לחיסול אפשרי של נשיא אוקראינה באותו המיקום.

ביום רביעי נעצר הגבר בחשד כי עמד לסייע למודיעין הצבאי הרוסי לבצע מזימה שמטרתה הייתה ככל הנראה רצח נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי - כך מסרו התובעים הפולנים. החשוד, שזוהה רק בשם "פאבל K", חיפש לכאורה קשר עם רוסים המעורבים ישירות במלחמה באוקראינה.

התובעים מסרו כי פאבל K תכנן להעביר לסוכנים הרוסיים מידע מפורט על נמל התעופה ז'שוב-יאסיון שבדרום מזרח פולין. משימתו של החשוד הייתה לסייע לרוסים לתכנן חיסול אפשרי של זלנסקי שיתרחש באותו נמל תעופה.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, אוקראינה. EYEPRESS via Reuters Connect, רויטרס
גבר פולני סייע בתכנון ניסיון התנקשות בזלנסקי/רויטרס, EYEPRESS via Reuters Connect

בתגובה למעצר, כוחות אמריקנים לקחו שליטה מלאה על נמל התעופה ז'שוב-יאסיון. שדה התעופה, הנמצא על יד הגבול המשותף של פולין ואוקראינה, משמש השער העיקרי לאספקה ​​צבאית והומניטרית בינלאומית לאוקראינה.

התובעים בפולין אמרו כי המעצר היה תוצאה של שיתוף פעולה הדוק עם שירותי הביטחון של אוקראינה, שסיפקו להם עדויות מכריעות. עוד מסרו כי התיק נגד החשוד עדיין מתפתח. אם יורשע, יעמוד החשוד בפני עונש מאסר של עד שמונה שנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נמל התעופה ז'שוב-יאסיון שבפולין.. Port Lotniczy Jasionka, אתר רשמי
העביר מידע על נמל התעופה לטובת החיסול. נמל ז'שוב-יאסיון בפולין/אתר רשמי, Port Lotniczy Jasionka

במקביל, בגרמניה נעצרו השבוע שני גברים גרמנים-רוסים בחשד לריגול. אחד מהם מואשם כי הסכים לבצע תקיפה על מטרות פוטנציאליות, בהן מתקנים צבאיים אמריקנים, בתקווה לסייע לרוסיה לחבל באוקראינה.
השניים, שזוהו רק כ"דיטר S" ו"אלכסנדר J", בהתאם לכללי הפרטיות הגרמניים, נעצרו ביום רביעי בעיר ביירוית בבוואריה - כך מסרו התובעים הפדרליים של גרמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully