וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך אזור מלחמה: המילואימניק שיצא למסע חילוץ חריג בשטח שורץ מחבלים

עודכן לאחרונה: 19.4.2024 / 9:12

ב-6 באוקטובר התכונן נוב כהן, בעל עסק של דוכני מזון, לאירוע שמחת תורה באזור עוטף עזה. יום למחרת הוא מצא את עצמו מוקפץ למילואים בצפון, בזמן שהציוד של העסק שלו נמצא בצד השני של הארץ. "הגעתי רק אחרי 4 ימים לאסוף את הציוד. המראות היו קשים, ממש כמו בסרט מלחמה"

בווידאו: דוכני אוכל של "נוביבר" באירוע לחיילים/צילום: נוב כהן

את בוקר ה-7 באוקטובר נוב כהן לא ישכח כל החיים שלו. כהן, בן 27 ממושב נחלה שבדרום, מנהל עסק של דוכני מזון לאירועים בשם "נוביבר", קם למשמע אזעקות בלתי פוסקות כשהוא מבין שמשהו חריג קורה. יום לפני נוב כבר הכין את האירוע הבא, חגיגות שמחת תורה במושב גבעולים שבאזור עוטף עזה, והשאיר את כל הציוד של העסק שלו שם.

לעמוד הטיקטוק של נוביבר
לעמוד הפייסבוק של נוביבר
לעמוד האינסטגרם של נוביבר

"לא ידעתי מה לעשות, הבנתי שהציוד נמצא באזור שורץ מחבלים, ובמקביל התקשרו אלי מהצבא וגייסו אותי למערכה בצפון", משתף נוב, לוחם במילואים בגדוד תותחנים, שכמובן גוייס בתחילת המלחמה ושירת ארבעה חודשים במילואים בצפון הארץ.

דוכני אוכל של "נוביבר" באירוע לחיילים. באדיבות המצולמים
"נכנסתי לאזור מלחמה שלא ראיתי כמותו". נוב כהן/באדיבות המצולמים

ירי ללא הפסקה

ארבעה ימים מפרוץ המלחמה, נוב קיבל אישור לנסוע מאזור הגליל המערבי לעוטף עזה, כדי לאסוף את הציוד של העסק שלו שנשאר בבית הכנסת המרכזי של מושב גבעולים. "נכנסתי לאזור מלחמה שלא ראיתי כמותו. זה היה כמו בסרטים, הכבישים היו הרוסים, מכוניות שרופות, מיגוניות שפשוט הוחרבו. ראיתי את הכדורים על הקירות, ולא יכולתי לדמיין מה עברו האנשים באותה שבת שחורה. זה היה קשה".

את המילואים עשה נוב בגזרה הצפונית וכאמור שירת שם במשך ארבעה חודשים. "זה בכלל לא היה כמו בשירות הסדיר. הבנתי מה זה אומר מלחמה, ירינו פגזים ללא הפסקה. הצמידו לי נשק שמיועד לאיום הרחפנים, ובכל פעם שהיה חשש לחדירת כלי טיס עוין הייתי צריך לצאת החוצה ולחפש את האיום. זה משהו שבחיים שלי לא חשבתי שאתקל בו".

קיאק פירות של נוביבר. נוב כהן, אתר רשמי
קיאק פירות של נוביבר/אתר רשמי, נוב כהן
קייטרינג של נוביבר, דוכני אוכל לאירועים. נוב כהן, אתר רשמי
"כמעט בלתי אפשרי לנהל עסק מרחוק". עמדות מזון של נוביבר/אתר רשמי, נוב כהן

לנהל עסק מרחוק

אחרי חודש וחצי מפרוץ המלחמה ענף האירועים מרים מעט את הראש, ונוב מתחיל לקבל פניות של לקוחות שמחפשים דוכני מזון לאירועים. אלא שהוא נמצא במילואים, וצריך לנהל את העסק מרחוק - בזמן שלקוחות רבים שלו עוברים למתחרים. "זה כמעט בלתי אפשרי לנהל עסק בצורה כזאת. חלק גדול מהעובדים שלי הוקפצו למילואים, הייתי צריך להביא עובדים חדשים, להכשיר אותם, לנהל מלאי מרחוק, לבדוק את כל המכונות וחומרי הגלם, וכל זה בזמן שאני בצפון רחוק 4 שעות נסיעה מהבית".

בדצמבר 2023, חודשיים אחרי הטבח, מקבל נוב טלפון מתומכי עסקים בדרום. על הקו חברת פוליגל מכפר עזה, שביקשו ממנו לספק קייטרינג לאירוע שהחברה עושה לעובדים שלה בקיבוץ. נוב לא חשב פעמיים, ביקש חופש מהמפקד, ונסע בפעם השנייה בתוך חודשיים לעוטף עזה, הפעם בשביל להקים אירוע. "הדרך לאזור לא הייתה כמו בפעם הקודמת, אבל ברגע שאתה מגיע לכפר עזה אתה מבין שמשהו נורא קרה פה".

עמדת בר שייקים של נוביבר. נוב כהן, אתר רשמי
עמדת בר שייקים של נוביבר/אתר רשמי, נוב כהן
עמדת ופל בלגי של נוביבר. נוב כהן, אתר רשמי
עמדת ופל בלגי של נוביבר/אתר רשמי, נוב כהן

בת דודה של נוב, לירון, תושבת כפר עזה, הייתה בבוקר ה-7 באוקטובר בביתה כשהמחבלים חדרו לקיבוץ. היא ובעלה הצליחו להינצל, אבל גיסה, יהב וינר, נרצח בידי המחבלים. "כשנכנסתי לכפר עזה חשבתי מייד על מה שלירון עברה שם באותו יום. אי אפשר להתעלם מזה, רואים בתים הרוסים, התשתיות הרוסות מירי ה-RPG, אתה רואה את המסלול של הטנקים שעברו שם על המדרכות בקיבוץ, ומבין שהיה פה קרב קשה מאוד. אני לא חושב שאי פעם הכינו שריונר שהוא הולך להילחם בתוך קיבוץ".

המילואימניק שעושה אירועים לחיילים

ובתוך כל הטירוף הזה, נוב מצא את עצמו עושה אירועים רבים לחיילים. "אין סיפוק גדול מלתת שירות למי שמגנים עלינו בגופם. בתור מילואימניק אני לא אשכח את כל הטוב שעם ישראל הרעיף עלינו, ואני שמח שאני יכול לתת קצת מעצמי למען החיילים".

נוב היה באירוע בפורים למען פצועי המלחמה בבית החולים תל השומר. "ראיתי צעירים שכבר לא יחזרו ללכת, גיבורים שאיבדו את החברים שלהם ונפצעו ועדיין מצליחים לשמור על אופטימיות ולחגוג את החג. לתת להם שירות זה הדבר הכי מספק שעשיתי בחיים. אנחנו פה בזכותם, וצריך לעשות הכל כדי שהם יבינו כמה אנחנו מעריכים אותם".

כעת העסק של נוב חזר לפעילות מלאה, חלק מהלקוחות הקבועים חוזרים ופונים אליו, והוא משקם את צוות העובדים והציוד שנפגע במלחמה. "השבוע לקוחה קבועה פנתה אלי בפעם הרביעית, הפעם זה אירוע יומולדת. זה תחושה מדהימה שיש אנשים שאוהבים את מה שאתה עושה וחוזרים אליך למרות ההיצע הגדול בתחום. ועכשיו מה שאני מאחל לעצמי זה שאמשיך להתפתח ולגדול, ושאדע ללמוד מכל מה שעברתי בדרך".

נוביבר הוא עסק לדוכני מזון וקינוחים לאירועים בפריסה ארצית. בין היתר אפשר להזמין עמדות רבות ומגוונות כמו: פיצות, המבורגרים, סביח בפרנה, פלאפל, מרקים, גלידות, ופל בלגי, יוגורט בטעמים, פנקייק, ברד, קוקטיילים, מגשי פירות מעוצבים ועוד.

לעמוד הטיקטוק של נוביבר
לעמוד הפייסבוק של נוביבר
לעמוד האינסטגרם של נוביבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully